Kognitívna dizonancia

Z Necyklopédia

Kognitívna dizonancia je psychologický jav, ktorý vzniká, keď máme v hlave dve konfliktné idey, a musíme sa pre jednu z nich rozhodnúť. Napríklad chlapík si to chce rozdať s mladou cicou, ale zároveň má doma milujúcu ženu.

[upraviť] Priebeh

Chlap sa nevie rozhodnúť či zradí alebo hej. Pred prijatím rozhodnutia alebo po ňom (chlapík nenašiel brzdu a slečna tiež nebola proti), nasleduje fáza výhovoriek. „Makám na moju starú a na decká, tak prečo si neužiť?“, alebo „Stará ma radšej decká ako mňa, tak nech ide do riti...“. atď., až chlapík sám seba presvedčí že mal pravdu, a že dať to cice medzi kozy bolo to najlepšie čo mohol urobiť. Tomuto javu sa hovorí odbúravanie kognitívnej dizonancie. Je to podvedomý reflex, ktorý slúži na to, aby sme nemali zbytočne veľa výčitiek a mohli v noci kľudne spať. Napriek tomu, že odburávanie kognitívnej dizonancie je prítomné u všetkých ľudí na celom svete, najviac je rozšírené u kokotov.

[upraviť] Príčiny kognitívnej dizonancie u kokotov

Kokoti sú kategóriou, ktorá viac než ktokoľvek iný prekračuje normy - slušnosti, etiky, morálky a nasleduje len svoje sebecké a egomaniacke pudy.

Keďže neetické správanie kokotov vyvoláva u spoločnosti odpor, musia si kokoti svoje prešlapy zdôvodňovať. Aj ten najvyjebanejší bolševik komunistickej éry nemohol len tak niekoho poslať do uránovej bane, ale musel zinscenovať proces, podať fiktívne dôkazy a až tak poslať politického väzňa do lágra alebo na popravisko. Aby sa mu lepšie klamalo, rád svojim klamstvám a demagógiám aj uveril. Napriek tomu že aj tá najsukovitejšia hyena v ľudskej koži občas pocíti výčitky, tieto zpravidla netrvajú dlho - a to práve vďaka jedinečnej schopnosti kokotov odburávať kognitívnu dizonanciu - teda schopnosti vyhovárať sa pred sebou a pred druhými.

Kokoti trpia egoistickým presvedčením, že robia vždy všetko perfektne, a že za všetko zlé môžu tí druhí: „Ja som to nebol, to bol ten zlý ujo!

[upraviť] Kokotizmus lokálpatriotov

Keď sa kokot chce biť, dôvod si nájde. Kokotizmus lokálpatriotov je najlepšie viditeľný na futbalových hooligans. Títo sa medzi sebou bijú preto, lebo majú červené šály a tí druhí majú zasa modré šály. „No a kto nosí modrý šál? Len železničiari a buzeranti! To je kurva provokácia! Na nich!“ A toto je prosím bežná výhovorka chuligánov.

[upraviť] Kokotizmus v justícii

Vo väzniciach na celom svete sedia nespravodlivo obvinení, ktorí sa do svojej tragickej situácie (tragickou hlavne keď je niekto mladý s peknou riťou) dostali vďaka tomu, že sudca bol presvedčený o svojej pravde. Ak sa aj náhodou nájdu dôkazy o nevine, ten egomaniak v talári je často tak utvrdený o svojej pravde, že tieto dôkazy ignoruje, a nechá nevinného hniť v base ďalšie desiatky rokov. V takomto prípade je akákoľvek odbornosť a vzdelanie nahovno, pretože ten kokot sudca jedná na úrovni pravekého zvieraťa - jeho narcisistické ego je jednoducho neschopné prijať myšlienku, že spravil chybu. A kvôli tomuto nedostatku sebareflexie v pohode poserie jeden mladý život. Dizonancia: v podstate nie je to jedno, či sa poserie mladý, alebo starý... však stále je to niekoho život.

[upraviť] Vojenský kokotizmus

Armáda je inštitúciou s najvyššou koncentráciou kokotov na svete, a história dokladá státisíce prípadov zeleného kokotizmu na bojiskách po celom svete. No predsa armáda nie je založená na ničom inom, iba na kokotizme. Kokotom je zpravidla veliaci dôstojník s chorými ambíciami a patentom na rozum, ktorý sa k životom svojich vojakov stavia ako maximálny upičista, a neváha ich obetovať v prospech tzv. vyššieho cieľa ako napr. dobytia strategického bodu. Armádny spôsob myslenia na ciele si často privlastňujú aj rôzni vysokopostavení menežéri, alebo politici.

Motiváciou tohoto univerzálneho kokota je získať slávu. Keď sa mu ten jeho nepostaví, on má aspom postup v hierarchii kokotov, peniaze, rešpekt (strach), čokoľvek. A aj napriek tomu že sa mýli, dokáže v mene týchto ambícií viesť absolútne nerealistické a samovražedné akcie, vedúce ku katastrofe. A nikto ho nepresvedčí že kokotom je on. Príkladom sú psychopati ako Napoleon, Hitler, Stalin, George Bush alebo Slobodan Miloševič.

[upraviť] Náboženský kokotizmus

Je ešte rozšírenejší ako vojenský kokotizmus, hlavne vďaka psychopatom z blízkeho východu, ktorí rozšírili monoteistické náboženstvá do celého sveta. Tisíce rokov existencie týchto dogmatických a netolerantných sračiek majú za následok stovky milónov mŕtvych.

Keďže náboženská verejnosť je početná, je na svete aj veľa náboženských kokotov. Náboženská doktrína obsahuje riadky, ktoré sú tým najefektívnejším odburávačom výčitiek akéhokoľvek kokota - napríklad že neveriaci človek nie je človek. Viera, že ja (nech aj poloimbecilný dement), ktorý číta tú skurrrrvenú knižku o prežití, som lepším človekom ako ostatní, a že ich môžem vraždiť a trtkať ich ženy bez výčitiek.

Blízkovýchodné náboženstvá boli totiž nadizajnované s úmyslom - správať sa eticky ku členom svojej komunity. Ľudia mimo komunity boli pre prorokov starého sveta bezcenní ako hovno. Láska k ľudstvu ako celku - univerzálny altruizmus - je len produktom modernej doby.

Ak teda do náboženskej komunity zablúdi antisociálny kokot, a prečíta si, že v mene toho a toho pičúsa je dovolené zabíjať, je to ozajstnou tragédiou pre všetkých ľudí. Náboženský kódex v tomto prípade poskytuje vhodnú ospravedlnenku, s ktorou si takýto kokot veľmi rád odventiluje svoje primitívne pohnútky a deviácie.

V zrkadle sa náboženskí kokoti vidia ako hlboko morálne bytosti so zmyslom pre to, čo je správne. V skutočnosti - sú to nemorálne zvieratá s genocídnym myslením.

Náboženskí kokoti sú najväčším tŕňom v riti súčastnej liberálno - demokratickej spoločnosti a pravdepodobne napáchajú ešte veľa zločinov proti ľudskosti.

[upraviť] Rasistický kokotizmus

Je veľmi podobný náboženskému kokotizmu a kokotizmu lokálpatriotov. Ľudo ako živočíčny druh si z časov divého praveku zachoval v palici kúsok prastarého softvéru, ktorý nám prikazuje nemať rád cudzincov a príšelcov.

Týchto pár riadkov zdrojového kódu sa dá veľmi ľahko vymazať- dobrou výchovou. Žiaľ, toto neplatí u kokotov. Pre kokota je každý cudzinec votrelcom a konkurenciou. Kokot si totiž myslí, že každý okolo neho je kokot, a že mu chce zle. Preto je kokot k cudzincom zlý. A vždy si aj nájde výhovorku, prečo im hodiť skalu do okna alebo im rozkopať riť.

Na začiatku 20. storočia si takíto zlí a zakomplexovaní ľudia sadli za písací stôl, a vymysleli teórie o tom, prečo sú cudzinci pohromou a prečo je dobré ich zatvárať do koncentračných táborov. Zatiaľ čo rozumne uvažujúci človek takéto teórie zahodí ako nebezpečnú vec, pre hlúpeho a natvrdlého kokota je to ako vstupenka do raja. Každý nácko sa po prečítaní rasistických spisov cíti ako osvietený budha: konečne niečo, čo dáva za pravdu jeho primitívnym vášňam.

Ale mýli sa. Zbiť cudzinca je totiž rovnako primitívne ako vysrať sa na chodníku. Prečo by sme sa nemali vysrať na chodníku? Veď to nám pudy prikazujú! A pomôže to našim črevám a to je zdravé! Ale napriek tomu nie je na chodníkoch žiadne hovno. Pretože sme ľudia.

[upraviť] Kokotizmus v školstve

Je jasné, že ani bohu milá činnosť vzdelávania neznalých sa nezaobíde bez kokotizmu. Kokot si počas tešenia sa nepatrným zlomkom moci nad jemu odkázanými osobmi dokáže všeličo (na svojom egu, napríklad).

Chvíľka poézie:

Príklad kokockého správania sa vedúceho semináru

chcem upozornit na fakt, ze KAZDY má poslat prepracované zadanie- ako
som povedala na konci hodiny, čo si väčšina z vás pamatá!!!
Rozdiel je iba v tom, do akej miery to musite prerobit- tí čo mali 6 a
7 bodov- komplet prerobit otázky a ujasnit si hypotézy, 8-10- prerobit
otázky- predovšetkým formulácie-, zlúčiť otázky, ktoré sa obsahovo
zhodujú, prerobiť formulácie.
V prípade, ze niekto nemá istotu, či pochopil zadanie -> mám email.

Verím, že keď som hovorila o zadaniach, hrmot stoličiek a vrava mohla
spôsobiť, že ste nepočuli celkom jasne. Preto tí, ktorí mi zadanie
neposlali, môžu tak urobiť do zajtra rána.
Na budúce však žiaden hrmot ani nič iné nebude mať moc spôsobiť
posunutie tremínu, jednak máte ústa a opýtate sa svojich kolegov,
alebo napíšete mail na adresu: