Kiss

Z Necyklopédia

Done

BillandKissBW
German KISS Pinball machine 5
Základné informácie
Pôvod USA
Žáner(-re) hard rock
Pôsobenie 1973-súčasnosť
Členovia skupiny:
Paul Stanley, Gene The Beast Simmons, Ace ET Volat Domov Frehley, Peter Criss
Bývalí členovia
veľa

Kiss (slovensky Cmuk) boli ešte stále sú americkou rockovou skupinou, známou najmä tým, že si tváre farbili aby boli takí iní a aby aj oni niečím zaujali.

Usporiadatelia koncertov nemali kapelu Kiss veľmi radi, lebo im zvykli krvou poopľúvať pódium a aj sa zahrávali s ohňom, čo potom zvyšovalo náklady a znižovalo zisky, lebo na koncerty chodili zadarmo hasiči. Vedci zistili, že na koncertoch bývalo vždy viacej hasičov ako počas skutočných požiarov v meste, či dedine. Zistili aj to, že medzi hasičmi je veľa takých, čo sú v tínedžerskom veku.

[upraviť] Hudobné začiatky

Hudobná kariéra začala veľmi biedne, lebo si ich nikto nevšímal. A nielen nikto aj Chuck Norris ich ignoroval. Kapela nebola originálna tým, čo hrala a spievala. Boli zvláštni preto, lebo boli skôr komixovými postavami, ktoré počas vystúpenia pľuli krv, aj oheň pľuli, skákali ako opice a niekoľko rokov neukázali svetu svoje pravé ksichty.

O tom, že neukazujú ksichty koluje viacero verzií. Zlé jazyky hovoria, že ich trápilo akné a dosť silno a tak sa rozhodli, že si ho vytŕčať a ukazovať. Dobré jazyky zas hovorili, že Gene Simons musel údajne chodiť do kostola robiť miništranta a nemohol teda ukazovať ksicht. Bolo to preto, že by ho mohol farár vyhodiť a mama by mu mohla dať zaracha. Nemohol by chodiť von a ani na koncerty. A ani do krčmy by sa s kamošmi nedostal. Chýbalo by mu tak ľudské teplo a to by ho mohlo poznačiť na celý život. A aj mamička by bola sklamaná.

Skupine sa hneď nedarilo. Spočiatku ľuďom bolo všetko, čo skupina Kiss vyvádzala úplne jedno. Robili si ten svoj poctivý bordel na pódiu a nič. Mali už vydané tri albumy, no nikto ich nekupoval a ani nepočúval. Ich hudobný vydavateľ šiel do krachu. Nikto albumy nechcel kupovať a náklady na krv, farby, oheň a celý cirkus boli vyššie ako zisky. Vážne sa preto uvažovalo, že tých netvorov kopnú do riti a bude pokoj.

[upraviť] Koncertný album

Zlom nastal potom ako počas niektorom z koncertov niekto zabudol zapnutý magnetofón. Zapnutý nebol na plejbek, ale na nahrávanie. Zvukár sa hlúpo pomýlil. Asi preto sa na magneťák zabudlo, že nevydával nijaký zvuk iba sa kotúče na ňom krútili.

Paul Stanley to zbadal a vybehol na zvukára, že čo to, čo, čo to... Zvukár zo strachu a Stanleyovho ksichtu dostal zarazenie vetrov, ktoré mohlo dopadnúť kruto, lebo mal na obed fazuľový prívarok s vajcami. Táto okolnosť mohla spôsobiť, že pri zvukárovom roztrhnutí by mohlo vzniknúť vysoko koncentrované zápalné až výbušné prostredie okolo neho. Od výbušného po vyhadzov je už iba malý krôčik. Hlavne ak by sa niekto rozhodol zapáliť si cigaretu, či Hi-Hi Trávu. No a Geneho Simmonsa by to mohlo nasrať, lebo ak by sa to stalo v zákulisí a nie na pódiu počas vystúpenia tak by prišli o perfektný špeciálny efekt.

Zvukár sa preto rozhodol „trochu zahmlievať“. Namotal ich, že má brata vo vydavateľstve a (v skutočnosti zaklamal), že majú s ním dohodnutý koncertný album. A koncertný album bol na svete.

A nielen že bol na svete, ale z nejakého dôvodu sa aj predával. Keď sa na Slovensku jedno percento ľudov rozhodne niečo kúpiť tak je to na 40 000 kusov, keď je to v USA, tak to bude viac ako tri milióny albumov. No a ak je od kusa jeden dolár zisku, tak chlapci môžu byť raz-dva „za vodou“.

Kissákom sa zrazu začalo dariť. Bolo to aj preto, ľudovia nechceli koncert iba počuť, ale aj vidieť a niektorí si začali kupovať figúrky a rôzne komixy, kde sa nachádzali príšerky za ktoré sa chalani z kapely prezliekali. Biznis okolo skupiny Kiss teda zďaleka nebol iba o Hudbe.

[upraviť] Demaskovanie

Medzičasom sa členovia kapely rozhodli, že nebudú sa maskovať. Bolo to preto, lebo vďaka častému farbeniu sa im vyhadzovali jebáky. Zlý pocit mali aj z toho, keď sa takíto vyfarbení potili a zlý pocit bol, aj keď počúvali pičovanie báb z práčovne, lebo od farieb mali zababrané aj kostýmy a ťažko sa to pralo. Každý kus musel byť v práčke osobitne. Kvôli ich frajerinám bola s nimi iba samá oštara a baby si pýtali zvýšenie platov.

Po koncertoch boli voči farbám pindy aj od prostitútok, lebo sa týmto kurvám gebrilo ich fajnové spodné prádielko a fľaky nešli dolu. Už samotná predohra kým sa chlapi vyzliekli zo špicatých viesta iných dopnkov bola bolestivým úkonom. Štrimfľovky šli pritom automaticky do prdele.

Prostitútkam bolo nepríjemné aj to, keď mali na vnútorných stranách stehien rôzne čierno-biele obrazce z líc umelcov. Keď to bola hviezda bol to ten lepší prípad. Chaos vznikal aj vtedy, keď niektorý člen kapely zabudol na koncerte vypľuť krv a to nevravíme o tom, že Gene zvykol pľuť aj oheň. Na oheň keď Gene zabudol, to bolo... Štetky si drzo dávali preplácať aj tieto náklady. Teda brali príplatky za sťažené pracovné podmienky a to boli potom teda „kurva drahé kurvy“. Členovia kapely mali zvýšené náklady aj na túto réžiu počas koncertných šnúr. Ešte šťastie, že sa nikomu nič vážnejšie nestalo.

Oficiálna verzia bola, že členovia kapely Kiss prestali s maskovaním, lebo „sa to už okukalo“ a to preto, lebo „na koncertných pódiách sveta sa objavilo viacero ďalších masiek, príšer a kreatúr vrátane Majkla Jacksona“.

[upraviť] Súčasné obdobie

V kapele sa rokmi dejú rôzne zmeny. Dosť sa spotrebúvajú drogy, alkohol, zdravý rozum sa tiež nenosí. Tieto okolnosti spôsobujú stres a opotrebúvajú organizmy. Chlapi v skupine kapali ako muchy.

Najčastejšie sa tam menia bubeníci a sóloví gitaristi. Veľkým fluktuantom je napríklad Peter Criss. Nahradil ho Eric Fingersinger. S ním nahrali album Sladká pomsta (sladká pomsta) a potom roku 1997 album Karneval duchov: Posledné stretnutie. Potom sa obnovila stará zostava aj s make upmi a vydávajú album Fredy v cirkuse Psycho. Potom Ace odchádza a nahrádza ho Tommy Thayer a Petra Crissa nahrádza opäť Eric Fingersinger. Chuck medzitým zabil aj Marka St. Johna.

[upraviť] Kissáci

KISS devil face.svg KISS starchild face.svg KISS space ace face.svg KISS fox face.svg KISS cat face.svg KISS ankh warrior face.svg

[upraviť] Úplne originálna zostava skupiny

Zakladajúcu zostavu kapely Kiss tvorili:

  • Paul Stanley (Pavol Stano) - gitara, zavýjanie – maska hviezdneho dieťaťa
  • Gene The Beast Simmons - plutie krvi, chrlenie ohňa, biele oči a občas basová gitara – maska démona
  • Ace ET Volat Domov Frehley - niečo, čo silne pripomína sólovú gitaru – maska Space Ace
  • Peter Criss - bicie – maska mačacieho muža

[upraviť] Bývalí členovia

Okrem Crissa a Frehleya si u Kissákov si v priebehu rokov zahral kdekto. Niekoho zradilo vlastné telo a „kope teraz na nebeskú bránu“, iných vykopli z kapely ostatní. A niektorí sa dokopali sami.

  • Eric Carr – bicie, spev (1980–1991)
  • Vinnie Vincent – sólová gitara (1982–1984)
  • Mark St. John – sólová gitara (1984)
  • Bruce Kulick – sólová gitara (1984–1996)

[upraviť] Súčasná zostava

  • Gene The Beast Simmons – basová gitara, spev
  • Paul Stanley (Pavol Stano) – rytmická gitara, spev
  • Eric Singer – bicie (1991-1996, 2001–2002, potom od r. 2004)
  • Tommy Thayer – sólová gitara (od r. 2002)

[upraviť] Diskografia

Kapela Kiss vydala viacero albumov. Niektoré aj sólovo s pomaľovanými ksichtami, inokedy sa snažili privyrobiť si zlátaninami, ktoré sa nazývajú že „Kompilácie“. Podstatné sú ich štúdiové a koncertné nahrávky ako napríklad:

  • 1974 - Bozk
  • 1974 - Horúcejšie než peklo
  • 1975 - Úbory na zabíjanie
  • 1976 - Torpédoborec
  • 1976 - Kotúľanie sa cez skaly
  • 1977 - Poriadny nabijak
  • 1979 - Rodinkári
  • 1980 - Nezmaskovaní
  • 1981 - Staršie hudobné pokusy
  • 1982 - Nočné potvory
  • 1983 - Vylíž ju
  • 1984 - Zozverenie
  • 1985 - Útulok
  • 1987 - Besné noci
  • 1989 - Hurúčava v tieni
  • 1992 - Sladká pomsta
  • 1997 - Karneval duchov: Posledné stretnutie
  • 1998 - Fredy v cirkuse Psycho
  • 2009 - Aerodynamický tresk

[upraviť] Koncertné albumy

Prvý koncertný album kapely sa volal Alive!, t.j. Zaživa!. Tak sa dobre predával, že skupina si potom nedala pokoj a viac-menej každý nasledujúci koncertný album volala takisto, len ich číslovala.

  • 1975 - Zaživa!
  • 1977 - Zaživa II
  • 1993 - Zaživa III
  • 1996 - Bozk bez zástrčky (Unplugged)
  • 2003 - Predohra s bozkávaním: Zaživa IV - dosť geriatricky ladený erotický album

Popeblues Hudobné skupiny (nie Metalové)
Bodom from childrenBuran BuranBurzumČechomorDead KomunistsDeathly eyesDepressive DirectionsGrín DejH16JakačiJoy DivisionManic Street PreachersNazarethNemŕtvy či neživýOlympikPeking PensionPil PivoSuper Bomb TrioTublatankaVeverička z MarsuVidlán
Tí, čo spievajú
50 KorúnAmy WinehouseBritney SpearsLady GagaDávid HajzelhófMartin KittnerKukoNemŕtvy či neživýJožo GaRagueVkeli KlaksónElvis PresleyKarel GottMichael JacksonBranislav JobusRobo KazíkEva MázikováPeter StrašákJozef PáterovičRihannaHelena von Dráčková
*** Bonus ***
cz:K.I.S.S.