Komár

Z Necyklopédia

Done

Stur ludovit      Jazyková polícia ľuda Víta Štúra upozorňuje:         
Áno, presne tak, sať a vysávať sú čechizmy, správne je cicať a vyciciavať (vyciciavač). Preto si všetko sanie v texte opravte, aby ste neutrpeli nezvratné poškodenie mozgu
Komár
Anopheles stephensi
Anopheles - hviezdny komár, malarista

biologická zbraň vynájdená CIA na pokyn Vincenta Veneru

Toto je rešpektovaný Necyklopedický živočích

Komár je biologická zbraň vynájdená agentmi z CIA. Jeho hlavným cieľom je liezť ľudstvu na nervy. Jeho vedľajším cieľom je postupne vyvraždiť celé ľudstvo, aby uvoľnilo na Zemi miesto pre novú kastu, pre tzv. Vesmírnych ľudov. Podobne ako blcha, či filcky patrí aj komár do čeľade Cicakrv.

[upraviť] Pohlavný dimorfizmus komárov

Kamenáčove moskyty

Obyčajné komáre sú proti tým, ktorých videl Bill Kamenáč úplné hovno

Komárov je na svete plno. Rasovo sa segregovali do viac ako 3 000 druhov. U komárov sa dá krásne vidieť ako je medzi pohlaviami rozdelené dobro a zlo:

  • komárí chlapi (t.j. samce) - sú to veľmi disciplinovaní jedinci, citliví a romantickí chlapíci, ktorí sa živia tým, čo je normálnou potravou tohto hmyzu. Nikto neuverí, ale je to nektár z kvetov.
  • komárice ženy (t.j. samice) - sú rafiky vyznačujú úchylkou, ktorá sa nazýva „hematofágia'“, pričom vedci zistili, že to nepotrebujú k svojmu prežitiu. „Hematofágia“ je krycí názov pre sanie krvi, trpí ňou aj Drakula. Tieto samice sa vyhovárajú, že krv sajú kvôli svojim mladým, čo je u žien bežné. Aj bohatých chrenov uprednostňujú údajne kvôli deťom.

[upraviť] Fázy cicania krvi

V podstate by cicanie krvi komáricami nebol pre nás, cicavcov, bohvieaký problém. Však čo taký drobný sráč môže vypiť. Problém je, že tá sviňa jedna postupuje pri cicaní nasledovne:

  1. Sadne na miesto, kde pod kožou zacíti krvné žriedlo. Asi používa virguľu.
  2. Pichne ten svoj tenučký sosáčik, ktorý je kombináciou švajčiarskeho noža, injekčnej striekačky a vysávača, a postupne ním vniká dnu, prechádza tkanivom k vytúženému prameňu...
  3. Teraz začne tá nehoráznosť: tá pačmaga si kľudne napľuje (pomocou tej injekčnej striekačky) nejaké hnusné sliny do miesta pod kožou, odkiaľ bude sať. Sliny majú niekoľko funkcií:
    • Znížia zrážanlivosť krvi - má to ten vedľajší efekt, že sa v bode vpichu krv nezráža aj potom, čo tam tá komárica hnusná už ani nie je sa vytvoria opuchliny, odborne nazývané „hrvážle“.
    • Sliny spočiatku pôsobia ako analgetikum (ako je napríklad Alnagon), to aby ten vpich nebolo cítiť... no ono to potom aj tak kurvácky svrbí...
      • teraz si čisto hypoteticky predstavte, že komárica pred vami napľula a cicala dáku kravu, hovädo či iné zviera a potom si odpľuje do vášho krvného obehu... a je jasné, že keď krava, či iný živočích mal v sebe nejakého bacila, komárica ho zapľula aj vám! Môžete takto nafasovať všelijakých prvokov, ktorí spôsobujú zimnicu (paráda, aj v lete!), či lymskú boreliózu... AIDS tieto samičky zatiaľ neprenášajú, teoreticky.

[upraviť] Najznámejšie druhy komárov

Mosquit finlandes

Vo Fínsku sú komáre turistickým lákadlom.

  • Komár dotieravý (Culex molestus) - tento ultrazvukový zázrak sa vraj vyšľachtil v londýnskom metre. Je veľký 3,5-5mm. Teraz býva v celej Európe vo vašich bytoch a spoľahlivo vás bude vyciciavať, kým spíte.
  • Komár útočný (Aedes vexans) - tento komár žije v prírode na jar a cicia krv pri záplavách hlavne dedinčanom.
  • Komár jarný (Aedes communis) - tiež známa jarná kalamitná háveď.
  • Anopheles (Anopheles) - to je ten slávny komárí druh, ktorý cicia kravy (ale aj ľudov) a je známy tým, že úspešne prenáša maláriu.
  • Hebedo (Anopheles kamenatchii) - najväčší druh, schopný naraz vysať celú kravu či iné hovädo

Komáre vážia väčšinou 2-2,5mg a mávajú veľkosť do 16 mm. Väčšinou zháňajú potravu večer, v noci až do skorého rána. Cez deň sú zašité niekde na chladnom mieste. Za noc preletia rýchlosťou 1-2km/hodinu až 10 kilometrov. Dokážu lietať až štyri hodiny v kuse. Pri lete vydávajú piskot, ktorý nie je spôsobený len kmitaním krídel, ale aj ich hlasivkami.

[upraviť] Vývojové štádiá komárov

Komár po vzore Ovídiových Metamorfóz prechádza počas svojho života nasledovnými štyrmi štádiami premeny:

  • vajíčko - priamy rozmonožovací produkt sexuálneho styku komárej samičky so samcom
  • larva - taký potvor, ktorý vyzerá ako natiahnutá voš pri vodnej hladine, kde dýcha riťou, čo je znakom duchovna. Odborne sa larva komára nazýva „patentka“. Keď patentku podráždite prídete na to ako vznikla písaná podoba čísla osem. Patentka je vhodným krmivom pre akvarijné rybičky. Treba si ale pri kŕmení dávať pozor na dávky, lebo v niektorých prípadoch by sa mohlo stať, že patentka sa dožije ďalšej fázy a... podobne sa napríklad za veľmi výživné a ľahko dostupné krmivo pre chameleónov v domácich teráriách (ne)odporúčajú šváby...
  • kukla - taká pohyblivá čierna guľka, ktorá má veľmi malilinký chvostík. Dýcha rúrkami na hlave, čo je znakom degenerácie. Ak sa vo vašich akváriách nachádzajú tieto guličky, situácia začína získavať dramatickejší náboj.
  • tzv. dospelec - azda sa netreba viac o tejto životnej fáze komára rozpisovať. Komária dospelosť tiež prináša patričné útrapy.

[upraviť] Hudobné vlohy komárov

Pozor-komare

Komáre sa radi zásobujú aj na zimu.

Málokto vie, že komár bol stvorený ako výnimočne hudobne nadaný hmyz. Nakoľko je od prírody minimalistom nijaké hudobné nástroje nepotrebuje, lebo jemu stačí iba piskot a kvalitný hudobný sluch.

Ani piskot komára nie je zas tak úplne náhodný. Komár si nepíska pri svojom lete neustále, ale iba keď sa priblíži k obeti. Ako každý normálny ľudo aj komár chodí sosať po tme. Keď sa k objektu svojho smädu po tejto tme priblíži, potrebuje zistiť, či obeť spí a teda, či je situácia bezpečná. Robí to tak, že jedným párom nôh, ktoré má vytočené ponad chrbát prijíma tzv. alfa vlnenie, ktoré človek (ale aj iné cicavce) vysiela v spánku. Pískaním nad uchom komár zisťuje hĺbku spánku. Ak obeť na pískanie nereaguje, potom komár (resp. komárica) situáciu vyhodnotí ako bezpečnú a môže nastať etapa cicania. Ak však pískanie preberie obeť zo spánku, alfa vlnenie sa stratí a komár sa snaží uniknúť.

Vedci toto všetko dokázali podľa toho, že sa to dá spozorovať v stave zaspávania, keď už sa alfa vlnenie objaví, ale človek ešte nespí hlbokým spánkom. Ak v takom stave človek zaregistruje komárí piskot, precitne z polospánku, čím sa stratí alfa vlnenie a v tej chvíli sa komár evidentne snaží uniknúť z miesta, čo sa prejavuje zmenou frekvencie piskotu. Komár v tej chvíli takzvane „ubzikne“. Tento jav nastane aj bez akéhokoľvek pohybu človeka, ktorý by mohol komára vystrašiť. Jednoducho iba strata alfa vlnenia komára vystraší a prinúti ho ujsť.

Je preto jasné, že komár má perfektný hudobný sluch a danosti, ktoré od neho odkukal napríklad aj netopier. Preto sa komár považuje za nestora umenia a poznávaním jeho života vlastne zisťujeme aké fatálne následky by boli, keby komár neexistoval. Aj kultúra by bez neho utrpela.

[upraviť] Maďarská metóda hubenia komárov

V Japonsku sa konala veľká medzinárodná vedecká konferencia na tému „Ako sa zbaviť komárov“. Prvý prednáša zástupca nemeckých vedcov:
- My sme vymysleli postrek, ktorým z lietadla postriekate mesto a všetky komáre sú vyhubené. Nikomu inému však tento postrek neškodí.
Sálou sa valí obrovský potlesk. Ďalší je americký vedec:
- My sme vymysleli taký plyn, ktorý nikto necíti, nikomu neškodí, iba komáre vyhubí!
Ešte väčší potlesk. Posledný sa prihlási maďarský vedec:
- My sme vymysleli takú guličku, ktorú komárovi pcháte tak dlho do sosáku, až sa udusí!
V sále je hrobové nechápavé ticho. Po chvíľke sa prihlási jeden z prítomných:
- A nestačilo by, keď už toho komára držíte v prstoch, len ho rozmačkať?
Maďar sa zamyslí a dodá:
- Alebo tak!
Necyklopedické živočíchy

AlfBlchaBoborCapCicavecCigániDelfínDikobrazDodogmaEmuFčelaFilckyHadHavranHrochHyenaChameleónJóžin z bážinJežkoKomárKopytníkKrokodílKrtkoKruté jablkoLabuťLevĽudoMačkaOtravník obyčajnýMandelinkaMapinguariMedveďMorča obrovskéMravceMyšMuchaOpicaOsaPavúkPapagájParoháčPijavicaPlytviakPotvorPesSarančatáSlonSomárŠakalŠkrečokŠvábTchorTigerTopierŤavaTučniakTurulVeverkaVorvaňVošVyrhulaYetiZlatá rybka

Petrmnam

Jedlé
BaranBizónyDiviakJeleňJelenček africkýChobotnicaKačicaKamzíkKôňKorytnicaKozaKravaOvcaPotkanPrasaPrasopesRybaRakSarančatáSliepkaSlimák záhadnýŠmolkoviaTuleňÚhorVtákZajac

Húpací koník