Maják na ostrove Farkaš

Z Necyklopédia

Farský maják
Mosaic Ancient Lighthouse of Alexandria

Podľa dobovej mozaiky je jasné, že maják mal len primeranú výšku.
Narodenie 279 P.V.T.
Farkaš, Rómska ríša
Známy vďaka výške

Toto je ľudo, alebo aj nadľudo z Necyklopédie

Maják na ostrove Farkaš (zvaný aj Farský maják), je legendárnou stavbou, ktorá možno nikdy neexistovala. Neexistuje totiž nijaký ostrov Farkaš. Niektorí vedci namietajú, že ostrov kedysi existoval, ale miestni Rómovia z mesta Róma, hovoria, že Romana prezradila, že ho celý predali do zberných surovín a tak skončil v Podbrezovej. Najznámejšou starovekou kresbou tohoto majáku je schematické zobrazenie na minci. Natoľko schematické, že možno ide len o nejaký krígeľ alebo pohár pre víťaza v starovekej F1. V každom prípade je tento maják zaradený do sedem čudov sveta.

[upraviť] Výška majáku

Výšku zvyknú pavedci odhadovať z údaja Flavia Josepha, ktorý tvrdí, že maják bolo vidieť po troch litroch vína zo vzdialenosti 26 km, no po šiestich litroch až zo vzdialenosti 53 km (300 štadiónov), z čoho sa dá vypočítať výška 180 metrov. Po deviatich litroch ho už nevideli ani tí, čo stáli tesne pod ním. Skeptici však tvrdia, že:

  1. nie je štadión, ako štadión, mohlo ísť napr o tenisový kurt, či dokonca o stolný futbal,
  2. nie je jasné, čo bolo z majáku vidieť, rómska hypotéza napr. predpokladá, že šlo o dym vznikajúci pri opaľovaní izolácie z medených káblov, pričom je známe, že dym môže stúpať aj nahor,
  3. Flavius Josephus aj tak nevedel, kde sa jeho loď nachádza.

Ďalším známym údajom je, že Gayus Július Cézar poškodil pri dobývaní najvyššie poschodia majáku takže museli byť zbúrané. Gayus bol vysoký 163 cm, z čoho sa dá odvodiť výška majáku cca dva metre.