Hercule Poirot

Z Necyklopédia

Poirot text.png
Hercule Poirot 002.jpg

Hercule Poirot, (narodený asi v roku 1899 P.V.T.) je najslávnejší belgický (Upozornenie: Nie je Francúz!) detektív.

[upraviť] Život

Hercule už ako mladík rád strkal nos do všetkých nevyriešených prípadov v svojom okolí. Ako trojročný podľa pachu zistil, ktoré dieťa v škôlke ukradlo keksíky pani učiteľke. No s ťažšími prípadmi začal až po zrýchlenom doštudovaní na univerzite v Bathe.

Prvým prípadom Hercula Poirota je Záhada na zámku Styles (1920) a posledným Opona (1975). Jeho príhody a príbehy opísala britská bulvárna žurnalistka Agatha Christie, do slovenčiny ich preložila bulvárna páka Ilona Hruštíková. Hercule vystupuje v 33 románoch, 64 poviedkach a dokonca aj v dvoch psychologických trileroch z prostredia ženskej väznice, kde vyšetruje eroticky ladené výčiny Novej Lary Croft.

Pri objasňovaní prípadov pomáha Poirotovi jeho spoločník a priateľ (možno z toho bude aj niečo viac) kapitán Arthur Hastings. Okrem Hastingsa medzi jeho priateľov patrí patrí aj slečna Lemonaová, ktorú platí ako dievča pre všetko a londýnsky strážmajster Čáp Bocian. Hercule nemá veľmi v láske Sherlocka Holmesa, lebo už od detstva spolu títo chlapci súťažili a Hercule bol častejšie medzi porazenými.

[upraviť] Fúzy

Ak je Sherlock známy svojou čiapkou, tak Hercule svojimi fúzmi. Vlastný certifikát pre tretie najkrajšie fúzy na svete hneď po Sandokanovi a Rumcajsovi (samozrejme, prvé miesto vždy bude patriť Chuckovi, ktorý bude mať najkrajšie fúzy, aj keď ich mať nebude vôbec). Hercule dokáže svojimi fúzmi otvoriť zámku, vyčistiť si uši či ostrihať vlasy. Preto ich má zapísané aj ako zbraň a má na ne zbrojný preukaz.

[upraviť] Niektoré príbehy Hercula Poirota

  • 1923 - Vražda na golfovom ihrisku - prípad krtka, ktorý bol zabitý golfovou loptičkou.
  • 1926 - Vražda Rogera Ackroyda - Roger sa práve viezol na ťave, keď ho zrazil vlak, ktorý riadila ťava.
  • 1932 - Smrť na mise - Hercule hľadá príčinu predávkovania preháňadlom
  • 1933 - Smrť lorda Edgwara - Lord zomrel po tom, ako si na Trafalgarskom námestí stiahol gate a skupina Japoncov ho začala fotiť... smrť bleskom foťáku alebo hanbou? Hirošiki Saito, japonská turistka, tvrdí, že lord sa nemal za čo hanbiť.
  • 1934 - Vražda v Orient Exprese - mnohonásobná vražda kureniec zo spoločnosti HIZA Žilina.
  • 1937 - Nemý svedok - Poirot vyšetruje kapra, ktorý videl, ako rybári zabili suseda šťuku.
  • 1941 - Zlo pod slnkom - hľadanie knihy Zlo, ktorá bola nakoniec položená pod knihou Slnko.
  • 1964 - Hodiny - Hercule zisťuje, prečo jeho belgické hodiny po príchode do Anglicka ukazujú o hodinu viac.