Krvavý kúpeľ

Z Necyklopédia

Bad day - nice Halloween.jpg
Blood Spatter.jpg
Krvavý kúpeľ (alebo aj Krviprelievanie) napriek zavádzajúcemu názvu nemusí mať s welnessom nič spoločné, respektíve môže mať s ním spoločné tak akurát nič.

V súčasnosti je to druh športu, ktorý sa teší najväčšej obľube médií, spravodajstva a keď sa akurát niekde vo svete nekoná jeho šampionát, tak sa v televízii, či na plátnach kín premieta niektorá jeho verná kópia, ktorú stvorili v Hollywoode.

Šport známy ako krviprelievanie sa teší veľkej pozornosti divákov a je extrémne populárny. Zistíme to podľa toho, že v prípade keď naň naďabia na chvíľu prestanú stláčať tlačidlá svojich diaľkových ovládaní.

Za slovenského ale aj celosvetovo historicky uznávaného nestora, priekopníka krvavých kúpeľov sa všeobecne považuje Alžbeta Báthoryová. Tá to s kúpaním v krvi dokázala aj prakticky.

[upraviť] História

Elizabeth BathorybyGeorgeSStuart.jpg

Betka Bátoryová.

V dávnych dobách bolo krviprelievanie, či krvavý kúpeľ používaný ako metóda na presvedčovanie pri dobyvačných vojnách, či tvrdohlavejších nepriateľov. S obľubou ho zavádzali západné antické dobyvačné vojská, či armády rôznych chánov, či sultánov pochádzajúcich z východu. Krviprelievanie fungovalo v staroveku, ale aj v stredoveku.

Keď sa krviprelievanie označilo aj ako „krvavá kúpeľ“ zrejme inšpirovalo niektorých sadizmom postihnutých vládcov. Slovensko sa takto vo svete preslávilo vďaka Čachtickej pani, uhorskej grófky, ktorá mala občianske meno Alžbeta Báthoryová. Táto pani krvavú kúpeľ brala doslovne a to tak, že sa údajne v krvi aj kúpavala. Jej sláva zapôsobila aj na švédsku black metalovú kapelu, ktorá sa nechala oslovovať ako „Bathory“.

[upraviť] Moderná doba

Unzipped (8130181256) (2).jpg

V každom človeku sa asi dodnes skrýva krvilačná šelma. Moderný krvavý kúpeľ je šport, ktorého moderné pravidlá boli pôvodne stanovené vo Švajčiarsku a majú aj špecifický názov „Ženevské dohovory“. Je to v podstate zbierka 42 zákonov a ich dvoch dodatkov.

Scenár je jednoduchý. V rámci krviprelievania ide o regulárny zápas niekedy aj viacerých strán. Nie je veľmi dôležité, že prečo. Základom je aby existoval problém, hrozba, či niektorý miestny konflikt, ktorý by mohol ohroziť celosvetovú stabilitu. To, že ohrozuje určí systém, ktorý sa volá oficiálna propaganda. Ideálne je ak sa v krajine vyskytne aj nejaký lokálny útok, pri ktorom príde o život väčšie číslo obetí. Nemusí tam byť nič konkrétne, stačí niečo ako „asi“ až „približne“ a „máme potvrdených“... v prípade, že je navodený dojem, že sú aspoň v náznaku splnené uvedené tézy, sú vytvorené hracie podmienky na štart masakru, ktorý sa nazýva „internacionálna pomoc“. Pri internacionálnej pomoci sa do krajiny zavedie napríklad aj tzv. „humánne bombardovanie“, či iné absurdity. Okrem voľných združení sa internacionálnymi pomocami zaoberajú aj oficiálne organizované siete ako je napríklad NATO, či tzv. „Modré prilby“ OSN. O tom kedy a prečo zasiahnuť rozhodujú zodpovední ľudovia, ktorí sú zamestnaní ako politici.

Nič nie je jednoduché. V rámci sveta prebiehajú krvavé kúpele v miestnych ligách. Znamená to asi toľko, že nie každé regionálne vyskytujúce sa krviprelievanie uspokojí pozornosť svetových veľmocí natoľko, že sa pre spomínanú „internacionálnu pomoc“ rozhodne. Sú krajiny, v ktorých je krviprelievanie už miestnym folklórom. Násilie je tam kryté ďalším násilím a na medzinárodný zásah aj tak nie je dôvod. Naproti tomu sú územia, kde sa iba „zaiskrí“ a rozhodnutie o zásahu príde už po ňom.

[upraviť] Výcvik verejnej mienky

Na to aby verejnosť pochopila dôvody zásahu internacionálnej pomoci slúžia inscenované modely, ktoré sa jej premietajú v podobe filmových diel. Ide o napríklad o akčný, či bojový umelecký žáner. Tvorí ich napríklad aj továreň na sny akou je Hollywood. Prístup tvorcov a predstaviteľov zabezpečí, že sa ani nenazdáme a naplánujeme si sledovanie krvavých kúpeľov a aj my sami sme sympatizantmi tých najmasovejších a najbezcitnejších vrahov, zlodejov a podpaľačov. Čas beží, programov pribúda tých, čo takto so sympatiami vnímajú aj realitu a nielen umeleckú fikciu postupne pribúda.

Šport
Mario-sonic-olympic-games.jpg

BicykelBojové umeniaBunjijumpingCurlingFitnessFormula 1FutbalGolfHokejKorčuľovanieKrvavý kúpeľPoweriserRiťolezectvoStacionárny bicykelŠachTukosenieVolejbal

Me sfz.jpg

Hlášky slovenských komentátorovKorupciaIvan NiňajNiňajove hláškyOlympijské hryZimné olympijské hry 2014Púnske vojny

V iných jazykoch