Hyena

Z Necyklopédia

Necyk

Toto je seriózny článok Necyklopédie!!!
Tento článok bol označený komunitou za seriózny článok. Je natoľko kvalitný, absolútne seriózny a pravdivý, že sa mu dostalo cti byť na jej Hlavnej strane. O ďalších serióznych článkoch sa rozhoduje tu.

Gold piece

Hyena
Hyena smile
Hyeny sú na prvý pohľad veľmi milé indivíduá

Hyena je živočíšny druh požierača zdochlín a druh človeka.

Toto je rešpektovaný Necyklopedický živočích

Hyena (Hyaenidus chucklesia bezcharakterus, niekedy nesprávne, ba až -fuj- vulgárne aj ako hygiena) je druh zdochlinožrúta, ktorý silne pripomína psovité šelmy, no je príbuzná s mačkovitými, cibetkovitými a ženetkovými šelmami.

Svoje pomenovanie hyena dostala po kaste ľudov, ktorí sú známi svojim silným charakteristickým pudom podľa ich politickej príslušnosti nazývaným ako hyenizmus.

[upraviť] Hyena z ríše zvierat

Šelmy, ktoré označujeme ako hyeny, alebo aj menšie hyenky sa vyskytujú predovšetkým v Afrike (areál výskytu hyeny pásavej zasahuje do až južných častí Ázie). Obývajú savany, krovinaté oblasti a polopúšte. Sú to prevažne nočné tvory, ktoré žijú v norách. Ukrývajú sa v nich dospelé jedince aj mláďatá. Iba hyena škvrnitá v nore skrýva len svoje mláďatá.

[upraviť] Správanie vo voľnej prírode

Hyena foot

Dôkaz pozitívneho vzťahu hyen a ľudov.

Hyena mrd

Mladé hyeny trénujú kopuláciu.

Hyeny vo voľnej prírode, na rozdiel od ich príbuzných mačiek, žijú vo svorkách. Sledujú veľké stáda, slabých a mladých jedincov z ríše kopytníkov a správanie svoriek dravcov a šeliem vo svojom okolí. Keď zacítia pach krvi, placenty, či chorobných nádorov obete, jedna, alebo viac hyen púta fingovanými útokmi pozornosť na seba a ostané využívajú nepozornosť a sústredenie ochrancov budúcich svojich obetí. Za ich chrbtom potom hyeny kradnú, či trhajú obeť.

Hyeny patria medzi cicavce s najsilnejším zovretím čeľustí. Dokážu svojim chrupom rozdrviť aj a rozhrýzť najhrubšiu kosť a vycicať z nich všetok špik. Z obetí hyen zostávajú iba hyenie výkaly.

[upraviť] Hyena čistotná

Hyeny mali v minulosti, hlavne v 70. rokoch 20. storočia zvláštny zvyk. Po každom žrádle si radi umývali zuby. Od istej doby prišli na vynikajúcu príchuť čskolslovenskej zubnej pasty značky Erilex. Bolo to po tom ako navštívila Afriku expedícia, ktorá lovila výstavné exponáty do ZOO v Hradci Královém.

Na hyení žiaľ hyeny ekonomické spôsobili po Zamatovej revolúcii v roku 1989 v Československu zánik tejto značky. Táto zmena spôsobila aj zánik špecifika a možno jediného kladného návyku hyenej rasy.

[upraviť] Hyenie párenie

Medzi nie práve napríťažlivejšie zvyky hyen patrí ich obľuba v mazaní celého tela čerstvou krvou. Vedci zistili, že tento návyk slúži hlavne nadržaným jedincom druhu na vyvolanie záujmu a prilákanie opačného pohlavia, ktorí po pokuse o prvý telesný kontakt ňufákom zistia, že ide o hyenu, pripravenú na párenie. Po tomto zistení dochádza medzi nimi ku kopulácii, ktorá je umocnená pachom krvi a hladom. Ide teda o silne emocionálny zažitok, ktorý je sprevádzaným silnými orgazmami. Žiaľ hyeny nepoznajú chránený pohlavný styk a ani prezervatívy. Prenášajú tak medzi sebou genetické informácie a dosť sa množia.

[upraviť] Hyena v africkej mytológii

V mnohých starých afrických domorodých legendách, je hyena vykresľovaná ako niečo, čo prináša utrpenie, tragédiu, biedu a smútok (Necyklopédii sa zatiaľ nepodarilo zistiť, že prečo). Napríklad niektoré kmene východnej Afriky veria, že hyena je živočích, ktorý priniesol slnko spaľujúce ich krajinu.

[upraviť] Ľudský hyenizmus

Ľudské hyeny sú rovnomerne rozšírené po celom svete. Ich životný štýl zďaleka pripomína štýl správania ich príbuzných z divočiny. Ľudské hyeny sú večne nenažrané, láka ich pach krvi. Striehnu na slabých, chorých a mŕtvych jedincov (nielen jedincov, ale aj podniky, či iný zdanlivo spoločný majetok) vo svojom okolí a čakajú na svoju príležitosť. Keď táto príležitosť príde, vrhnú sa na všetko, čo po nich môžu uchmatnúť a zužitkovať. Podobne ako v živočíšnej ríši zostáva obetiam po hyenách iba hovno.

Zaujímavé je, že ľudské hyeny tiež cielene kradnú to, čo nie je v slabej chvíli pod kontrolou obete, no uchmatnú aj pod ochranou štátu, práva, verejnosti. Ich pravým cieľom sú hmotné veci a majetky. Po tom ako sa prikradnú a pretvarujú, získavajú si priazeň a podarí sa im podarí dostať k sústu, ich oči sa podlejú krvou. Oslepnú a zaslepené svojou chamtivosťou neprestanú, kým po nich nezostanú iba výkaly a zúfalí rojkovia, ktorí si mysleli, že právo bolo na ich strane.

Na rozdiel od iných živočíšnych druhov ľudské hyeny sú všade. Ľudské hyeny kradnú a trhajú, ničia svoj vlastný živočíšny druh. Medzi členmi vyznavačov hyenizmu, sú silne zastúpení rôzni príbuzní, aj deti, či súrodenci. Ľudskými hyenami sú aj celé profesné skupiny, hlavne právnici, obchodníci, menežéri. Zosilnené hyenie svorky tvoria politici a celé ich zoskupenia, ktoré si oficiálne hovoria, že „politické strany“.

Hyena zo zvieracej ríše má omnoho viac kladných vlastností ako jej ľudský ekvivalent. Má okrem iného výhodu, že nechápe ľudskú reč, lebo keby dokázala s ľuďmi komunikovať a chápať ich, čoskoro by sa v jej komunikácii stalo slovo človek a ľudské synonymom hnusu, zla a odporu. Pre hyenu by bolo označenie za človeka vulgárnou urážkou.

Necyklopedické živočíchy

AlfBlchaBoborCapCicavecCigániDelfínDikobrazDodogmaEmuFčelaFilckyHadHrochHyenaChameleónJóžin z bážinJežkoKomárKopytníkKrokodílKrtkoKruté jablkoLabuťLevĽudoMačkaMandelinkaMapinguariMedveďMorča obrovskéMravceMyšMuchaOpicaOsaPavúkPapagájParoháčPijavicaPlytviakPotvorPesSarančatáSlonSomárŠakalŠkrečokŠvábTchorTigerTopierŤavaTučniakTurulVeverkaVorvaňVošVyrhulaYetiZlatá rybka

Petrmnam

Jedlé
BaranBizónyDiviakJeleňJelenček africkýChobotnicaKačicaKamzíkKôňKorytnicaKozaKravaOvcaPotkanPrasaPrasopesRybaRakSarančatáSliepkaSlimák záhadnýŠmolkoviaTuleňÚhorVtákZajac

Húpací koník
V iných jazykoch