Juraj Jánošík

Z Necyklopédia

(Presmerované z Jánošík)
Juraj Jánoszík
Juraj Jánošík

Narodenie 25. január 1688
Terchová
Úmrtie 17. marec 1713
Liptovský Mikuláš
Známy vďaka Postava z našej mytológie a známy hokejista
Manželka nemal
Deti nemal
Príbuzní Chuck Norris

Toto je ľudo, alebo aj nadľudo z Necyklopédie

"Ľudia, za čo?!?!"

- Juraj Jánošík - svojej poprave

"Za rebro! Za rebro!"

- Ľud - Jánošíkovej poprave

Juraj (v Poľsku známy ako Jerzy) Jánošík bol legendárny akčný hrdina, prvý socialista, veľký vzor slovenskej vlády, postava našej mytológie, hokejista , najznámejší slovenský numizmatik a podľa najnovších výskumov aj zakladateľ prvej komunistickej strany na Slovensku.

[upraviť] História

"Legendu o Jánošíkovi, ktorý bojoval proti sociálnemu útlaku, môžu národu vziať len duchovní bezdomovci alebo národní ignoranti."

- Róbert Fico

Juraj Jánošík sa narodil v roku 1688 v Terchovej. Chcel sa stať kňazom, ale jeho otec ťažko pracoval a mal hrozne malý dôchodok. Rozhodol sa, že bude bojovať proti nespravodlivým nadriadeným a vládcom. Keď sa prišiel domov zo školy pozreť, akurát zastihol pandúra, ako mu otca mláti nejaký pandúr. Pandúr to kapku prehnal a Jánošíkov otec bitku korbáčom na dereši kondične nezvládol, ba až skonal.

Zoznámil sa so zbojníckou bandou, ktorý viedol známy padúch Janko Hraško. Porazil ho v súboji, zašliapol, a stal sa kapitánom. Najprv začal pašovať do Poľska hračkárske guličky, takzvané marmance. Neskôr však začal pašovať erotické časopisy, vďaka čomu sa preslávil. Onedlho s tým však prestal a začal so svojou bandou zbíjať. Prepadával len bohatých, lebo chudobní aj tak nič nemali. Podľa niektorých povestí okradol aj Helenu Vondráčkovú a dokonca aj Csáka Norrisa. Zbíjal asi dva (prvočíslo) roky a takmer všetok lup sponzorsky venoval svojej dedine (časť si samozrejme nechal, asi 70%). Mnohí ho považovali za slovenského mesiáša, bohatým bral a chudobným dal. V dnešnej dobe by si privlastnil iné označenie, takzvaný hlúpy kokot.

Zemepáni, náčelníci policajných zborov a celé Maďarsko ho neznášali a ustavične sa ho snažili chytiť. Vypísali na neho odmenu 10 000 forintov, čo bol v tej dobe neskutočný kopec drobných. Jeho chytením poverili ozbrojených sluhov, ktorý sa nazývali „pinďúri“. Avšak pokusy chytiť ho vždy skončili zle, lebo Jánošík mal moderné zbrane a legendárny kevlarový opasok, ktorý ho chránil od gúľ až pod pazuchy a takto mu odrážal guľky. Tiež disponoval špeciálnou hliníkovo-titánovou pištoľou, ktorá podľa mhohých renomovaných serverov vtedajšej doby, ktoré pracne informovali o jeho pôsobení ako prvá na svete prekonala rýchlosťou vystreleného projektilu rýchlosť svetla. Podľa odborných zdrojov to bola jediná zbraň na svete, ktorá by bola schopná premôcť aj Chucka Norrisa alebo zničiť Nokiu 3310.

Každý pokus polapiť Jánošíka skončil masakrom. Raz sa im to však podarilo. Za všetkým hľadajme ženu. Bolo to tak, že ho frajerka zavolala do krčmy. Pod nátlakom sa stalo, že jeho frajerka v skutočnosti bola maďarská a teda aj dvojitá agentka.

Keď sa Jánošík do krčmy dostavil, protivná svokra mu pod nohy hodila marmance, ktoré predtým pašoval do zahraničia. Spadol (podľa niektorých povestí sa strepal, zmrdal alebo zdrbal, či dokonca strtkal) na zem a jeho kamaráti, ktorí boli v skutočnosti pinďúri (dnes sa tomu vraví „Kurvy preoblečené za kamarátov)“, sa na neho vrhli. Bol postavený pred súd a bol odsúdený na „zavesenie za gule do prievanu...”. Trest bol vykonaný v roku 1713. Po jeho smrti sa vedenia bandy chopil Ján Slota a banda si dala meno SNS.

Niektorí historici tvrdia, že Jánošík nikdy neexistoval, poprípade bol niekto iný, napr. obchodník, sniper s mušketou, dokonca aj Freddy Krueger s valaškou. Podľa niektorých teórií je dokonca páchateľom, ktorý napadol Hedvigu Malinovú.

[upraviť] Jánošíkove zbrane

VTN.png VEDECKÝ TÍM   NECYKLOPÉDIE
odporúča článok Juraj Jánošík,
pretože odhaľuje odborné fakty.

Tento článok môže byť použitý
ako referencia v odborných kruhoch.

Spočiatku Jánošík používal svoje vlastné zbrane, ktoré našiel doma:

[upraviť] Životné motto

"Ber veci tak, ako prídu."
"Ber všetko čo nie je priklincovane"
"Ber!"
"Česť práci!"
"Môj život mi visí na háku."
"Za dobrotu ešte nikoho nezabili."

[upraviť] Kultúrne spracovania

Chvíľka poézie:

„Na skale vysokej
hral Jánošík hokej
spadla mu hokejka
do vody hlbokej.“
„-Ľudova pieseň

Jánošíkove príbehy boli aj rôzne spracované. Tu je zoznam:

  • Opery:
    • Smrť Jánošíkova - najobľúbenejšia opera v Maďarsku
    • Svadba Jánošíkova
    • Pohreb Jánošíkov
    • Nanebavzatie Jánošíkovo (Ruská opera, v ktorej sa mŕtvy Jánošík stretáva s Gagarinom)
    • Birmovka Jánošíkova
  • Filmy:

[upraviť] Športová vsuvka o Jánošíkovi

"A Halák má na prilbe Vlada Dzurilu a Jánošíka, postavy z našej mytológie..."

- Ivan Niňaj

[upraviť] Hokejová kariéra

Jánošík bol aj hokejistom, o čom svedčí ľudova pieseň. Nedochovalo sa však, v akom hokejovom klube hral. Niektorí vedci sa domnievajú, že práve Jurkova valaška bola prototypom hokejky.

[upraviť] Horolezecká kariéra

Jánošík vyliezol v slovenských horách množstvo pekných prvovýstupov, po ktorých často vzápätí nasledovalo aj druhé prelezenie pandúrmi. Bol to skrátka zlatý vek horolezectva, všetci liezli a pritom nešplhali. Robili to len sebe pre radosť. A iným.

Niektorí vedci sa domnievajú, že práve Jurkova valaška bola prototypom horolezeckého čakana. Známe je aj to, že na istenie používal „karabín dvojo“.

Chuckn.jpg

Chuck Norris
ArtušAttilaBatmanJack BauerIvo A. BendaNapoleon BonaparteBuffalo BélaJúlius CézarLara CroftProfesor DawkinsJohnny DeadDong Xian MiaouFantomasGRScBear GryllsMcGyverAdolf HitlerDr. HouseIron ManJack rozpar-ováčMichael JacksonJóžin z bážinRhodský KolosKrištof KolumbusKostradamusJozef PáterovičBáťuška PutinOld ShatterhandSanta ClausSanta IštváňBaba VangaVincent VeneraWinnetouDarth VaderTašunka VitkoTlapák Umba Gula

Jesus Mugshot.jpg
 
V iných jazykoch