FANDOM

Medzany je dedinka v okrese Prešov (predtým okres Sabinov), ktorá sa nachádza pod prednou horou Šarišskou. Podľa názvu to bude teda niekde tam na pomedzí.

Polohopis Edit

Obec Medzany je niekde blízko známej vedecky skúmanej a uznávanej Cigánskej osady, v ktorej túto utláčanú menšinu v roku 2009 podľa vyhlásení zodpovedných „adekvátne“ zmlátila polícia.

Doprava Edit

Z tejto dediny pod Prednou horou Šarišskou do Medzan sa dostanete jedine na Vrakose V 735-ke. Alternatívne sa dá doprava riešiť aj Embéčkou rôznych čísel napríklad: 105, 120, ale aj 1000. Dobré sú aj iné húževnatejšie autoznačky so zadným náhonom ako napríklad aj Moskvič, Žiguli, ale aj ofrovdy ako Láda Niva, Jeep, Gázik, či Landrover.

Z predných náhonov odporúčame: Vartburg, Trabant, či ojazdenejší Favorit... riziká sa dostavujú v zamoknutom teréne, napríklad aj po búrke. V tomto prípade budete musieť ísť pešobusom do dedinky červeno-bieleho komína po človeka, aby vás roztlačil. Svoje kroky smerujte radšej po tráve, i keď, ako vraví klasik, „po tráve sa nešliape, po tráve sa skôr smeje“.

V každom prípade sa na cestu do Medzian novým typom auta radšej nepúšťajte, respektíve púšťajte, no pripravte sa na to, že si užijete nejaké to dobrodružstvo.

Aké bohatstvo je v tejto dedinke? Edit

Medzany sú turisticky atraktívna destinácia s vysokou bonitou vyžitia. Miestne bedekre napríklad odporúčajú nasledovné:

  • Keď ste hladný, odporúčame vám ísť sa osviežiť do Frešu.
  • Športovo založení návštevník, ktorý plánuje zhodiť zopár kíl môže navštíviť miestne ihrisko. Na redukciu tam zabsolvujte osem kolečiek. Pri kolečkách nemyslíme na salámu, ale na klusanie.
  • Kultúrne obohatenie v obci zabezpečuje miestny kostol.
  • Okolie obce ponúka romantické výhľady. Ak ste slepý uvidíte hovno, no keď nie ste, tak sa vám pošťastí užiť si pohľady na Kapušianské panstvo, Predno-šarišské panstvo, ako aj na celé mesto Sabinov, so slávnou vojenskou väznicou, či námestím, kde sa nakrúcal Oscarový film Šopa na korzári.
 
500px-Flag of Slovakia
Mestá, obce a iné diery Slovenska

Banskobystrický kraj:
Banská Bystrica, Brezno, Hronský Beňadik, Psiare, Klenovec, Las Walas, Nová Baňa, Predná Hora

Bratislavský kraj:
Bratislava (Devín, Pétržka..), Čataj, Senec

Poloha slovenska

Košický kraj:
Košice, Michalovce, Spišská Nová Ves

Nitriansky kraj:
Nitra, Nitrianska Blatnica, Nové Zámky, Šurany, Topoľčany

Prešovský kraj:
Prešov, Humenné, Kežmarok, Jakubova Voľa, Medzany, Mirkovce, Štrba, Sabinov

Trenčiansky kraj:
Brunovce, Dubnica nad Váhom, Horná Streda, Maríková, Myjava

Trnavský kraj:
Trnava, Hlohovec, Jaslovské Bohunice, Moravany nad Váhom, Piešťany, Pustá Ves

Žilinský kraj:
Žilina, Čadca, Dolný Kubín, Kláštor pod Znievom, Košťany nad Turcom, Kysuce, Liptovský Mikuláš, Liptovský Hrádok, Majtánky, Martin, Trebostovo, Ružomberok, Strečno, Terchová, Turzovka, Zákamenné

Slovenské legendy: Corgoň, Horná Dolná, Kerestúr, Kocúrkovo, Letapičinovce