New York

Z Necyklopédia

"Všetko v jednom. New York je ritná diera. Všetci nenávidia metrosexuálnych Newyorčanov, ktorí väčšinu svojho času trávia sedením v kaviarňach a rozprávaním o tom, aká hrozná bola ich posledná cesta do Európy. New York je najnudnejšie miesto na svete."

- Pán prsteňov - New Yorku pred 11. septembrom 2001
600px-Newy

New York

New York (slovensky Nevjork, angl. „I NY“) je malá dedinka západne od Bratislavy, za veľkou vodou niekde na brehu v USA. Je to taká diera, v ktorej boli vynájdené korkové zátky, zákvas a teroristické útoky. Okrem toho je toto mesto aj hlavným mestom Spojených štátov. Takmer. V každom prípade vedci zistili, že tam býva veľa (nečíslo!) Newyorčanov.

Charakteristickým znakom Nevjorku je permanentný nedostatok miesta. Aby mohol nevjorčan niečo vybudovať, musí najprv niečo zbúrať. Priekopníkom v tejto činnosti sa stál 11. septembra 2001 Pán prsteňov, keď objavil veľmi efektívny spôsob a zbúral Dve veže.

[upraviť] História

Mesto New York založili v roku 1624 Holanďania. Boli inšpirovaní tým, že jeho územie bolo na ostrovoch, kde sa dali izolovane stavať bloky nevestincov. Ich poloha pri mori bola výhodná tým, že v noci, keď sa pred ich vchody zavesili červené lampáše, boli viditeľné do diaľok. Svojim svetlom k sebe lákali po dlhej ceste a sexuálnej abstinencii demoralizovaných námorníkov. Krčmári okrem piva s červenou hviezdou ponúkali aj cigarety s náplňou canabisu.

Takáto šialená kombinácia vzájomnej symbiózy sexu, alkoholu a trávy nemohla mať na územie nového mesta iný vplyv ako bolo bezuzdné hýrenie. Biznis na ostrovoch rozkvital, sláva vtedy ešte nového Holandska šla svetom. Na ostrovoch domov pribúdalo, bordel sa tlačil na bordel a červené lampy pred ich vchodmi zakrývali domy, ktoré boli bližšie k pobrežiu. Konkurencia sa chcela tiež ukázať a tak domy v druhom rade boli vyššie ako tie pri brehu, tie v treťom boli zase o poschodie vyššie ako v druhom, v štvrtom vyššie ako v treťom a tak to šlo ďalej a taká päťdesiata ulica od brehu mala také vysoké domiská, že začali pánu Bohovi trhať jeho mraky. Boh sa nasral, dal im menomrakodrapy“ a rozhodol sa, že on svoje vzdušné periny bude dávať tak vysoko, že už nijaký ľudo nepostaví dom, ktorý by mu ich potrhal.

V priebehu rokov sa história mesta borila rôznymi turbulenciami, počas ktorých síce bordel zostal, no zmenil si meno na „New York“. Udialo sa mnoho vecí, počas ktorých sa napríklad z kanálov stalo Metro, z jednej ulice pod kostolnými hodinami sa stala ulica Time Square, z inej sa stal Wall Street, kde sa pestuje mamon, a bola tam aj Planéta opíc, mihli sa aj nejakí šmolkovia až kým tam konečne nedošiel Will Smith. Ulice v New Yorku sa stavali do pôdorysu, ktorý by sa v 3D kine dal označiť ako kockatý, no v bežnom 2D je to stále iba štvorcový pôdorys. Ten 2D je bežnejší spôsob, lebo človek ešte bežne nemáva viac ako dve oči. Na týchto uliciach sa začali piecť hot dogy a hamburgery. V súčasnosti mesto brázdia hrdinovia ako Spiderman, tučniaky z Madagaskaru, chvíľu aj Transformeri, King Kong, Hong Kong a Ninja korytnačky.