Kauza prízemné mrazy

Z Necyklopédia

Prizemny mraz

Prízemný mrázik v Malackách. Meteorológovia upozorňujú, že na toto ročné obdobie nejde o nič výnimočné, môžu sa však vyskytnúť menšie problémy a škody. Ako vidno, hlavne na hrozne.

Ice Climbing

Ako vidíme, aqua-park v Malackách ani vrtochy počasia nevyprázdnili.

Kauza prízemné mrazy je slovenská kauza, ktorá sa začala zverejnením výstrahy SHMÚ 12. augusta 2012. Táto kauza je encyklopedicky významná aj preto, lebo je výrazným precedensom toho, že v 21. storočí ľudí začínajú zaujímať už len aj samé prízemnosti.

[upraviť] Priebeh kauzy

[upraviť] Prvá výstraha

12. augusta 2012 vydal Slovenský hydrometeorologický ústav výstrahu 1. stupňa pred prízemnými mrazmi pre oblasť okresu Malacky. Je možné, že meteorológovia si z ľudov len vystrelili. Vo výstrahe uvádzali, že v okrese Malacky sa očakáva 13. augusta ráno teplota okolo nuly. V Malackách by preto mohli opäť pomrznúť figovníky, banány, mandarínky aj kokosové palmy.

Hlavne niektoré ovocné stromy by mohli kontamináciou mrazom spôsobiť trhovému hospodárstvu Malaciek veľké komplikácie. Napríklad také figové listy sa chytali ako módne doplnky na nudistických plážach na Štrkoveckých jazerách, na Malom Čunove (česky Malé prasačovo),či na Kuchajde (Češi si to v svojich slovníkoch nájdu ako Pitvajda). Také Malacké banány sa stáli významnou komoditou, lebo o ne prejavili vysokých záujem jedálenské komplexy v ženských väzeniach, či v niektorých mníšskych rádoch. Asi sú viacej „bio“ ako tie, ktoré sa dovážajú z Banánových republík.

Nakoniec z toho (myslíme toho „ohrozenia mrázom“) samozrejme nič nebolo, respektíve nič bolo, a teplota v kuchyni klesla len na šesť stupňov Celzia. V obývačke bolo o dva stupne viac.

[upraviť] Druhá výstraha

Meteorológovia z ústavu si ale nedali povedať a 13. augusta 2012 opäť vydali výstrahu 1. stupňa pred prízemnými mrazmi pre okres Malacky a zaplietli do toho dokonca aj Senicu. Meteorológovia pritvrdili a podľa predpovede mala 14. augusta 2012 klesnúť teplota v týchto okresoch na nulu, či dokonca -2 (počuj: „mínus dva“) stupne Celzia.

Samozrejme, ani druhá výstraha sa nepotvrdila a v kuchyni klesla opäť na 6 stupňov, v obývačke bolo nameraných 7 stupňov.

Teplota -2 (počuj: „mínus dva“) stupne nakoniec v ten deň predsa len padla, ale na Lomnickom štíte, čo znamená, že meteorológovia počasie predpovedali správne, ale netrafili kraj. Neboli teda dostatočne rozstrieľaní.

[upraviť] Dohra

Posranec národnej zrady a ovčiansky aktivista Alojz Hlina žiadal, aby sa generálny riaditeľ SHMÚ Martin Benka za vydanie výstrah Malackincom verejne ospravedlnil.

"Vyzývam týmto pána Martina Benku, aby sa verejne ospravedlnil Malačanom za vydanie výstrahy pred prízemnými mrazmi."

- Alojz Hlina

Hlina dokonca uvažoval aj nad podaním trestného oznámenia na ústav, za šírenie poplašnej správy. Tvrdí, že výstraha spôsobila veľký rozruch u Rómov na Družstevnej ulici v Malackách.

"Vyzývam ešte raz Martina Benku, aby sa verejne a čo najskôr ospravedlnil Malackyčanom za vydanie výstrahy."

- Alojz Hlina

Benka sa zatiaľ neospravedlnil.

Weather clear Prírodné sily na Necyklopédii Weather clear
PočasieDážďSňahVietorTornádo v UrčiciachKauza prízemné mrazyLamačská snehová anomáliaZáhadné zvuky v Bratislave
Predpoveď počasia