Lenkin párok

Z Necyklopédia

Lenkin párok
Lenkin parok.jpg
Základné informácie
Pôvod Slovensko
Žáner(-re) nu-heavy metal
Pôsobenie 1996-súčasnosť
Členovia skupiny:
Winchester Remington, Michail Šmeida, Jožo Hanák, Bread Filip Diesel, Robert Bourbon, Michal David Farrel
Bývalí členovia
Álf Sobrant, John Kiffmeyer

Lenkin párok (známa aj pod názvami Kinlin park, Linkin pork, Linkin park , Blinking park, Link v Parku, Linkin Park, Linking Park, Spájací Park, Lincolnov Park Lásky, či jednoducho Linka atď.) je americká hudobná nhú-metalová folková skupina. Keďže používajú viacero názvov, fanúšikovia si môžu vybrať, ako ich budú volať.

Aj keď niektorí pavedci tvrdia opak, Lenkin párok hrá hudbu, ktorá je často vysvetľovaná ako zmes zvuku mačky v mixéri a hliníkových vidličiek v mikrovlnke s búchaním do hrncov. Pozadie robí trochu hysterický krik matky, ktorá už pätnásty krát volá chalanov na obed. Známa aj jako Heavymetaloví Backstreetboys.

[upraviť] Vznik

Kapela vznikla na začiatku 90. rokov, kedy ju založili Michail Šmeida a Bread Filip Diesel prvý. Oni vtedy neboli čerstvými deväťdesiatnikmi ako by sa mohlo zdať z prvej vety. To boli deväťdesiate roky 20. storočia, teda, čas, kedy na Slovensku prebiehali holandské dražby a v USA vznikali nové kapely. Chlapci, ktorí ešte netušili akými budú párkami, sa vtedy začínali hľadať.

Neskôr si dali do Nového žvástu inzerát, že prijmú speváka do skupiny. Ozval sa im Winchester Remington, ktorý si však pomýlil inzerát. Pôvodne chcel zavolať šľapku do call centra jedného bordelu. Už mu bolo aj divné, že mu z „call centra“ volajú aby šiel tam, no myslel, že majú nejaké akciové menu, ktoré sa nedá naložiť do kufra auta a nevozí sa na byt a tak sa pobral na adresu, ktorú mu povedal Filip Diesel do telefónu. Keď uvidel ten bordel, do ktorého došiel dlho neváhal a nakoniec sa rozhodol u nich zostať. Potom sa spolu zatvárali do spálne a experimentovali na hudobných nástrojoch a tak... toto nie je dvojzmysel, to je jednozmysel a bolo to že reálny kumšt! Neskôr sa k nim pridali ďalší podobní ksichti ako boli oni a dali si pracovné meno že Xerox.

Moderné meno skupiny vzniklo vraj jedného dňa, keď bol hlavný člen skupiny s poetickou náladou a naspeedovaný v miestnom parku. Mal vtedy na sebe dlhý kabát a pod ním nič. Topánky si ale nechal, aby mu neoziabalo nohy. Sledoval krásy Matky prírody a nasával inšpirácie. Videl tam všelijakých ružových slonov, biele myši, aj obloha naberala psychedelickú škálu farieb a zrazu uvidel aj malého chlapca (skoro Princa) menom Link na ktorom bolo úplne jasne vidno, že ho svrbí ucho. A názov kapely bol hneď na svete!

Neskôr členovia kapely si dávali ďalšie a ďalšie názvy, až sa nakoniec rozhodli že budú používať všetky. Aspom si vždy dokázal niekto z nich spomenúť ako sa volajú. Potom prišlo k tomu, že sa asi pol roka hádali, kto bude na čom hrať a čo bude mať oblečené na koncertoch. Neskôr sa dohodli, že každý bude hrať to svoje a pol minúty každej skladby budú hrať „že spolu“. Niekedy sa im to takto darí dodnes, niekedy nie, ale ich publikum si aj tak myslí, že to má byť tak. Teda to percento publika, čo počuje si to myslí. Podstatné je, že všetci (kapela a tí pod stejdžom) dokážu skákať do rytmu hore dolu a pritom mávať voľnou rukou. Áno, tou voľnou!

Kapela je dnes už veľmi úspešná a nezávislá. Nikomu nič nezavisí, respektíve zavisí im práve to nič. Dobre sa aj predáva a neposlabilo ich ani to, že Michal David sa od nich odpojil a dal sa na sólovú dráhu. Asi mu volali za Martina, lebo chcel niečo riešiť s nejakou Kleopatrou a česká vláda mu niečo naznačovala, že s ním počíta na niektorú spartakiádu či čo.

[upraviť] Členovia

Všetkých členov párku sme ich v našom rozsiahlom článku menovali, takže len stručne (opakovačka) pre poriadok:

[upraviť] Diskografia

Lenkin párok (alebo Linkin park) dodnes vydali rôzne a iné a aj tieto albumy (nedeste sa, že je to tam samý „fuck“, lebo je to vraj moderné... je to typická americká angličtina):

[upraviť] Štúdiové albumy

[upraviť] Hundred Terrorists

  1. „Paperfuck“
  2. „One fuck closer“
  3. „Fuck you“
  4. „Fuckings of autonomy“
  5. „Fucking“
  6. „Go away“
  7. „Fuck yourself“
  8. „In the dead end“
  9. „For God"
  10. „Cure for the bitch
  11. Shiting me away“

[upraviť] Metelica

  1. „Foremrd“
  2. „Frant“
  3. „Figure 69“
  4. „From the outside“
  5. „Bulb“
  6. „Don´t gay“
  7. „Somewhere I fucking“
  8. „Easier to gun“
  9. „Fucking in habit“
  10. „Nobody fucking“
  11. „Obsesion“
  12. „Dumb“

[upraviť] Hour to morning

  1. „Awake“
  2. „Shut up“
  3. „Leave out all the best“
  4. „Fuck it out“
  5. „Light of the night“
  6. „WHAT I´VE DONE!!??“
  7. „HANDS UP HIGH!“ (It´s roberry!)
  8. „No more serrow“
  9. „Bullet time day“
  10. „In be tween“
  11. „In princess“
  12. „The little pony give you away“

[upraviť] Koncertné albumy

Kinlin park.jpeg

Obal albumu Metelica

  • Live in Kandahar
    • Piesne z albumu (z každého predchádzajúceho albumu trochu).
  • Collision on horse
    • Piesne z albumu (tiež majú debilné názvy, preto ich vynechávame).

[upraviť] Soundtracky

Lenkin párok okrem iného nahrávajú piesne do rôznych filmov. Ich najznámejšie filmové piesne sú „Easier to gun“ a „Bullet time day“ pre film Ratata: Mamnekonecnonabojov a piesne „Fuck you“, „Fuck yourself“ a „Nobody fucking“ pre film Tisícročný Maďar.

  • E Tothen Sans

[upraviť] Video

Lenkin párok - videoklip

Linkin Park Parody03:55

Linkin Park Parody

Heavy Metal na NECYKLOPÉDII. METAL FOREVER.jpg
Metalist.jpg

Žánre metalu
Black MetalHeavy metalBanskobystrický metalŽánre metalu

Kapely
Depressive DirectionsHárom NájdemImmortalLenkin párokMayhemMetalikaPortvišAnder ForeverGrín DejLordiSystem of a Down

Súvisiace témy
KovoPlatinaŽelezoMagnetDočasný magnetKladivoMetlaKovadlinaČertSatanKoniec svetaLambe mihi nates

Napriek tomu, že asi nejde o Ľudovu hudbu, Necyklopédia po dohode so SOZA možno v budúcnosti tento článok odstráni.
V iných jazykoch