Martin Daňo

Z Necyklopédia

Martin Daňo
podnikateľ, investigatívny novinár, občiansky aktivista, profesionálny čurák
Narodenie 4. november 1976
Humenné, Slovensko
Známy vďaka agresívnym videoreportážam
Manželka netreba
Webstránka http://www.martindano.com/

Toto je ľudo, alebo aj nadľudo z Necyklopédie

Martin Daňo, známy aj pod prezývkou "Výmaz s Kamerkou" je neúspešný slovenský podnikateľ, neúspešný politik, ešte neúspešnejší investigatívny internetový novinár, občiansky aktivista, kamarát Ruda Vaského, milovník Ruska, programátor,konštruktér počítačov(od úplných základov, rozprávajú sa historky o tom ako si vystrúhal len z dreva vlastnú grafickú kartu), odborník na právo, vynálezca, odborník na zákon, v poslednej dobe aj odborník na družice, odborník na kaleráby, odborník na odborníkov a v podstate odborník na všetko. Pri podrobnejšom skúmaní zoznamu spoločností a firiem kde figuruje jeho meno zistíte, že sám je zapletený v niekoľkých pofidérnych aktivitách, ale to mu nebráni v tom, aby odkrýval zločinecké kauzy. (Inak poznáte ten vtip s capom záhradníkom?)

[upraviť] Kariéra

[upraviť] Programovanie

"V živote som pracoval v rôznych oblastiach a vyskúšal rozmanité činnosti od realitnej agentúry, tvorby software, manažmentu a riadenia spoločností, reklamnej tvorby. výroby osobných počítačov, vydavateľstva, importu a exportu, poradenstva v oblasti priemyselných práv a ochranných známok a pod."

- O sebe na svojej webstránke

"Však to vyzerá ako keby som sa vysral do Wordpressu."

- Absolvent Informatiky na FMFI UK - recenzia Daňovej webstránky

Jeho webstránka pôsobí mimoriadne profesionálnym a nadčasovým dojmom, ale len za predpokladu, že to robilo decko končiace základku na začiatku 80tych rokov. Takisto aj webstránka smer.sk, ku ktorej sa viaže kontroverzná minulosť, viac v sekcii kauzy.

Programovacie jazyky a technológie, ktoré (tvrdí,že) ovláda: MS SQL Server, TransactSQL, VB.NET, ASP.NET, ADO.NET, JavaScript, VBScript, HTML, XHTML, XML, XSL, XSLT, Regex, RSS, CSS. Ukážte toto niekomu, kto vie naozaj programovať, zasmeje sa.

[upraviť] Podnikanie

V podnikaní mu to celkom ide, firmy, v ktorých figuruje nájdete na konci tohto článku.

[upraviť] Novinárčina

Ako programátor nevyrobil žiadny prevrat a ani revolúciu, ako podnikateľ síce mal peniaze, ale stále sa mu zdalo že mu čosi chýba. Jedného pekného dňa, v takej slabšej chvíľke, prišiel na to že absencia rozumu za ušami sa dá riešiť substitúciou iným predmetom, napríklad kamerkou - začal sa zaoberať odhaľovaním káuz na Slovensku. Ide mu to dobre, kauzu nájde skutočne kdekoľvek a v čomkoľvek.

[upraviť] Ako natočiť kauzu typu "na Martina Daňa"

1. Dajte si jednu kamerku za ucho, ďalšiu si zoberte do ruky. Nedbajte na to že vyzeráte ako sfajčený potkan, bez kamerky to tiež nebola žiadna sláva. Čím ich máte viac tým lepšie.

2. Hneď ako vyjdete z domu, zapnite nahrávanie. Je jedno že sa nič nedeje... Ale mohlo by sa, a vy to nechcete premeškať.

3a. Ak sa dlho nič nedeje, začnite zblízka točiť úradníkov, personál, policajné alebo ozbrojené zložky, prezidenta, jednoducho hocikoho, komu by to mohlo byť nepríjemné.

3b. Ak dotyčný nereaguje, dajte sa k nemu tak blízko že sa ho budete dotýkať(ts, osobná zóna, však som novinár). Teraz môžete kričať na neho, prečo vás napadol.

4. Ak sa vás spýta, prečo to robíte, alebo vám slušne povie, že je mu to nepríjemné, v žiadnom prípade neprestávajte! Dotyčnému agresívnym a krikľavým hlasom vysvetlite, že ste občan Slovenskej Republiky, že máte na to právo a čo si to dovoľuje.

5. Zostrihajte to tak, aby to vyzeralo, že dotyčný na vás útočí, podajte trestné oznámenie. Do pozadia dajte nejakú retro hudbu(Autorské práva neriešte, ste novinár), ktorá bude tak 3-krát hlasnejšia ako to čo točíte. Je to tak správne.

BONUS: Ak sa stane počas natáčania niečo neobvyklé(napr. nájdete policajtov stáť pri vchode) nezabudnite to prešetriť, ste predsa novinár. To znamená, že môžete ísť všade a kričať pri tom heslá ako "Som novinár(a nehanbím sa za to)","S dovolením, GINN Press", "Pustite ma, filmujem", "Z tohto bude kauza".

[upraviť] Kauzy

Najnovšia je s hŕstkou slovenských vedcov a projektom skCube, ktorí vyvíjajú vesmírnu družicu o veľkosti približne 10x10x10 cm. Predstavte si, že robíte vedecký výskum, a v tom sa vám začne do dverí pchať nejaký borec s kamerou obtočenou okolo hlavy(áno, zisťujete že sa to dá). Našťastie sa práve u vás zastavil prezident s ochrankou, lebo ho zaujímajú študenti a výzkum na Slovensku. Ochranka toho čudného človeka vyprevadí, a vy môžete pokračovať v kľude. To však ešte neviete, že on si na vás vonku počká a bude sa pýtať otázky na mentálnej úrovni 7-ročného dieťaťa: "Kto poletí v tej družici? Kiska? Fico?"

No ale pozor. Toto všetko je len ilúzia. V skutočnosti cez vašu skupinu chce preprať prezident milióny eur, však tá kocka stojí pár tisíc. To je jedno, že vedci do toho investovali čas a že nejde len o samotnú družicu. Viac môžete vidieť na jeho youtubovom kanáli(inak tu to slovo kanál nadobúda aj svoj pôvodný význam).