Nečíslo

Z Necyklopédia

Nečíslo ()
Math

Nečíslo je vyjadrenie čísla, ktoré nadobúda inú dimenziu. Reálne nečíslo má svoje vedecké matematické vyjadrenia, ale môže ním byť aj niečo podobné ako číslo, ale Nikto nevie o aké konkrétne množstvo v tomto prípade ide.

[upraviť] Matematická definícia nečísla

Renomovaní, rovnoramenní matematici sa sporia s teoretikmi všeobecnej numerografie o definícii nečísla, lebo vychádzajú z reálnych čísel. Ich poučky vychádzajú z nasledovných, no celkom logických, postulátov:

Medzi prirodzenými číslami zostávajú niektoré čísla trvale nezaradené (napr. 4), tieto čísla nazývame nečísla. Za nečísla sa definitoricky považujú aj 0 a 1 ako aj všetky celé čísla predškrtnuté škrtacím operátorom (-) mínus.

Podľa najnovších výskumov môžme zoradiť aj nečísla. Napríklad také neprvočíslo je prvé voľné nečíslo nachádzajúce sa pred prvočíslom. Prvé neprvočíslo teda je už spomínaná 1, ďalej 0, nasleduje 4 a tak ďalej. Veľmi dôležitými neprvočíslami sú nečísla 150 a 70422. Podobne môžme definovať nedruhočíslo, ako druhé voľné nečíslo nachádzajúce sa pred neprvočíslom (-2, -3, -4...), netreťočíslo, neštvrtočíslo, nepäťočíslo atď.

[upraviť] Nečísla ťažko definovateľné

V bežnej praxi sú často využívané aj nečísla, ktoré nie sú kvantifikované a teda sa nedajú s nimi vykonávať bežné matematické operácie ako sú napríklad: sčítanie, odčítanie, delenie a násobenie a ich klony. Dokáže to len Chuck Norris. Je teda jasné, že v matematických dimenziách uvažujeme aj vtedy, keď používame tieto druhy nečísel. Tiež si musíme uvedomiť o čom hovoríme, aby sme zo všetkého nevzišli ako úplní kokoti.

Tieto nečísla vieme rozdeliť do troch základných skupín a to sú tieto štyri:

  • množstevné nečísla - stanovujeme nimi množstvá
  • nečísla určujúce dĺžkové miery - požívame ich na určenie vzdialeností, dĺžkových mier a rôznych dimenzií, či rozmerov
  • časové nečísla - tieto nečísla mierne kolidujú s dĺžkovými nečíslami, lebo aj keď si to veľmi neuvedomujeme aj čas je určovaný jeho dĺžkou. V číselnej podobe má svoje konkrétne jednotky, v nečíselnej forme je je stanovenie dĺžky času univerzálne.

[upraviť] Množstevné nečísla

[upraviť] Značné množstvo

Medzi množstevné nečísla, ktoré znamenajú značné množstvá patria napríklad:

  • nekonečno - je najuniverzálnejšie nečíslo, lebo ho môžeme využiť na množstvá, ako aj na meranie dĺžky vzdialenosti, ale aj časovej dĺžky.
    • Príklad:
      • Ten (nemenovaný) politik narozprával nekonečné množstvo slov a povedal v podstate hovno...“ (Pozn.: to „hovno“ si ešte vysvetlíme)
  • veľa - je klasické nečíslo na určenie veľkého množstva, bez akýchkoľvek vedľajších náznakov.
    • Príklad:
      • Otázka: „A koľko by si teda chcel zarábať?“ Odpoveď: „Veľa!“ (táto odpoveď je poistkou aby sa neskôr mohlo povedať: „Ale ja som chcel predsa viac!“)
  • mnoho - je ďalšie klasické nečíslo na určenie veľkého množstva
  • pokokot - je špecifické nečíslo na určenie veľkého množstva, ktoré nemá mnoho spoločného s využitím mužských genitálií.
    • Príklad:
      • V tej firme je síce pokokot pracovníkov, no skoro každý je vedúci... kto tam má robiť.“ (tento príklad nenesie so sebou nijaký erotický podtón)
  • viac - viac ako mnoho, veľa, či pokokot... veľmi užitočné nečíslo!
  • kopec - je označením vyvýšeniny, ktoré môžeme smelo použiť ako nečíslo na určenie veľkého množstva niečoho
  • plná piča - v tomto prípade ide o expresívne nečíslo na určenie veľkého množstva. Nejde o nijaké sexuálne motivované sčítanie.
  • fršnásť - -násť číslo

[upraviť] Malé množstvo

  • nič - je klasické nečíslo na určenie žiadneho množstva. Toto nečíslo je zákerným konkurentom čísla nula.
  • málo - je klasické nečíslo na určenie malého množstva, bez akýchkoľvek vedľajších náznakov.
  • hovno - v tomto prípade nejde o fekálie, ale o vyjadrenie veľmi malého množstva ba až ničoho.
    • Príklad:
      • bol som v tom novom obchode a hovno tam majú...“ - obchody, kde by bolo v regáloch skutočné hovno redaktori Necyklopédie ešte nevideli a predsa je adresátovi tejto vety jasné o čo tu ide...

[upraviť] Nečísla v dimenziách

Nečísla v dimenziách nie sú jasne definované, ale zväčša sa myslí napr. tvar ktorý obsahuje nemožné. Dobrý príklad je v knihe Stopárov sprievodca galaxiou. V roku 3742ρ.Z. Sa na kraji vesmíru vytvorila trhlina prepájajúca našu dimenziu a inú ktorú ale nikto nepozná. Trhlina mala na šírku 0,00 mm a na dĺžku bilióny svetelných rokov ktorá trvala presne 1 nultinu sekundy. Z ničoho nič z nej vypadli 5. skoro meter vysokí analitici ktorí okamžite umreli z časti na udusenie z časti od mrazu a z väčšej časti od prekvapenie. Následne z nej vypadla obria praženica ktorá dopadla na planétu ktorú zužoval hladomor. Všetci ľudia následne umreli od hladu až na jedného ktorý umrel na otravu cholesterolom ako sa snažil zjesť praženicu.

Kde sú nečísla v texte: 0,00 mm široká Bilióny svetelných rokov dlhá 1 nultina sekundy Tiež skratka ρ.Z.je nečíslo. Je to časový údaj prechádzajúci medzi dimenziami. 1/0 s. je údaj 4. dimenzie ktorú opísal Einstein teda čas. 0,00 mm široká a Bilióny svetelných rokov dlhá sa v metroch štvorcových prepočíta ľahko. Výsledné číslo v je nečíslo 2. dimenzie. V metroch kubických je nečíslo keď jeden rozmer v metroch je nečíslo. Napr. a=0,00cm b=E=mc²cm, c=5cm. Výsledok je nečíslo v 3. dimenzii. V 1. dimenzii je nečíslo keď rozmer zodpovedá nečíslu. Napr. úsečka meriaca -6cm. A v 0 dimenzii definované ako bod je nečíslo vždy pretože sa prepája 0. a 2. dimenzia.

[upraviť] Dĺžkové nečísla

Svoje špecifiká majú aj dĺžkové nečísla. Ich jedno až dva slová a predstavivosť nám napovedia aké rozmery sú vo výklade:

[upraviť] Veľké rozmery

  • ďaleko - je klasické dĺžkové nečíslo na meranie veľkej vzdialenosti
  • veľmi ďaleko - odtálto až hentam do piče - dĺžkové nečíslo na meranie ešte väčšej vzdialenosti
  • dlho - respektíve dlhé je univerzálnejšie nečíslo, ktoré môžeme využiť na meranie dĺžky vzdialenosti, ale aj časovej dĺžky.
  • kusisko - tu sa natíska vylepšenie s prídavkom kusisko cesty, ale aj: „povedali mi, že je to iba kúsok a prešiel som riadne kusisko“.

[upraviť] Malé rozmery

  • blízko - je klasické dĺžkové nečíslo na meranie malej vzdialenosti
  • krátko - respektíve krátke je univerzálnejšie nečíslo, ktoré môžeme využiť na meranie dĺžky vzdialenosti, ale aj časovej dĺžky.
  • pičin chlp - nečíselne stanovená rozmerovo veľmi blízka vzdialenosť: „bolo to na pičin chlp“ (bežne sa využíva aj na časovú dĺžku)
  • zastrúhaný vlas - toto nečíslo poukazuje na veľmi, veľmi malý úzky rozmer: „... ani zastrúhaný vlas by si mu do riti nestrčil.

[upraviť] Časové nečísla

  • z času na čas - toto nečíslo poukazuje na neurčitý časový úsek: „... odborníci odporúčajú z času na čas vypiť polliter piva.
Matematika

Základné numerické operácie
Plus (+)Mínus (-)Krát (×)Delené (:)Mocniny

Vety
Pytagorova vetaSlotove vetyMečiarove amnestieEvina teória pohybuŠtudentský Archimedov zákon

Konštanty
Bulharská konštantaHranolova konštanta

Druhy čísel
P.V.T.ČísloPrvočísloDruhočísloTreťočísloNečísloPokokotNekonečno

Čísla
1050681506128631337

Geometria
KruhŠtvorecKosoštvorecLichobežník
GuľaHranolŠpic