Mena

Z Necyklopédia

Mince.jpg Mena
Penize - Money.jpg
Rôzne a iné kovové meny

Mena je len nejaký peňažný prívlastok, ktorý slúži vlastne len na to, aby ste v ostatných krajinách nemohli platiť svojimi domovskými peniazmi. Vymysleli to banky, aby si lepšie zarábali, keď idete na dovolenku.

V súčasnosti keď sú banky vo vlastníctve nadnárodných spoločností je v ich svete snaha o zavádzanie spoločnej meny do viacerých štátov. Takéto spájanie štátov peňažnými menami sa nazýva menová únia. V menovej únii sú napríklad štáty USA, ale aj niektoré štáty Európskej únie. Vznikom menových únií zanikajú národné meny, čím sa banky nabalia, lebo nikdy sa do nich nevrátia na výmenu všetky peniaze zo starej meny. Zmena meny je teda tiež výnosný biznis.

Napriek tomu, že sa zmenou meny nemení kvalita výrobkov vďaka zaokrúhľovaniu cien sa zvyšujú ceny. Štátna moc je vlastne zoskupením lichvárov, ktorí majú v rukách médiá a tak sa pri zmene meny zvyknú ovčania ojebávať rečami ako sú slogany v štýle „Meníme menu, nie cenu“. Po zmene meny vznikne cenový chaos a podobne ako na Slovensku po roku 2009. Najprv sa všetci tvária ako chránia vrecká a peňaženky ľudov no vývoj napreduje a do piatich rokov sú ceny pomeru koruny a Eura jedna k jednej.

Mince.jpg Peniaze

BONDaneDlhEuroFinančné destilátyKurvítkoKorupciaMenaMeníme menu, nie cenuMzdaNeviditeľná ruka trhuPánboh zaplaťReformaRuletaSlováci a ich vzťah k hypotékamTridsať striebornýchVekslák