Kurací príklad Jakuba Konečného

Z Necyklopédia

Kurací príklad je slávny príklad, ktorý vymyslel generálny riaditeľ spoločnosti Raptor c.c.s.c. Jakub Konečný počas štúdia 9. ročníka na ZŠ Holubyho v Piešťanoch.

[upraviť] Znenie príkladu

Dve kuracie vajcia sa pohybujú po dráhe dĺžky 2600 m3. Jedno bolo vyrobené v podniku HIZA v Žiline a má hustotu 4,18 kt/g.°K a druhé je chromé, lebo bolo vyrobené v JRD Sátoraljauhély a má rýchlosť 25km/h. Teplota vzduchu je o 13,2°K nižšia ako priemerná ročná teplota v meste Sajn Šand. Ktoré vajce praskne skôr?

[upraviť] História príkladu

Ľudia boli zvedaví, čo priviedlo Jakuba k takému geniálnemu príkladu. Jakub uviedol, že to bola zlá finančná situácia mäsiara Ujgursa Mäsochána zo Sajn Šandu, a celý význam príkladu spočíva v propagácii mesta a v zvýšení predaja slávnych Ujgursových psích karbanátok, ktorých predaj klesol kvôli kríze až o 47%. Príklad vznikol asi 15. 6. 2009 (P.V.T.) počas klasického júnového nudenia v škole.

[upraviť] Nobelova cena a iné reakcie

Švédska kráľovská akadémia 7. 7. 2009 oznámila, že Jakuba za tento príklad nominuje na Nobelovu cenu za matematiku 2010. (táto Nobelova cena bola vytvorená len práve kvôli Jakubovi). Oceňuje hlavne jeho siahodlhý význam v komunálnej politike.

Amnesty International a Jazykovedný ústav Slovenskej akadémie vied varujú pred používaním názvu Kurací príklad pre možnú spojitosť s vtáčou chrípkou. Keďže podľa nich v príklade sa nejedná o dospelé jedince kury domácej, ale o ešte nevyliahnuté tvory, odporúčali by zmenu názvu príkladu na Vajcový príklad.

Organizácia OSN priznala, že po medializácii príkladu klesol počet nelegálnych migrantov z Líbye do Talianska až o 71%. Výbor OSN pre poľnohospodárstvo taktiež ďakuje v mene HIZY Žilina a JRD Sátoraljauhély, ktorých predaj vajec stúpol viac ako o tretinu.

Braňo Mojsej taktiež gratuluje a ďakuje pánu Konečnému k jeho úspechu a oznámil, že z veľkej vďaky mu venuje svoj rýľ, ktorým kopal svoje známe jazierko na čínskych kaprov, keď chcel prekonať traumu z Morinho podnikateľského neúspechu.

Chuck sa k danej veci vyjadril, že výsledok kuracieho príkladu pozná, ale pre bezpečnosť USA si ho nechá pre seba. Škodoradostné jazyky tvrdili, že Chuck riešenie nevie. Všetky po návšteve Chucka u nich doma názor zmenili.

[upraviť] Ďalšie príklady

[upraviť] Pozri tiež