Merkur

Z Necyklopédia

Merkúr
Reprocessed Mariner 10 image of Mercury.jpg
Biela merk.jpg Nymphenburg-Statue-9a.jpg
Stavebnica merkur.jpg

Merkur je planéta, najblžšie k Slnku ale aj stavebnica Merkúr, Vianočný sen detí doby pred érou počítačov a mobilných telefónov.

Merkúr (lat. Mercurius) bol aj starogrécky boh biznisu. Niekedy ho dávajú dokopy s poslom bohov Hermom. Boh Merkúr býva vyobrazený (v sochách stvárnený) s okrídlenou prilbou, okrídlenými sandálmi a žezlom s dvoma hadmi.

Keďže je Merkúr bohom biznisu niet sa čo čudovať, že jeho meno sa objavuje aj na ďalších výrobkoch, napríklad aj na pracom prášku.

Môžeme teda dodať, že Merkúr je všetko, Merkúr je pojem, ktorý zatienil azda iba Chuck Norris.

[upraviť] Popis planéty Merkur

Merkur je okrovo zafarbená planéta obiehajúca joviánsky mesiac Apríl po excentrickej autodráhe dlhej 17,3 km. Jej polomer je 2 339 km (jedná sa o prvočíslo) a doba obehu okolo Aprílu je 6,2 hodiny.

Merkur bol objavený v roku 1620 španielskym hudobným skladateľom Galileo Galileiom a pôvodne bol považovaný za kométu. Merkur má bohatú dusíkatú atmosféru, vhodnú pre život Vesmírnych ľudov. Všetky krátery na povrchu planéty, spočítané definitívne 11. septembra 2001, nesú názvy piesní amerického folkového dua Lady a Gágá. Nejväčším kráterom je s priemerom 173 km kráter „Oleandro“.

[upraviť] Výskum

Prvá a zatiaľ posledná sonda preletela okolo Merkuru v roku 1964. Bol to vtedy nahovno navedený Sputnik 8. Sonda pri prelete svojou rádiovou stanicou zistila, že zvukové vlny sa od povrchu odrážajú. Další výskum planéty bol pozastavený rozhodnutím amerického prezidenta Georga Busha.

[upraviť] Stavebnica Merkúr

V dobách všeobecného blahobytu bola medzi pokrokovými deťmi v Ťěžkoslovensku nesmierne obľúbená stavebnica MERKUR. S odstupom doby je potrebné poznamenať, že tento výrobok bol jedným z najpokrokovejších segmentov socialistického priemyslu.

Autor tejto kapitoly vlastnil Merkura 7 s malým elektromotorom. V príslušenstve stavebnice bola aj baterka a hromada rôznych súčiastok: kolesá, spojkovacie diely, šróbiky, matky (strácali sa, svine), ale aj šróbovák a vidlicový kľúčik. Zo súčiastok sa dali montovať jednoduchšie, ale aj zložitejšie stroje a vozidlá. Tento výdobytok najmodernejšej techniky mu umožnil neskôr vyštudovať strojársky odbor.[1][2]

[upraviť] Externé odkazy

  1. Merku po Kreténsku
  2. Merkur Morbid a Merkur Katolík

Necyklopedické veci
500px-Blacksmith anvil hammer svg.png

BaranicaBrúsny papierČiapkaDívadloDvereFrasGuličkové peroIzolačkaKladivoKobloLopataMerkurMetlaMikrovlnkaNičNonameOknoRopaSmrťfónTanierTeplomerMalé tudleVeľké tudleVibrátorVydlyZápalkyZbraneZrkadlo

Tanga.png

Slnečná sústava
☼☿♀☾⊕♂♃♄♅♆Fujto!NičSolar System.png