Kysuce

Z Necyklopédia

Základne
Štátné zriadenie Republika
Úradné jazyky Slovenčina, Poľština, Čeština
Hlavné a najväčšie mesto Čadca
Druhé najväčšie mesto Kysucké Nové Mesto
Najvyšší bod zatial nezistene
Najdlhšia rieka Kysuca
Štát
Rozloha taká akurát
Počet obyvateľov asi 120 000
Hustota osídlenia priemerná
Susedia Slovensko, Česká republika, Poľsko
Ostatné
Prezident zatiaľ nie je
Premiér načo by bol
Mena Euro čo iné
internet tld .kys

Kysuce (oficiálne aj Republika Kysucká Krajina) je jediný spravodlivý a čestný štát na svete, ktorý neoficiálne spadá pod Slovenskú federáciu. Slovenskom boli Kysuce anektované preto, lebo v Korni je ropný prameň (so šindľovou strieškou) a na Megonkách závideniahodne veľké kamenné gule. Sú to vraj zrejme odliatky gulí toho skalnatého (ch)uja z Fantastickej čtyřky (už len vedieť, čo je to tá „Fantastiská čtyřka“).

Nova vlajka RKK.png

Vlajka štátu Republika Kysucká Krajina. Podoba so slovenským znakom je čisto náhodná

[upraviť] Polohopis a podobné srandy

Republika Kysucká Krajina nie je síce geografickým stredom Európy, ale zato leží presne tak akurát v strede medzi Českom, Slovenskom a Poľskom. Cez ňu pretekajú dve také veľké toky, ba priam veľtoky a niektoré dobre zabehnuté pašerácke chodníky. Tie veľtoky sú Kysuca a Čierňanka. Pozoruhodná je hlavne tá druhá, lebo na Čechov je to dobrý ojeb lebo ie nevedia vysloviť.

Čo sa týka ostatku povrchnej vedy (geografie) Kysúc, je tu akurát to, že sú tu kopce aj doliny.

[upraviť] História

Nikto nevie, kedy tu začal prekvitať život. Možno prišiel práve vtedy, keď Pišta založil Uhorsko, možno počas ukrižovania Ježida a možno ešte pred týmito všetkými udalosťami. Jedno je isté, že ju založil zrejme Luke Skywalker. Dlhú dobu ale Kysuce patrili pod rôzne štáty. Raz to bolo pod Těžkoslovensko, raz pod Poľsko, raz pod Slovensko, raz aj pod Treťou ríšou. No v kysuckých srdciach Republika Kysucká Krajina bola odjakživa a bude naveky amen.

Kysucky tank.jpg

Klasická idylka Kysuckej Armády počas celého roka - tank Kysuckej Armády v prostredí kysuckých hôr niekde medzi Turzovkou a Klokočovom. Hoci sa zdá, že fotografia je podvrh, nie je to tak. Ak si to myslíte, zájdite k očnému.

Oscadnica most.jpeg

Most v Oščadnici. Podľa neho sa inšpirovali aj stavitelia Golden Gate v San Franciscu

Viac o etnickom vývine Kysučanov sa dočítate v článku Obyvatelia Žiliny a ich maďarský pôvod. Existuje aj legenda, podľa ktorej Čadcu osídlili imigranti z Čadu. Konkurenčná legenda zas tvrdí, že Čadčianski moreplavci objavili (uprostred Sahary) Čad, keď sa im pokazil kompas. Čadské korene sú zrejmé aj v názve Oščadnica.

[upraviť] Štátne symboly

Vlajka a znak: Vlajka pozostáva z troch farebných pruhov (biela modrá červená, niečo ako tá slovenská ale len niečo) so znakom podobnému slovenskému. Je to len náhoda. Tri kopce na kysuckom znaku symbolizujú Veľkú Raču a Ľadonhoru (Ľadonhoru pre jeho srandovnú výšku ktorá je 999 m.n.m.). Kopec v strede s dvojkrížom je Capkov (vtipný názov) vrch v hlavnom meste Čadca, kde dvojkríž je aj v skutočnosti.

Hymna: Kysuca, Kysuca

[upraviť] Politika

I keď formálne Republika Kysucká Krajina spadá pod Slovenské impérium, nie je to tak. Oficiálne sa nazýva región Kysuce, spadá pod Žilinský kraj (Slotovo) a delí sa na dva okresy - Čadca a Kysucké nové mesto. Neoficiálne je však Republika Kysucká Krajina samostatný štát avšak obyvatelia sú tak zaujatí rúbaním dreva, chovom oviec a kydaním sňahu že nemajú kedy čas ísť protestovať pred mestský úrad v Čadci (teda parlament), že chcú samostatnosť. Možno si to neuvedomujete ale bolo by to veľa papierovačiek a úplatkov.

[upraviť] Mestá

Označovať kysucké mestá mestami je dobrý žart, priam vtip. Metropolou je Čadca, centrum roztopaše a sociálneho života. Je to taktiež hlavné mesto. Ale kto chce roztopaš vo forme sexuálnej aktivity, ide na Skalité. Tam chodia mladí Kysučani jebať. Skalité je centrum poľsko - slovenského života, známe aj ako goralský život. Nie je isté, či tu vznikol pojem „(H)Orálky“ ale zrejme áno. Srandovné mesto je aj Turzovka, ale prečo to nevie nikto. Asi iba preto aby zmiatlo v prípade vojny všetkých úhlavných nepriateľov Kysúc aby išli práve tam. Okrem menovaných centier je tu veľa iných dedín ale ich spomenutie stojí za starú bačkoru. Snáď Kysucké Nové Mesto nad Kysucou, ale to je vlastne mesto a nie dedina.

Kysuce zeleznica.jpg

Ťažný stroj Kysuckej železničnej spoločnosti

[upraviť] Priemysel

Kysuce nie sú pre priemysel nejako zvlášť významné. Mali sme tu železnicu z Čadce do Novej Bystrice, ale firma co ju stavala šetrila a urobila ju úzku. Po dokončení chvílu fungovala no niekto rozkradol koľaje. Kysučania poskytujú okolitým štátom lacnú pracovnú silu. Z miestnych surovín sú tu skaly a okolo skál je veľa stromov, no o par rokov nebudu ani stromy. Na Kysuciach sa teda nájde aj dosť drevorubačov a bačov. Je to preto, lebo na Kysuciach býva dokonca aj zima, počas ktorej padá sňah. A keď padá tak sa ho najebe aj na štyri metre. V súčasnosti sa zásoby tejto vzácnej komodity dopĺňajú umelým zasnežovaním. Preto sú Kysuce v čase jarného otepľovania významné svojim exportom povodňových vĺn z topiaceho sa sňahu.

[upraviť] kultúra

O kultúru sa starajú miestne bary cez víkendy, z miestných kapiel možno spomenúť hiphopovu skupinu dolinka.

[upraviť] Obyvateľstvo

Kto chce žiť slovanským štýlom života tak ide práve do Republiky Kysuckej Krajiny. Nežijú tu cigáni ani Maďari, len Slováci, Poliaci a Česi.

500px-Flag of Slovakia.png
Mestá, obce a iné diery Slovenska

Banskobystrický kraj:
Banská Bystrica, Brezno, Hronský Beňadik, Psiare, Klenovec, Las Walas, Nová Baňa, Predná Hora

Bratislavský kraj:
Bratislava (Devín, Pétržka..), Čataj, Senec

Poloha slovenska.jpg

Košický kraj:
Košice, Michalovce, Spišská Nová Ves

Nitriansky kraj:
Nitra, Nitrianska Blatnica, Nové Zámky, Šurany, Topoľčany

Prešovský kraj:
Prešov, Humenné, Kežmarok, Jakubova Voľa, Medzany, Mirkovce, Štrba, Sabinov

Trenčiansky kraj:
Brunovce, Dubnica nad Váhom, Horná Streda, Maríková, Myjava

Trnavský kraj:
Trnava, Hlohovec, Jaslovské Bohunice, Moravany nad Váhom, Piešťany, Pustá Ves

Žilinský kraj:
Žilina, Čadca, Dolný Kubín, Kláštor pod Znievom, Košťany nad Turcom, Kysuce, Liptovský Mikuláš, Liptovský Hrádok, Majtánky, Martin, Trebostovo, Ružomberok, Strečno, Terchová, Turzovka, Zákamenné

Slovenské legendy: Corgoň, Horná Dolná, Kerestúr, Kocúrkovo, Letapičinovce