Mŕtve more

Z Necyklopédia

Chuck-norris-split-rock
Stopy po zásahu Chucka Norrisa sú na brehoch evidentné dodnes.
Pirates-of-the-caribbean
Typické plavidlá na Mŕtvom mori
VTN VEDECKÝ TÍM   NECYKLOPÉDIE
odporúča článok Mŕtve more,
pretože odhaľuje odborné fakty.

Tento článok môže byť použitý
ako referencia v odborných kruhoch.

Mŕtve more, často nesprávne označované aj ako بحر لوط , je zaujímavý prírodný výtvor dokazujúci, že aj neživý útvar môže zomrieť. Jeho smrť bývala predmetom rôznych mýtov a legiend, až v poslednej dobe vedci odhalili pravdu.

[upraviť] Povery

[upraviť] Náboženská teória

Kočovné kmene žijúce okolo tohoto zasrane slaného mora sú presvedčené, že more zomrelo po ohlušujúcom ohnivom prde Jahveho, ktorý súčasne vyhladil aj Sodomu a Gomoru. More údajne zabil preto, aby mal kde zachovať Kumránske zvitky. Lenže zatiaľčo horiaci metán môže zničiť mestá, len ťažko môže spôsobiť trvalý zánik mora.

[upraviť] Wiki teória

Niektoré neseriózne encyklopédie tvrdia, že vzniklo prirodzenými procesmi: zaplavením trhliny v zemskej kôre vodou dodávanou riekou Jordán a v súčasnosti vysychá, pretože vraj (!) rieka Jordán nedodáva dosť vody. Prečo by to, preboha, nejaká rieka robila? A ako vysvetlíme, že je more celkom mŕtve, zahrabané 422 metrov pod hladinou normálneho mora? Byť suchý a mŕtvy je predsa rozdiel, to vie každé decko. Táto teória je naozaj vhodná len pre ľahkoverných.

[upraviť] Skutočnosť

Ako sme už naznačili, ani jedna z týchto teórií nezodpovedá pravde. Preto vedci vylučovacou metódou došli k názoru, že ak sa vyššie uvedené nepravdepodobne znejúce teórie nepodarilo potvrdiť, vyplýva z toho jediné možné vysvetlenie: vznik mŕtveho mora možno pričítať len a len Chuckovi Norrisovi

[upraviť] Pravdivá história

Živé more, predchodca dnešného Mŕtveho mora, r. 22 P.V.T. poriadne nasralo Chucka Norrisa a on ho kopom z otočky zabil. Žiaľ nedochovala sa nám príčina, pre ktorú to Chuck urobil. Súčasní religionisti sa domnievajú, že žiadna príčina asi ani nebola. Objavili totiž dávny výrok vyrytý suchým hovnom do kamenej dosky.

"Jednoducho ma to ohromilo, ale Chuck skrátka nepotrebuje príčiny!"

- chlap, ktorý vykopal Ženevské jazero

Od tohto incidentu sa more už viac neprebralo, naopak, je čoraz mŕtvejšie. Zachrániť sa mohlo, len keby Chuck chcel. Ale on zatiaľ nechce.

[upraviť] Význam mŕtveho mora

Dnes je mŕtve more najväčším svetovým prírodným zdrojom mŕtvej vody, ktorá je uznávaným liekom na chorobu život. Okrem toho sa z neho ťažia rôzne soli a iný sajrajt, pretože more je mŕtve a nemôže sa teda brániť.

[upraviť] Zvratky od Mŕtveho mora

Mŕtva voda v prvej fáze po požití spôsobuje zvracanie, čo sa prihodilo už mnohým známym osobnostiam. Vďaka suchej klíme sa tieto zvratky výborne zachovali a sú dnes predmetom uctievania zo strany sekty Kresťancov.

WMD-chemical Chemické gebuziny
DeflagráciaElementárne jadro vodíkaOxidačno-redukčná reakciaHovnoDekelova tabuľka prvkovPeriodická sústava prvkovToxicRopaHéliumKyselina sírováOhňoPlatinaKovoSacharidySňahVodaMŕtve moreZelená Skalica

Anton SirotaAlbert Zweistein

V iných jazykoch