Lordi

Z Necyklopédia

Lordi
Lordi
Základné informácie
Pôvod Fínsko
Žáner(-re) Hard rock, heavy metal, shock rock, glam metal
Pôsobenie 1991-súčasnosť
Členovia skupiny:
Mr. Lordi, Amen, OX, Awa, Kita
Bývalí členovia
G-Stealer, Magnum, Kalma, Enary

Lordifínsky cirkusový oddiel, o ktorých keď napíšeme pravdu, tak sa toto heslo dostane do kategórie „Na zmazanie“. Článok bude označený na rýchle zmazanie, ako: vulgárny, nevtipný, trápny, drsnejšie naladení admini ho označia šablónou „Na hovno“.

Lordi si o sebe myslia, že sú heavy metalová skupina pochádzajúca z Fínska, ktorú založil Mr. Lordi v roku 1991. Členova skupiny sú známi aj pre ich prepracované kostýmy. Lordi sú známi aj ako "Fínske príšery" a "Príšery z Fínska". V roku 2006 vyhrali s piesňou „Hard Rock Hallelujah“ Veľkú cenu Eurovízie s rekordnými 292 bodmi.

[upraviť] Niekoľko faktov

Skupina sa začala formovať v roku 1991 po tom ako sa Tomi Putaansuu (Mr. Lordi), Jussi Sydänmaa (Amen) a Sami Keinänen (G-stealer) stretli v Štokholme, kde sa prišli pozrieť na koncert americkej skupiny Kiss. Dali si spolu hi hi trávu, nejaké tie tabletky a moky a po zhliadnutí koncertu začali spolu meditovať o tom, že by aj oni chceli robiť podobný bordel na pódiu ako tí pomaľovaní američania. V roku 1997 sa k nim pripojil klávesisita Erna Siikavirta (Enary) cirkus sa mohol začať.

Keďže v tom čase nebol voľný slávny slovenský vyzážista Šani, ktorý práve natáčal Zmenáreň, Mr. Lordi sa rozhodol osloviť známeho maskéra zo Silicon Valey v Hollywoode, Evana Cambpela, či nemá v ateliéri, nejaké nepodarky, ktoré režiséri nezobrali do svojich filmov. V tom čase Evan s Quentinom riešili dva projekty: film Pulp Fiction a horor Deň polnočných zdochlín z planéty Mars.

Evan bol počas telefonátu s Lordim na ceste ku Quentinovi, ktorý mu nejako neuhrádzal faktúry za jeho prácu a výrobky pre neho. Telefonoval počas jazdy a nejako prehliadol, že je už za Tarantinovou vstupnou bránou. Quentin mal ten debilný dom s preskleným celým predkom a kým sa Evan spamätal, zrazu zistil, že je v hale jeho domu.

Problém bol v tom, že mal stále v jednej ruke mobil a druhou držal volant svojej Škody 120. Toto autíčko si dal vyrobiť špeciálne na objednávku. Iba kvôli tejto jednej objednávke museli v Mladej Boleslavi spustiť už zhrdzavenú linku, no stálo im to za to, lebo za to jedno auto dostali toľko, čo činil ich mesačný obrat v produkcii. Nečudo, že potom ako Evan zbadal praskliny na prednom skle auta a poškriabanú prednú kapotu, začalo to v ňom mixovať hormóny.

K tomu všetkému za červenou hmlou, ktorú mal pre očami odrazu uvidel Quentina, toho šaša Travoltu z Horúčky sobotňajšej noci a nejakú zastrihnutú šlapku (Uma Húľma) ako spoločne ťahajú do nosových dierok z tácky na konferenčnom stole nejaký biely prášok.

Quentin sa v tej chvíli otočil a s vytreštenými očami zareval niečo o tom, že to nie je naozaj, to iba nacvičujú scénu do filmu. Evan sa vtedy spýtal, či sa „koks šnupe aj na Marse“, načo Quentin povedal, že „neviem, ale na Marse asi určite nie...“ a „vaňa bola vyliata aj s deckom...“.

Evanovi vtedy úplne došlo, že zo Dňa polnočných zdochlín z planéty Mars nebude nič. Zabudol pritom vypnúť telefón. Mr. Lordi potom počul zmes zvukov, z ktorých bolo viackrát zrozumiteľné, že „fucking“... v závere bola sekvencia, ktorá bola dosť hlučná. Jedna rana silne pripomínala výbuch televíznej obrazovky. V každom prípade táto udalosť dala zabrať Lordovej fantázii a dosť ho ako lídra skupiny inšpirovala v ďalšom smerovaní ich hudobného štýlu.

Podstatná bola ešte veta v závere, ktorá zaznela po chvíli kľudu. Pravdepodobne bol Evan už mimo domu. Evan vtedy trochu zadychčaným hlasom povedal: „Nejaké kúsky masiek pre teba nájdem Tomi“.

[upraviť] Eurovision Song Contest

Ďalšie smerovanie kapely v šou-biznise bolo úplne jasné. Fínsko si celý cirkus nenechalo pre seba a risklo vystúpenie formácie Lordi na naškrobenom divadle s názvom Eurovision Song Contest 2006.

Na tomto conteste sa hlasovalo cez mobilné telefóny. Nadnárodný kartelový mobilný operátor Kyslíkovy T-Orindž mal pekné spomienky na svojho klienta Tomiho Putaansuu, ktorý nechal u nich veľmi slušný účet za jeden zámorský hovor medzi USA a Fínskom. Zavďačil sa kámošovi Lordimu tak, že nastavil presmerovanie SMS na jeho číslo. Výsledkom bolo historické víťazstvo s 292 hlasmi.

Hudobní továrnici sa potom pokúsili predať týchto šašov niekoľkými ďalšími oceneniami, ktoré mali obrátiť na nich pozornosť.

Heavy Metal na NECYKLOPÉDII. METAL FOREVER
Metalist

Žánre metalu
Black MetalHeavy metalBanskobystrický metalŽánre metalu

Kapely
Depressive DirectionsHárom NájdemImmortalLenkin párokMayhemMetalikaPortvišAnder ForeverGrín DejLordiSystem of a Down

Súvisiace témy
KovoPlatinaŽelezoMagnetDočasný magnetKladivoMetlaKovadlinaČertSatanKoniec svetaLambe mihi nates

Napriek tomu, že asi nejde o Ľudovu hudbu, Necyklopédia po dohode so SOZA možno v budúcnosti tento článok odstráni.