Joy Division

Z Necyklopédia

Joy Division
Joy divisionBLOG2
Základné informácie
Pôvod Salford, Manchester, Anglicko
Žáner(-re) Punk
Pôsobenie 1976–1980
Vydavateľstvá Factory
Webstránka Joy Division Central
Členovia skupiny:
Ian Curtis
Peter Hook
Stephen Morris
Bernard Sumner

Joy Division bola Anglická rock 'n' rollová skupina. Ako už názov („radostný oddiel“) naznačuje, jej texty boli veľmi optimisticky ladené (často až humorné). Zostavu skupiny tvorili spevák a sem tam gitarista Ian Curtis, gitarista a sem tam klávesák Bernard Albrecht, basgitarista Peter Captain Hook a bubeník Steve Morriss.

[upraviť] História

[upraviť] Začiatky

Ian Curtis (Joy Division)
Ian Curtis

Skupina vznikla v roku 1976 (nie je prvočíslo) po koncerte Sex Pistols. Keďže ich nahrávky nechcel nikto vydávať, založili si vlastné vydavateľstvo. Volalo sa Factory („továreň“), podľa toho, že niektorí (ktorí?) členovia pracovali v detstve v továrni na výrobu... to je jedno.

Ian Curtis si čoskoro začal robiť srandu z epileptikov (ľudí, ktorí sa v nečakanom okamihu začnú celí triasť a neovládateľne hýbať celým telom), niekedy to vraj dokázal zahrať tak dobre, až si niektorí mysleli, že má naozaj epilepsiu. V roku 1979 vychádza prvý album Unknown Pleasures na ktorom su piesne ako „Day of the Jokes“ (oslava prvého apríla), „She's Lost Control“ (sarkastická pieseň, ktorá zosmiešňuje epileptikov) alebo „I Remember Nothing“ (skladba o jednej prebdenej noci, najskôr v známom pohostinstve a potom v dome radosti, potom, čo sa Curtis vrátil domov, mu začala jeho žena nadávať, ale on jej v upadajúcej opici napchal do úst navlhčenú utierku, čo robil vždy, keď mu niekto svojimi rečami liezol na nervy). Album si nikto nekúpil, lebo tí, ktorým sa táto hudba páčila, na to nemali prachy, a tým, čo na to prachy mali, sa to hnusilo. Internet vtedy nebol, takže si ho nemohol nikto ani stiahnuť. Skupina si z toho ťažkú hlavu nerobila.

[upraviť] Konce

V novembri vyšiel singel „My Love Will Tear You Apart“ s tak veľkým sexuálnym podtextom, že sex už bol aj nad textom a tak ho museli cenzúrovať a dokonca sa skupine snažili zabrániť tú pieseň hrať. Neúspešne! Skladba sa ale veľmi páčila nejakej Americkej skupine, ktorá ponúkla Joy Division možnosť robiť im predkapelu. Skupina súhlasila, ale najskôr začiatkom roku 1980 nahrala svoj druhý album Closer, na ktorom boli skladby ako „24 Hours“ (o tom, ako bol raz Albrech celý deň na práškoch, tak za neho na koncerte musel zaskakovať Curtis, ktorý vedel na gitaru len dve pesničky) alebo „Eternal“ (zmyslel tejto skladby nie je známy, osem minút sa tam opakuje to isté, až to človeka začne nudiť). Skupina nakoniec na toto turné nikdy neodcestovala. Curtis s obľubou praktizoval bunjijumping, ale 18. mája 1980 sa mu to stalo osudným, pri jednom skoku (údajne z Gerlachu) sa nešťastnou náhodou zadrhol a popri tom si ešte rozmlátil celú lebku o skaly, ako s nim tá guma metala hore dole. Keď sa guma upokojila, už tam len bezvládne visel s vypúlenými očami a krvácajúcim otvorom v hlave.

Keď sa to ostatní členovia dozvedeli, tak ich to úplne zmenilo. Na humor sa zabudlo. Išli sa zo zúfalstva (lebo od turné si sľubovali veľký finančný prínos) opiť. Ked mali riadnu opicu, tak im ruplo v bedni a rozhodli sa dať sa na politickú dráhu. Zmenili si mená (až tak, že o tom nikto nevedel) a pridali sa k jednej nesvätej organizácii, kde začali pracovať na plánoch na ovládnutie sveta. Svoj plán nazvali New World Order. Aby ale urobili aspoň niečo rozumné, vydali ten album Closer, lebo predtým sa na to zabudlo.

[upraviť] Diskografia

John Peel
Maľba, ktorá oslavuje Johna Peela a Joy Division...
  • 1978 - An Ideal for Living - minialbum, ktorý nemal nijaký ohlas
  • 1979 - Unknown Pleasures - jediný album, ktorý mal ako taký ohlas
  • 1980 - Closer - posledný album, nemal nijaký ohlas, pretože skupina už neexistovala
  • 1981 - Movement - nejde vlastne o album, ale o nahrávku, ktorú vydali Albrecht, Hook a Morriss potom, čo sa dali na politiku. Obsahuje ich prejavy k rôznym veciam, ako o tom, ako ich zmenila Curtisova smrť, aj o tom, aké majú plány a ako ich chcú dosiahnuť. Ide vlastne o volebnú kampaň.

Popeblues Hudobné skupiny (nie Metalové)
Bodom from childrenBuran BuranBurzumČechomorDead KomunistsDeathly eyesDepressive DirectionsGrín DejH16JakačiJoy DivisionManic Street PreachersNazarethNemŕtvy či neživýOlympikPeking PensionPil PivoSuper Bomb TrioTublatankaVeverička z MarsuVidlán
Tí, čo spievajú
50 KorúnAmy WinehouseBritney SpearsLady GagaDávid HajzelhófMartin KittnerKukoNemŕtvy či neživýJožo GaRagueVkeli KlaksónElvis PresleyKarel GottMichael JacksonRobo KazíkEva MázikováPeter StrašákJozef PáterovičRihannaHelena von Dráčková
*** Bonus ***
V iných jazykoch