Matematika

Z Necyklopédia

Matematika je veda o číslach, počítaní, matematických operáciach, lineárnych potvorách a haluškách. Matematika sa vyznačuje tým, že Sa všetko snaží čo najviac komplikovať a aj jednoduché veci vysvetľuje zložitou cestou. Matematika bola pôvodne vytvorená ako prostriedok k psychickému zdeptávaniu žiakov a študentov pričom sa pri výučbe matematiky stávajú so žiakov jedinci bez energie a daľšej snahy sa učit iné predmety.

Keďže matematika je sama o sebe dosť nanič (na hovno) a slúži len na pomocný popis iných vied (fyzika, chémia, technické vedy) trpí hlbokým komplexom menejcennosti. Napríklad vedomosť typu 1+1=2 je nám úplne na konský nátrasák, keď si pod tým nevieme predstaviť, že jedno jabĺčko + jedno jabĺčko sú dve. Z vyššie spomenutých dôvodov sú niektoré hlavne vyššie matematické aparáty v školách prezentované ako samoúčelná vec. V mnohých kruhoch (prevažne na akademickej pôde) je matematika pseudopovažovaná za najdôležitejší predmet a ako každé zakomplexované teleso robí problémy tým, ktorí sa s ňou musia babrať.

[upraviť] Príklady

[upraviť] Slovné úlohy

Maminka je dnes o 21 (nie je prvočíslo) rokov staršia než jej dieťa. Za 6 rokov bude dieťa 5-krát (prvočíslo!) mladšie ako mama.

Otázka: „Kde je otecko?“
Úloha nie je tak neriešiteľná, ako by sa mohlo zdať...
Riešenie: Dnešný vek dieťaťa = X, dnešný vek matky = Y. Takže X+21=Y. Situácia za 6 rokov: 5(X+6)=Y+6. Riešime ako sústavu rovníc, dosadíme za Y: 5X+30=X+21+6. Po vyriešení dostaneme: X=-3/4. Dieťa má dnes mínus trištvrte roku, čo je mínus 9 mesiacov.
Odpoveď: „Otecko je na maminke.“ ale našťastie nevie dieťa prečo.
Matematika

Základné numerické operácie
Plus (+)Mínus (-)Krát (×)Delené (:)Mocniny

Vety
Pytagorova vetaSlotove vetyMečiarove amnestieEvina teória pohybuŠtudentský Archimedov zákon

Konštanty
Bulharská konštantaHranolova konštanta

Druhy čísel
P.V.T.ČísloPrvočísloDruhočísloTreťočísloNečísloPokokotNekonečno

Čísla
1050681506128631337

Geometria
KruhŠtvorecKosoštvorecLichobežník
GuľaHranolŠpic