Líbya

Z Necyklopédia

Líbya vlajka

Líbyjčania si zvolili zelenú farbu vlajky, aby si tak vykompenzovali nedostatok zelene v krajine.

Líbya, celý názov bol Veľká arabská líbyjská ľudovodemokratická džamahírija, v roku 2011 sa jej názov skrátil na Líbyjský štát,. je štát v severnej Afrike. Okrem toho, že je tam púšť, je tam ešte aj ropa, a to je aj jediný dôvod, prečo sa o takúto bohom zabudnutú krajinu zaujímajú aj tak vyspelé krajiny ako USA a Francúzsko.

[upraviť] Geografia

Na severe hraničí Líbya so Stredozemným morom, na východe s Egyptom, na juhu a západe s Čadom, Tuniskom a Alžírskom.

Hlavným mestom je Tripolis, kde žije skoro milión Líbyjčanov.

Muammar Kadáfi

Ako mladý túžil Muammar byť dievčaťom. Tento sen mu mama splnila a ukázala mu, ako sa maľovať.

[upraviť] História

[upraviť] Revolúcia

V roku 1969 zvrhol mladý plukovník Muammar Kaddáfí vládu dovtedajšieho princa Idrísa a zaviedol si novú formu vlády - džamahíriju - ktorá spája prvky komunizmu, kapitalizmu a hnutia rytierov Jedi.

[upraviť] Líbyjské povstanie 2011

Vo februári sa rozhodli opoziční politici po všeobecných nepokojoch v arabskom svete zvrhnúť dlhoročnú vládu ich milovaného vodcu Muammara Kaddáfího. Kapitáni Západu spolu s elfmi podporili demokratické sily najnovšou technológiou - bezletovou zónou, ktorá strieľala. Vďaka presným zásahom bezletových lietadiel bol Muammar na úteku dostihnutý, motor jeho auta zneškodnený a Muammar demokraticky zlynčovaný. Odvtedy v krajine zúri demokracia a nikto tam už nechodí. Obama za to dostala Nobelovu cenu za mier, ani Boh nevie, prečo.

Je však možné, že to všetko stálo zato, pretože občania Líbye konečne mohli mať slobodné voľby. Bol to obrovský úspech, účasť na voľbách dosiahla 20% a víťaza volieb zakrátko demokraticky vyhnali. Vidieť, že tam šlo naozaj o demokraciu. Obama sa teší na ďalšiu cenu.

[upraviť] Medzinárodné reakcie

Slovensko prisľúbilo, že na pomoc NATO vyšle všetky 3 naše bojaschopné MiGy. Minister zahraničných vecí Mikuláš Dzurinda spresnil podmienky, za akých k tomu dôjde:

  • 1. Ak sa všetky stíhačky podarí naštartovať a dostať do vzduchu.
  • 2. Ak Maďarsko povolí prelet nad jeho územím.
  • 3. Ak sa stíhačky nestratia nad Stredozemným morom.
  • 4. Ak sa Kaddáfi zaviaže, že nebude po nich strieľať ostrými.
  • 5. Ak nám BR OSN preplatí pohonné hmoty, diéty pre pilotov, odlučné, minimálnu mzdu 1 000.-USD na hlavu, predčasný dôchodok a zlaté padáky v prípade zlyhania.
  • 6. Ak Slovensko získa prednostné právo na privatizáciu aspoň jednej ropnej studničky.
  • 7. Ak v dozorných radách ostatných ropných spoločnosti budú sedieť slovenskí odborníci - zástupcovia všetkých parlamentných strán.
  • 8. Ak veliacim jazykom spoločného útoku NATO bude slovenčina.
  • 9. Ak bude dobré počasie.
  • 10. Ak Matovič bude súhlasiť.
Líbya SAD

V Líbyii sú autobusy vždy plné. Je to vďaka nízkym cenám lístkov a malému počtu Maďarov v krajine.

[upraviť] Doprava

Okrem tradičnej dopravy pomocou tiav sa v súčasnosti preferujú osobné automobily a takisto aj LAD - teda Líbyjská autobusová doprava, ktorá je kombinovaná aj s LND (Líbyjská nákladná doprava) a LSD (Líbyjská sústružnícka doprava).

Necyklopedické štáty

Globe

Tieto sú vraj naozaj:
Afg 3D 12 AfganistanFlag of England AnglickoStandard of the President of Bulgaria BulharskoFlag Czech republic ČeskoNew Chinese Imperial Flag ČínaFlag of Dubai DubajFlag of Egypt EgyptEu flag Európska úniaState Flag of Finland (bordered) FínskoFlag of Free France FrancúzskoAlternative flag of greece 2.svg GréckoFlag hnkg Hong KongCroatian flag ChorvátskoFlag-of-Israel 12 IzraelFlag of India 12 IndiaÍrskoFlag of Japan JaponskoCannabis marijuana leaf parody flag KanadaKosovo State Flag KosovoFlag of Cuba 12 KubaLíbyaHunFlag MaďarskoFlag of Mongolia MongolskoFlag of Germany (state) NemeckoFlag of Norway.svg NórskoPoľskoAustrian State flag RakúskoFlag of Romania 12 RumunskoFlag of Russia Rusko500px-Flag of Slovakia SlovenskoFlag of Slovenia SlovinskoFlag of Switzerland2 ŠvajčiarskoFlag of Serbia SrbskoFlag of Italy TalianskoFlag of Turkey 12 TureckoUkr vlaj UkrajinaFlag of America USAFlag of the United Kingdom Veľká Británia