Knižnica

Z Necyklopédia

[upraviť] Typologizácia

Kedysi to bolo miesto, kde sa do regálov ukladali knihy - z toho odvodený názov. Táto funkčnosť bola samozrejmá od roku -2012 P.V.T. a je síce známa aj podnes, ale vo veľmi obmedzenej komunite a forme.

U nás knižnica²,

po anglicky Library+Bookmark.

Kniznica

Knižnice ale boli a sú aj budovy, ktoré majú regále, ktoré majú knihy, ktoré majú strany, ktoré obsahujú text. V týchto typoch sa stretávajú určité skupiny ľudí, ktoré si medzi sebou vymieňajú informácie a choroby (ak sú voľné hajzle, aj pohlavné). Tieto komunity sú medzi ostatnými ľudami nazávané spoločnými názvami ako knihomoli, bifľoši, študáci a pod., pričom oni sa medzi sebou rozdeľujú ešte na podskupiny, ktoré sa ale tu nedajú napísať, pretože sú buď príliš odborné, alebo vulgárne a toto je vzdelávacia stránka.

Dnešné knižnice však už neslúžia na úschovu a požičiavanie kníh, ale odkedy je zavedený Internet, a hlavne WiFi, začalo tu chodiť omnoho viac skupín, ktoré do dôb nedávno minulých do knižníc ani nepáchli a teraz tu sedia pri počítačoch. Ja konkrétne teraz robím to isté, ale s malým rozdielom - nie som zavesený na facebooku ani na iných sociálnych sieťach, ale venujem sa tomu, na čo boli knižnice pôvodne stavané - VZDELÁVANIU SA.

[upraviť] rozdelenie návštevníkov

Ako bolo vyššie uvedené, návštevných skupín je niekoľko, pričom nechodia vždy v tlupách, ale často po samom a podľa toho v akej sú skupine, sa medzi sebou bavia, nebavia, náhodou sa zoznámia...

bifľoši - každá sekunda, ktorú strávia v knižnici bez toho, aby boli v niečom začítaní až do špiku kosti mozgovej, je pre nich stratená a plná beznádeje, preto si musia dávať pozor, aby mali vždy čo najviac učiva pri sebe.

knihomoli - podobní bifľošom, s jedným rozdielom - neučia sa, ale len si čítajú. Čítajú všetko - od románov cez sci-fi až po komixy, ich náračnosť nie je nijak vysoká, ale vždy čítajú a čítajú.

študáci- chodia do knižnice, len keď je to nutné, alebo chcú ísť na internet a kdekoľvek inde je to buď ďaleko, alebo draho.

zdroje príjmov - prídu, vedia čo chcú, kúpia/požičajú si to, a odídu. Nestrácajú čas.

deti - zablúdia do knižníc len a jedine za účelom internetu, knihy si požičajú len preto, lebo musia.

čumilovia - veni, vidi, neprídu už nikdy (teda aspoň si to myslia, ale všetky cesty vedú do knižníc).

pracovníci knižníc - stvorenia podobné človeku, ale neznámeho vierovyznania a životného štýlu. Kedysi boli považovaní za mimozemšťanov, ktorí nám priniesli vzdelanie a obrábanie pôdy pluhom (dynamitom až keď ho vynašiel Nobel).

upratovačky - tie tu chodia za účelom práce, ktorá je dôležitá, a knihy ani internet ich zväčša nezaujímajú. Kategória: Umenie]]