Lenivosť

Z Necyklopédia

Evilpope † VORSICHT † BLASPHEMIE † VORSICHT † BLASPHEMIE † VORSICHT †
Tento text sa drzo venuje vede

Rímsky veľkňaz SS Joseph Rat-Singer by tomuto článku aj požehnal, ale nechce sa mu.

Lenivost 1

Klasická lenivosť

Tento prírodný ľudský, ale aj zvierací fenomén sa tiahne s organizmami čo svet svetom je, a možno aj dlhšie. Prvá zaznamenaná lenivosť je v Biblii, keď Boh stvoril svet za šesť dní, a siedmy, tak ako večnosť pred tými šiestimi dňami, nerobil nič, a núti to ľudov robiť dodnes. Vlastne nenúti, aleľudovia sa veľmi radi vyhovárajú a viera je pre nich najlepšia výhovorka, v posledných rokoch je to ale aj sexuálna orientácia a branie prídavkov. Ale tie k lenivosti väčšinou nepatria.

Niektorí lenivosť ponímajú ako stav mysle, iní ako životný štýl, ďalších len ako dôvod nasierania iných, a pre iných to môže mať aj príznaky choroby.

[upraviť] Príznaky lenivosti

Lenivost 2

Aj toto je lenivosť

Ak človek leží, a chcel by aj vstať, môže mu to trvať dlhšie, ako je priemer (6,78 sekundy), niekedy aj 20 minút, alebo rovno hodinu. Priemer sa dosiahne, možno aj prekoná, ak človeku treba na záchod, má hnačku, alebo počuje otváranie chladničky/šušťanie igelitu z vedľajšej izby a zvedavosť a fantázia ruka v ruke sú silnejšie, než akýkoľvek druh lenivosti (väčšinou). 20 minút vstávania - to je vtedy, ak má človek prácu doma, poobede si ľahne na 20 min., zaspí aj na hodinu a pol, a po zobudení, mierne oťapený, ešte chvíľu leží, až potom sa pokúša vstať (u jedincov nad 38 rokov je bežným javom, že sa im to podarí až na niekoľký pokus, alebo za asistencie potomka). Hodinové vstávanie je možné u batoliat, seniorov a extrémne lenivých ľudí, prevažne flegmatikov. Ďalším príznakom fyzickej lenivosti je bohatý žargón originálnych výhovoriek typu: "Ja nemôžem to, lebo to" a za to, ľudo doplní ľubovoľné slovesá týkajúce sa práce a dôvodu práceneschopnosti.

Lenivost 3

Lenivosť na americký spôsob - "Jebem na to stiahnem to ešte raz...

Ďalším druhom lenivosti je lenivosť psychická - to je vtedy, ak človek odmieta robiť nejakú duševnú prácu, ale nezaraďujeme sem hlúpych ľudí, ani ľudí, pri ktorých netreba kreatívne myslenie (zamestnanci typu "ja sa tvárim že pracujem, oni, že dobre platia") a fyzickí pracovníci. Pri psychickej lenivosti je narušená hladina myslenia poväčšinou alkohol, v niektorých prípadoch je to konkrétne borovička, ale v posledných tisíc dvesto rokoch sa vyskytol aj vírus zvaný manželstvo, ktorý je pre kreativitu zničujúci - ba, dovolím si podotknúť, že v niektorých pprípadoch to môže znamenať len sebadeštrukciu - pomalú a bolestivú.

[upraviť] Možná liečba

Čitateľ, ktorý má dosť času, aby sa preklikal a dočítal až sem, zrejme takisto trpí lenivosťou, a má veľa voľného času, ktorý nedokáže efektívne využiť, preto kysne na internete. Ak sa tu niekto dostal kliknutím na odkaz, tak sa tu dostal náhodným kliknutím na odkaz. Za liečbu sa môže považovať akákoľvek činnosť, ktorá nezahrňuje ležanie alebo sedenie. Kľačanie ani čupenie sa zatiaľ do lenivosti nezapočítavajú, lebo pri oboch alternáciách držania ľudského tela ide vlastne o udržanie ľuda pred spadnutím dopredu alebo dozadu a následne tak ľahnúť alebo sadnúť si, a okrem toho, tieto dva spôsoby držania tela väčšinou súvisia s prácou( či už prácou na záhradke, tvorením exkrementov či už z nutnosti alebo zo sebarealizácie, alebo pri orálnej práci. Nech je to už tak či tak, Lenivosť si vo väčšine prípadov nedokáže postihnutý ľudo vyliečiť sám, treba mu na pomoc aspň jedného ďalšieho, buď sadistu, niekoho činorodého, alebo niekoho ešte lenivšieho, ako je subjekt sám (posledná alternatíva liečby je samozrejme najhoršia a najriskantnejšia, pretože markantný úspech závisí od vôle liečeného subjektu, a subjekt si môže povedať, že ak môže ešte zlenivieť, tak to skúsi, ale pre tých, čo sú slabšie postihnutí lenivosťou, je tu nádej, že sa budú snažiť nebyť už až takí lenivý, keď uvidia, ako by alternatívne pri ďalšom priebehu mohli dopadnúť). Z prvých dvoch vyššie uvedených spôsobov liečby by som odporučil skôr tú druhú, s tým že tá činorodá osoba, ak sa jedná o lenivé decko, bude rodič, ktorý ide príkladom. Ani starší súrodenec však nie je na zahodenie, pokiaľ bol vedený rodičom, bude schopná aj táto persona viesť subjekt k úplnému vyzdraveniu.

Nie, odborná terapeutická pomoc na konzultáciu priebehu a liečenia tejto choroby neexistuje. Jediný, kto sa týmto fenoménom zaoberá, je Maťarus Bospeličný, ktorý sám trpel touto chorobou, ale postupne sa aj z nej čiastočne vyliečil, a ešte stále sa doliečuje, poväčšinou ide o samoliečbu jemu vlastnú, tentokrát ale nie borovičkou, ani iným luxusným tovarom, ale nečakane prácou, ktorá šľachtí vraj človeka, tak si to chcel na vlastnej koži vyskúšať.

Šablóna:''Práca šľachtí človeka'' ľudové príslovie

{{Nešľachtí, ale robí šľachy! Maťarus Bospeličný}}

[upraviť] Ďalšie historické udalosti týkajúce sa lenivosti

-10 000 - 3000 P.V.T. - naši predkovia boli leniví zanechať nám riadne písomné doklady totožnosti, boli leniví vymyslieť písmo, ktoré by sa používalo dodnes (s výnimkou Feničanov, z ich písma sa vyvinulu asi 70% svetových písiem), jediné, čo neboli leniví spraviť, bolo čmárať po jaskynných stenách, čo teraz chodí obdivovať XY ľudov z celého sveta (Španielska jaskyňa)

-3000-0 - Ľudstvo bolo lenivé v ohľade vymýšľania výhovoriek, tak všetci makali aj na pánov, aj na seba.

0-1918 - detto.

1919-23:59, 31.12.1999 - Človečenstvo bolo lenivé ísť mierovou cestou, v každej riti a každom období niekde zúrila vojna, väčšinou pre zbytočnosti ako Tretia ríša, ropa atď...

2000-2100 - Ľudstvo je príliš lenivé sa nasrať, spojiť sa a zvrhnúť vlády a pozatvárať bankárov, čo v roku 2016 úpvedie k celkovému krachu euromeny, a v roku 2022 ku kolapsu celosvetovej ekonomiky (výnimkou nebude ani Švajčiarsko).

Metla    10 dôvodov, prečo som lenivý:

    1. Lebo som lenivý vymyslieť ďalších deväť dôvodov.

[upraviť] Nejaké ďalšie brebty

Vrcholom lenivosti je vstať o piatej hodine ráno, aby ste mohli dlhšiu dobu nič nerobiť. (Tristan Bernard)

Nik sa nestal nesmrteľným svojou lenivosťou. (Benjamin Franklin) - ale nepoznáme ani žiadny prípad, že by niekto vďaka usilovnosti nezomrel

Skúpy moc stroví, lenivý moc schodí. (Slovenské príslovia)

Leňoch je ten, čo nepredstiera, že pracuje. (Alphonse Allais)

Komu sa nelení, tomu sa zelení. (Slovenské príslovia) (České príslovia) - vykladá sa to tak, že pracovitý človek splesnivie

Lenivosť je matka núdze. (Slovenské príslovia)