Mýtus o Slovenkách ako najkrajších ženách na svete

Z Necyklopédia

Baby.JPG

Typické Slovenky na bežnej slovenskej pláži.

Mýtus o Slovenkách ako najkrajších ženách na svete je jedným z najrozšírenejších populárnych mýtov na Slovensku. Tento nepravdivý a značne zvrátený názor sa v minulosti rozśíril do hláv väčšiny populácie ako vírus, a v súčastnosti postihuje všetky vekové kategórie a pohlavia bez rozdielu. Škodlivosť tohoto mýtu je celospoločenská: najväčšie mentálne škody spôsobuje mladým ženám, u ktorých vedie k nerealistickému sebapreceňovaniu. Najväčšie materiálne škody spôsobuje mladým mužom, ktorí tieto princezny a kráľovny bez triezveho odhadu musia financovať.

[upraviť] Pôvod

Nikto presne nevie, v ktorej hlave vznikla táto dezinformačná novinka. Mýtus o najkrajších ženách na svete nabral najväčšiu silu začiatkom deväťdesiatych rokov, a musí byť vnímaný v historickom kontexte. Po osamostatnení Slovenska (1993) došlo na jeho území k celonárodnej eufórii (typickej pre všetky mladé štáty), a v procese hľadania novej identity muselo neodvratne dôjsť k nájdeniu vzorov, hrdinov a mýtov, ktoré potvrdzovali akí sme my Slováci dobrí, a jedineční, a originálni, a najlepší, a ako si zaslúžime miesto na mape vesmíru.

Ďalším faktorom bol pretrvávajúci rozmach cestovania do zahraničia po páde komunistického režimu (1989). Každý, kto navśtívil krajinu západnej Európy, prichádzal domov s pocitom sklamania.

Mýtus o najkrajších ženách na svete sa v tomto prípade ukázal ako vhodnou terapiou. „Máme síce holé rite, ale máme najkrajšie ženy“, a po vyslovení tohoto mohol znepokojený Slováčisko kľudne spať. Slovenka tiež. Skôr nespať.

Dôležitým momentom deväťdesiatych rokov je tiež mocný socio-psychologický posun vo vnímaný žiletky. Žiletka rokov osemdesiatych je pánske huncústvo, deväťdesiatych už kamarát žien. Bez ohľadu, či sú Slovensky najkrajšie, alebo nie; pravdou je, že keď sa tie chlpaté potvory konečne oholili, bol to taký šok, že žiadna lichôtka nebola dosť veľká.

Ešte iný moment je, že s treťou vlnou pokusu zrovnoprávnenia žien sa tieto začali vyjadrovať (často pod mužskými pseudonymami).

[upraviť] Psychologické príčiny

Podľa psychológov je príčinou tohoto nahovárania mentálny proces, označovaný ako umelé štastie, alebo vytváranie pozitívnych predstav o sebe samom. Vzniká po prehre alebo strate.

Príkladom tohoto javu je situácia, keď dostanem v bare po pysku, a hoci mi protivník rozkopal zadok, poviem si: „Ale techniku som mal lepšiu ja!“. Toto nahováranie si odbúra môj zničujúci pocit prehry, a výčitky voči sebe samému, a tak môžem v noci kľudne spať. To isté je so Slovenkami. Keďže Slováci sa toho nastrácajú až až, veria aspoň pohodlnej a krásnej teórii že ich ženy sú najkrajšie na svete. A môžu v noci kľudne spať.

Pokiaľ si človek neuvedomí existenciu tohoto psychologickeho procesu, bude navždy veriť výmyslom ako je tento.

[upraviť] Faux- pas

Mýtus o najkrajších ženách na svete už spôsobil na medzinárodnej úrovni nejednú trápnu situáciu. Príkladom je pohovor s talianskym porotcom v súťaži MISS Slovensko spred pár rokov, keď sa ho novinár spýtal, že čo si o tomto tvrdení myslí. Taliansky porotca a expert na ženy odpovedal diplomaticky, a hlavne pravdivo a objektívne: „Krásne ženy sú všade vo svete“,ale najkrajšie sú skutočne na Slovensku.

[upraviť] Ďalšie slovenské mýty:

  • Horalka je tá najlepšia sladkosť (vo svete také niečo nemajú).
  • Slováci rozprávajú cudzími jazykmi bez prízvuku.
  • Slovenskí vojaci sú najlepší vojaci v jednotkách OSN.
  • Kto nepije 40%- ný lieh s prísadou chemickej grcky nie je Slovák
  • Všetci nám chcú zle.
  • Všetci ľudia na svete sú Slováci, len niektorí o tom nevedia.
  • Slovenská zem je najkrajšia na svete.
  • Slováci sú najstarší a najväčší národ v okolí.
  • Slováci sú pohostinní a majú dobré úmysly.
  • Ženy majú šiesty zmysel
  • Zahraničné školy sú kvalitnejšie ako slovenské
  • Všety autá sú lepšie a kvalitnejšie ako Škoda
Necyk.png
NECYKLOPEDICKÉ zamyslenia
Thinker.gif

AnonymMnohoNekonečnoNezmyselSomarinaKtoNiektoNiktoNiečizmusNiečoNiečo inéNičČosiČokoľvekVšetkoVšadeMalé tudleVeľké tudleOmylKamarátNepriateľDebilHovädoSviňaZmrdMoralistaKokoti medzi namiKoniec svetaKoniec koncovDnesHmotaNonameSlovoVtipnoPozeraj ako čítašPočuj ako píšešSmrťSpasenieNirvanaParadoxVesmírZázrakŠťastieMatka prírodaPravdaPravda o zániku dinosaurovEuklidove vetyRacionalizmusVetrológiaMurphyVŕtanie si do kolenaStúpanie do hovnaHlas úduZákon padajúceho hovnaPrečo je filozofia nahovnoLogika
Chlad slovenských žien a ich vplyv na globálne otepľovanie.Energetická efektivita pri balení slovenských žienMýtus o Slovenkách ako najkrajších ženách na svete

Thinker 2.gif