Jahoda

Z Necyklopédia

Necyk.png
Jahoda
Strawberry and champagne.jpg
Jahoda sa nedá páliť, tak sa aspoň strká do zlámaného bublinkového vína..

Jahoda je kus rastliny, ktorá patrí do čeľade ovocie, druhu poplazy a rastie nízko na zemi.

[upraviť] Popis

Jahoda je trváca bylina, ktorá skoro na jar kvitne bielymi kvetmi so žltým stredom. Keď odkvitne, tak biele lupienky kvetu opadnú ten žltý stred rastie a rastie až narastie a potom ak sa k nemu dostane Slnko, tak aj sčervenie. Ak sa k nemu nedostane Slnko, tak zhnedne a zhnije.

Jahoda je výhodné ovocie preto, lebo naň vraj netreba liezť rebríkom. Niekto povedal, že by aj mohol rebrík na jahody potrebovať, ak by boli za susedovým plotom, no sa mu na to odvetil, že iba taký nikto ako on, by mohol vyrukovať s takou vtákovinou, lebo s rebríkom by bol pri susedovom plote tak nápadný, že by z toho mohol mať tak akurát nič.

[upraviť] Pestovanie

Jahody môžme pestovať priamo na Zemi, alebo aj na balkóne v truhle, ale dôležité by malo byť aby to bolo v pôde. Aby jahoda mohla narásť, musíme dodržať dôležitý postup:

  1. vykopeme do pôdy jamu
  2. zobereme trs jahody a strčíme ju spodnou nie zelenou časťou (tzv. koreňmi) do tej jamy
  3. zasypeme korene zemou a jemne pritlačíme
  4. polejeme vodou... hlavne pôdu.

Upozornenie: dajte pozor, aby ste dodržali bod č. 2, teda dali rastliny koreňmi smerom dolu, lebo opačne sa to ešte neosvedčilo.

[upraviť] Konzumácia

Jahody sú najlepšie konzumovateľné čerstvé. Je u nich problém taký, že po umytí nie sú až také chutné a tak sa neodporúča jesť ich umyté. Nakoľko jahody zrejú na zemi hrozí, že si s nimi dáte aj kúsok nejakého toho hovna. Pri jablkách, či slivkách sa dá aplikovať obtretie ovocia o tričko, no u jahôd to nie je dobrý nápad, lebo po takejto operácii vám na tričku môžu vzniknú také červené škvrny, čo u pánov môže spôsobovať isté komunikačné problémy. U jahôd je výhoda, že nemajú jadrá. Oni ich majú, ale sú zvonka a netreba ich vypľúvať. Vypľúvanie jahodích jadier je prejavom fanatizmu.

Jahody majú žalostne málo cukru v sebe. Nedá sa preto z nich páliť pálenka a tak jahody nemajú šancu stať sa slovenským nádorným ovocím. Francúzi prišli vraj na to, že jahody sa dajú piť s vínom. Normálny Slovák nevie načo. Nenormálny Slovák to vraj tiež nevie... ten netuší aj že prečo to nevie.

Leucanthemum vulgare qtl1.jpg Necyklopedické rastliny Kokotna paprika.JPG

BurgyňaCibulaHaluzHi-Hi TrávaJahodaMuchotrávka zelenáPaprikaRíbezľaStromTrubkovník bananskýTrávaUchotrávka zelenáVýhonokZemiak