Líbya

Z Necyklopédia

Líbya vlajka

Líbyjčania si zvolili zelenú farbu vlajky, aby si tak vykompenzovali nedostatok zelene v krajine.

Líbya, celý názov bol Veľká arabská líbyjská ľudovodemokratická džamahírija, v roku 2011 sa jej názov skrátil na Líbyjský štát,. je štát v severnej Afrike. Okrem toho, že je tam púšť, je tam ešte aj ropa, a to je aj jediný dôvod, prečo sa o takúto bohom zabudnutú krajinu zaujímajú krajiny ako USA a Francúzsko.

[upraviť] Geografia

Na severe hraničí Líbya so Stredozemným morom, na východe s Egyptom, na juhu a západe s Čadom, Tuniskom a Alžírskom.

Hlavným mestom je Tripolis, kde žije skoro milión Líbyjčanov.

Muammar Kadáfi

Ako mladý túžil Muammar byť dievčaťom. Tento sen mu mama splnila a ukázala mu, ako sa maľovať.

[upraviť] História

[upraviť] Revolúcia

V roku 1969 zvrhol mladý plukovník Muammar Kaddáfí vládu dovtedajšieho princa Idrísa a zaviedol si novú formu vlády - džamahíriju - ktorá spája prvky komunizmu, kapitalizmu a hnutia rytierov Jedi.

[upraviť] Líbyjské povstanie 2011

Vo februári sa rozhodli opoziční politici po všeobecných nepokojoch v arabskom svete zvrhnúť dlhoročnú vládu ich milovaného vodcu Muammara Kaddáfího. Kapitáni Západu spolu s elfmi podporili demokratické sily najnovšou technológiou - bezletovou zónou, ktorá strieľala. Vďaka presným zásahom bezletových lietadiel bol Muammar dostihnutý, motor jeho auta zneškodnený a Muammar demokraticky zlynčovaný. Odvtedy v krajine zúri demokracia a nikto tam už nechodí. Obama za to dostala Nobelovu cenu za mier, ani Boh nevie, prečo.

[upraviť] Medzinárodné reakcie

Slovensko prisľúbilo, že na pomoc NATO vyšle všetky 3 naše bojaschopné MiGy. Minister zahraničných vecí Mikuláš Dzurinda spresnil podmienky, za akých k tomu dôjde:

  • 1. Ak sa všetky stíhačky podarí naštartovať a dostať do vzduchu.
  • 2. Ak Maďarsko povolí prelet nad jeho územím.
  • 3. Ak sa stíhačky nestratia nad Stredozemným morom.
  • 4. Ak sa Kaddáfi zaviaže, že nebude po nich strieľať ostrými.
  • 5. Ak nám BR OSN preplatí pohonné hmoty, diéty pre pilotov, odlučné, minimálnu mzdu 1 000.-USD na hlavu, predčasný dôchodok a zlaté padáky v prípade zlyhania.
  • 6. Ak Slovensko získa prednostné právo na privatizáciu aspoň jednej ropnej studničky.
  • 7. Ak v dozorných radách ostatných ropných spoločnosti budú sedieť slovenskí odborníci - zástupcovia všetkých parlamentných strán.
  • 8. Ak veliacim jazykom spoločného útoku NATO bude slovenčina.
  • 9. Ak bude dobré počasie.
  • 10. Ak Matovič bude súhlasiť.
Líbya SAD

V Líbyii sú autobusy vždy plné. Je to vďaka nízkym cenám lístkov a malému počtu Maďarov v krajine.

[upraviť] Doprava

Okrem tradičnej dopravy pomocou tiav sa v súčasnosti preferujú osobné automobily a takisto aj LAD - teda Líbyjská autobusová doprava, ktorá je kombinovaná aj s LND (Líbyjská nákladná doprava) a LSD (Líbyjská sústružnícka doprava).