Kuba

Z Necyklopédia

República Socialismo o Muerte de Cúba
Kuba
Cuba vlaj
Kuba znak
Mapa kuba
Takto vidno Kubu z obežnej dráhy zeme.
Základné údaje
Štátné zriadenie Komunizmus s ľudskou tvárou
Úradné jazyky Englesias, Kubánčina
Hlavné a najväčšie mesto Havana
Druhé najväčšie mesto Savana
Členenie Nečlení sa. Len Kuba
Najvyšší bod Mount Orange
Najdlhšia reka Blooderie
Národná hymnaInternacionála
Demografia
Rozloha V medziach hraníc krajiny
Počet obyvateľov 10 miliónov
Hustota osídlenia Ani veľmi nie
Susedia Oceán a .....a nič len voda
Ostatné
Prezident Fidel Castról in memoria
Premiér(ka)Che Gevara tiež in memoria
Zakladateľ štátu Che Gevara
Mena Kubánsky rubeľ (CBRL)
internet tld .cu

República Socialismo o Muerte de Cúba, slovensky Kuba je ostrov neďaleko Floridy. Jedná sa o nejzápadnejší typ komunizmu, ktorý sa preslávil hlavne podporou KSF. Ďalším známym kubánskym vynálezom je štátny podnik Castrol, ktorý sa volá po jej veľkom vodcovi, Fidelovi Castrolovi.

[upraviť] História

Ako prvý na Kube pristal Kryštof Kolumbus už dávno nejak po roku 1400 niekoľko, aby pripravil pôdu pre prípadný ústup Portugalcov pred Osmanskou ríšou a hlavne kvôli tomu, že sa mu zadrel motor na jeho plachetnici. Ničmenej bol miestnymi pomermi natoľko zdesený, že utiekol domov a na ďalšie výpravy sa už nevrátil.

Niekoľko ďalších storočí po ňom sa sem rozhodli vypraviť opäť Španieli, ktorí tu založili prosperujúcu kolóniu. Ale miestny boli mierne vydrbaní z toho, že tu majú po piču černochov a že o nich rozhoduje nejaký Madrid na druhej strane planéty, a tak než si to v Španielsku uvedomili, vypukla revolúcia. Avšak ani po nej sa Kubáncom úspešne nedarilo. Zlí americký imperialisti sa rozhodli vykorisťovať naivných Kubáncov a predávať im chlast, ženy, víno a hry. Netrvalo to dlhú dobu, a prišla opäť revolúcia.

[upraviť] Fidel Gastro

V tom sa objavil súčasný vodca, Fidel Castról. S nákladným autom plným kastrólov prepadol hlavné mesto, umlátil so svojim kamarátom Che Guevarom vtedajšieho vodcu Fulgencia Baptistu a „ustanovil sovietsku moc“. Che Guevara potom odišiel do Bolívie, aby pokračoval v šírení revolúcie. Nasledujúce roky boli viac než zvláštne. Vďaka spojenectvu so Sovietskym zväzom na večné časy a nikdy inak, sa podarilo Kubáncom tiež aj niečo vybudovať, napríklad raketová sila. Sovietske rakety boli namierené permanentne na americké územie, čo donútilo USA vydať Kubáncom Louisianu a Floridu, kde moc získala práve Komunistická strana Floridy, verný spolupracovník Kastrola. Žiaľ však na samotnej Kube začali problémy; sovietske vnímanie karibského prostredia nepadlo na úrodnou pôdu. Pokus doviesť žiguláky a prevádzkovať ich po tamojších poliach stroskotal, keď sa polovica všetkých žigulákov utopila s agonickým kvílením v bažinách. Preto sa súdruhovia rozhodli vybudovať dialnice, avšak áut, ktoré by tu mohli jazdiť, bolo stále málo. I preto bol zahájený v roku 1980 program „žigulák za cukor“, vďaka ktorému do ZSSR putoval kvalitný cukor a továrne na žiguláky boli vyťažené, i keď polovica ZSSR stále chodila pešo.

Fidel Castrol si uvedomil rastúce bohatstvo svojej krajiny, a rozhodol sa toho využiť. Naložil bojové lokomotívy (v Havane výstavba metra vďaka rozkradnutiu stavebného materiálu stroskotala, tak lokomotívy) naložené na lode, a poslal Kubáncov bojovať do Angoly za slávu kastrólovej revolúcie. Kubánskym silám sa podarilo naučiť Angolčanov pracovať s kastrólmi a uvarit si obed, čo bola skutočná revolúcia v dejinách Angoly!

[upraviť] Kríza

Po roku 1991 nastala kríza, a za cukor už moc kupovať ropu nešlo. Pokusy prevádzkovať žiguláky na cukor stroskotali, keď pár aut vybuchlo. Preto sa museli miestny vrátiť ku konským povozom. Castrol však ukludňoval všetkých, že situáciu má pod kontrolou. Až keď hladní Kubánci začali ohryzávať stromy na uliciach Havany, usúdil, že situácia je kritická, a rozhodol so prijať určité investície zo zahraničia a uvolniť zmenné kurzy. Avšak ani to nepomohlo, hladom umieralo stále mnoho ľudov. Nieje známe, či bol kontaktovaný Václav Klaus ako najlepší ekonóm sveta, ale jedno je isté, že by dnes Kuba mohla byť úplne inde.

Na začiatku 21. storočia je Castrol opät plný sily, pretože ho podporujú ľavicoví prezidenti Ameriky – Bill Clinton z USA, Eva Moralesová z Bolívie a Hugo Chávez z Venezuely. Krajina dostáva ropu od svojich socialistických súputníkov, k nim putujú rozpadnuté žiguláky, ktoré sa snažia okopírovať, aby vybudovali zárodky priemyslu. Ničmenej situácia je stále kritická.

[upraviť] Základné slovíčka a frázy

  • Mi aerodeslizador está lleno de anguilas = Moje vznášadlo je plné úhorov
  • Come mierda = Dobrú chuť

[upraviť] Kubánská politická kultúra ako inšpirácia pre slovenskú politiku

  • Dlhodobý program SMERu

[upraviť] Galéria

Necyklopedické štáty

Globe

Tieto sú vraj naozaj:
Afg 3D 12 AfganistanFlag of England AnglickoStandard of the President of Bulgaria BulharskoFlag Czech republic ČeskoNew Chinese Imperial Flag ČínaFlag of Dubai DubajFlag of Egypt EgyptEu flag Európska úniaState Flag of Finland (bordered) FínskoFlag of Free France FrancúzskoAlternative flag of greece 2.svg GréckoFlag hnkg Hong KongCroatian flag ChorvátskoFlag-of-Israel 12 IzraelFlag of India 12 IndiaÍrskoFlag of Japan JaponskoCannabis marijuana leaf parody flag KanadaKosovo State Flag KosovoFlag of Cuba 12 KubaLíbyaHunFlag MaďarskoFlag of Mongolia MongolskoFlag of Germany (state) NemeckoFlag of Norway.svg NórskoPoľskoAustrian State flag RakúskoFlag of Romania 12 RumunskoFlag of Russia Rusko500px-Flag of Slovakia SlovenskoFlag of Slovenia SlovinskoFlag of Serbia SrbskoFlag of Italy TalianskoFlag of Turkey 12 TureckoUkr vlaj UkrajinaFlag of America USAFlag of the United Kingdom Veľká Británia