Jurij Gagarin

Z Necyklopédia

"Kto bol prvým človekom vo vesmíre, Adam, alebo Gagarin?"

- pápežská dilema
Jurij Alexejevič Masaryk Gagarin
Юрий Алексеевич Масарикский Гагарин
Gagarin

Narodenie 9. marec, 1934
Klušino, Sovietsky zväz
Úmrtie 27. marec, 1968
v Atmosfére
Výška 245cm
Váha 110kg
Známy vďaka Ceste okolo sveta
Manželka Valentina Baumgaertnerová.
Príbuzní Lajka
IQ 113

Toto je ľudo, alebo aj nadľudo z Necyklopédie

Ruský minimalistický umelec, plukovník, pilot, kozmonaut, podpredseda klubu ruských abstinentov a obrábač kovov. Preslávil sa tým, že navštívil všetky miesta na svete. V roku 1968 zhorel v atmosfére, následkom čoho zakrátko zomrel.

[upraviť] Život

Pochádzal z chudobnej vidláckej rodiny, jeho otec bol sústružníkom a jeho matka bola sibírsky husky-teriér. Mal sestru, Lajku, ktorá sa tiež venovala výskumu vesmíru. Počas druhej svetovej vojny spoznal ženu, s ktorou sa neskôr oženil. Bola dcérou jedného z nemeckých vojakov, ktorí práve okupovali Rusko a bývali v dome Gagarinovcov. Po vojne pracoval ako obrábač kovov v závode na výrobu dopravných značiek. Externe študoval technickú školu v Saratove. Bol náhodne vybraný z pomedzi všetkých študentov ako pokusný králik. Po ročnom neplatenom výcviku ho hodili do kozmickej lode, ktorá vyzerala ako rubiková kocka. V nej navštívil každé miesto na zemi a stal sa tak prvým človekom vo vesmíre.

[upraviť] Kariéra

Vostok int

Pohľad do hypermoderného archaického interiéru Gagarinovho raketoplánu(tzv. Rubikovej kocky - Vostok).

Ako jeho najznámejší kariérny úspech je "prvý let človeka, do vesmíru. Udialo sa tak pretože to nariadila strana, roku 1967 P.V.T.(asi). Gagarin pilotoval kozmickú loď Vostok, ktorá sa preslávila tým, že bola dokonale hranatá. V tejto lodi Gagarin absolvoval aj let okolo sveta.

Počas obiehania zemegule spal Jurij celý čas, takže žiadne pozorovania neurobil a zobudil sa až, keď horel v atmosfére. Zosmutnel, pretože už bol pre neho prichystaný pobyt v rekreačnom centre Gulag, za úspešné splnenie misie. Pobytu sa nedožil.

[upraviť] Pamätník

Gagarin pomnik

Gagarinov pomník v Černobyle

V roku 1970 zapálili Rusi na jeho počesť sviečku na Červenom námestí. Po záplavách v roku 2004 sviečka zhasla, preto ju po dvoch týždňoch záplav museli opäť zapáliť. Okrem toho má súdruh Gay Garin tajný pomník vo svojom druhom rodisku v Černobyle.

[upraviť] Vyznamenania

  • Kríž poctivého Socialistu
  • Abstinenčný medailónik
  • Červený diplom z predmetu Materiály.