Olympik

Z Necyklopédia

Necyk.png

Toto je seriózny článok Necyklopédie!!!
Tento článok bol označený komunitou za seriózny článok. Je natoľko kvalitný, absolútne seriózny a pravdivý, že sa mu dostalo cti byť na jej Hlavnej strane. O ďalších serióznych článkoch sa rozhoduje tu.

Gold piece.png

Done.png

Olympik
Olympicka.JPG
Znak Olympiku, alegória vzostupu na Olymp:
Šplhajúca olympička,
Repr Panda to komentoval:
„Ať lidi nekoukaj na starý páprdy... leda na prdy.“
Základné informácie
Pôvod Praha, Česko
Žáner(-re) hudba
hip-hop
hard rock
Pôsobenie 1962-súčasnosť
Členovia skupiny:
Repr Panda
Milan Bróm
Jaroslav Valentovič
Bývalí členovia
Miloslav Růžkatý, Pavel Chrastič, František I. Čech, Jan Antonín Spacák, Plechový Klempíř, Jack von Laurent, Ladislav Krpeček, Miki TyVolek, Jira Kornosaurus, Svetr Hejduk, Milan Péroůtka

Olympik - pôvodne česko-moravský orchester ľudovej zábavy, ktorý založil v roku 1962 prvý český kaderník a propagátor zázračnej vlasovej vodičky HustéKřoví Repr Panda. Kapela svojim významom v Ťěžkoslovensku skoro dobehla slovenský Vidlán, či aj Joža... toho nad vodou.

[upraviť] História

Táto česká skupina pochádza z Česka, repspektíve „přímo z Přahy“. Pred svojim premenovaním na Olympik sa volala „Karkulka“ (údajne zo slov Karlínský kulturní kabaret). Pôvodne zabezpečovala zvukovú kulisu pre divadelné kreácie pražského andregranduvého divadla Traffic Lights. Divadlo bolo ohromne avantgradné a tak sa snažilo zaujať. Hudobníci mali z toho problém, lebo v súlade s názvom kapely, podobne ako Červená Karkuľka, sa od nich vyžadovalo aby boli oblečení v červenom a mali na javisku na viditeľnom mieste košík s buchtami. Boli z toho veľmi otrávení, lebo (citát):

... ty rudé hadry nechtěli báby prát, neboť z toho by rudé všecho a buchty péct každej druhej den bylo taky na prd, nebo nikdo to už nechtěl žrát a vyhazovat to bylo vobyčejným plejtváním...“.

A tak sa Karkuľka stala „Olympikom“. Prečo práve „Olympik“ nevie nikto zmysluplne vysvetliť, no zároveň dodávajú, že keď nejakú debilnú historku o tom vymyslia, tak ju poskytnú médiám aby bolo o čom písať. Od tej doby ako si meno zmenili prešlo vyše päťdesiat rokov a zatiaľ nič nevypotili. Rok 1962 nebol poznačený len zmenou názvu kapely. Od tohto roku produkuje orchester vysoko kvalitný ostravsko-karvínský hip-hop s nádychom ukrajinského hard rocku, strieknutého horúcim švédskym metalom. Sám Panda označuje úspech skupiny za (citát):

logický výsledek dlouholeté mravenčí práce, která nemá v dějinách hudby, snad s výjimkou nemeckého folkaře Karla Dinosaura Gotta, obdoby.“, Ešteže tie mravce navydochli.

Dosť originálnym počinom kapely bolo ich logo, ktoré si obľúbila. Zlé jazyky vravia, že naznačuje poznanie Repra Pandu a zmierenie sa s tým aký osud v blízkej budúcnosti stihne jeho kedysi bujnú hrivu, respektíve aký čoskoro bude jeho štandardný účes. Je pravda, že vysoké čelo, či plešina sa oficiálne zvykne fabulovať ako príznak vysokej dávka inteligencie... na tej už vlasy rásť nedokážu. Preto sa rozhodli, že sa všetci nebudú zbytočne fotiť, otŕčať svoje ksichty a ako svoj symbol použijú dve pekne vyholené ženské polky. No a stačilo, aby sa vybrali vkusné a popularita hudobníkov rástla do výšin.

Popularita sa meria hlasmi publika. Od svojho založenia skupina pozbierala od ľudov zo striech 147 Zlatých Holubov, čo je druhý (prvočíslo!) najvyšší počet v histórii hudby v celej Galaxii a priľahlých teritóriách. Predstihol ich len spomínaný Karl Dinosaur Gott (194 Holubov), a to len vďaka zákulisným ťahom - komplotu so skupinou Bítlzzz, bezvýznamným to predstaviteľom hudobnej odnože čínskeho tieňového divadla (13 Holubov a jeden seržant Peper). Chlapi z Olympiku sú holubom celkom radi, len ten pocit šťastia im mierne narúša to, že tie vtáky tak intenzívne serú a hudobníci nechápu, že prečo neserú zlato, keď už sú zlaté. Ale stále si zároveň vravia:

Lepší holub v hrsti ako vrabec na streche.

[upraviť] Najväčšie hity

Spočiatku kapela Olympik nechcela plytvať talentmi pri komponovaní piesní. Chceli iba sprevádzať niektorých narcisov, respektíve spevákov, ktorí si o sebe mysleli, že sú umelci. Časom to na nich pri pive a poznačenom životnom osude prichádzalo a tak sa predsa rozhodli, že svoje nápady introdukujú do svojich hudobných albumov. No a časom sa aj na tých externých spevákov vykašlali a robili si to sami.

Čo čert, a možno aj pánboh, či dokonca Chuck Norris nechcel, niektoré sa stali hitmi. A bolo tých hitov celkom veľa (nečíslo!). Hneď na začiatku nemožno napríklad nespomenúť nesmrteľný hit „Slzy tvý mámy“, neľútostnej balady, ktorej nezanikajúca aktualita znovu zarezonovala pri žiali voličiek HZDS na Slovensku po pravicovom puči v roku 2010. Pri spomienkach na jedného politického génia dôverne známym ako Veľký Mufty im zostali iba oči pre plač.

Cez stáročia sa preklenul aj ďalší silne eroticky ladený hit tejto kapely s názvom „Bon suár magmauzel Paris“ o zániku hlavného mesta Francúzska, ktoré sa topilo v žiali po tom ako z neho v roku 1968 celá skupina emigrovala. Pri nahrávaní tejto pesničky bol Panda od chlastu tak indisponovaný, že ho musel za mikrofónom nahradiť vtedajší basgitarista Jirka Kornosaurus, či iný bubeník. Jirka, či iný bubeník, mlel tiež z posledného, ale zato mu to šlo tak, že vtedajší generál DéGóóól musel behať po parížskych uliciach s ampliónom na hube a revať po obyvateľoch (citát):

... neserte sa, to nie je koniec nášho mesta, to len tí sfetovaní chuji z Prahy idú do riti... konečne!!!“ (koniec citátu-voľne a ešte stále scenzurovane preložené).

Sympatie našej Necyklopédie si Olympikovia získali zase tým, že sa seriózne venovali prírodovede a naspievali ódu na korytnicu, len trochu ju dokomolili a dali jej nejaké čudné meno, že „Želva“. Traduje sa historka, že skladba vznikla pritom ako raz niektorý s členov kapely sekal doma dobrotu a učil sa s niektorým z deciek prírodopis.

Pozíciu nespochybniteľného lídra indickej ándrgraundovej scény si Olympikovia upevnili rytmickým a nadupaným šlágrom „Jááá jáá jáá enééém jááá“, ktorý si za motto svojej prezidentskej kampane zvolil aj Obuvník Rudo známy lovec slovenských lekárov a pytónov v brazílskom pralese. Jeho blízkym vzorom bol gruzínsky bojovník za práva sirôt, a neúnavný propagátor mierových riešení konfliktov každého druhu, verejnosti povedomý najmä pod svojím gangsta pseudonymom Stalin.

To, že si nestoja za slovom kapela Olympik dokázala potom ako onehdá stále dookola v rádiách omieľala, že „Skončili a jasná správa...“, či čo, no a ovčania o nich zakopávajú ďalej a ešte aj po ďalších tridsiatich rokoch.

Isté obdobie sa kapela venovala vo svojej tvorbe uceleným témam. Vydala vtedy tri albumy, z ktorých sa pre mládež stal veľmi sympatický ten, ktorý sa volal Prázdniny na Zemi, ale aj ďalší s rybárskou témou Udice bol celkom známy. Ten druhý menovaný bol trochu od veci, lebo o rybách, či a ani o rybačkách v ňom nebola zmienka.

[upraviť] Plány do budúcna

Ako sa vyjadril v rozhovore pre japonský občasný týždenník Škvár Repr Panda:

Naším cílem je v den třistého výročí Francouzské revoluce naplnit Budokan, vyštvat vodsaď ty připytoměle hřmící bubny a zařvat sílou atomové pumy: Jedeme dál!

Kapela šlape ďalej. Čo ich nezabije, to ich posilní a ich ledajaké božie, či iné malé ľudské, honcútstvo zabiť nemôže. Už majú za sebou viacero záverečných koncertných šnúr, prákrat sa s fanúšikmi definitívne rozlúčili a pákrat im fanúšikovia so slzami v očiach uverili, že ich vidia naposledy. Pri ich veku treba dnes uznať, že jeden nikdy nevie.

Na rozdiel od iných starých kapiel Olympikovia nevydávajú len iba koncertné albumy a kompilácie ale aj nové hudobné projekty. Nemá to chybu, len tú, že tie nové kusy rádiá nehrajú. Majú smolu, Rytmus s nimi ešte duet nenahral a ani Dara, Šakira... albumy sa nepredávajú a tak vydávajú retro edície starých pesničiek, koncertné albumy. Aspoň niečo sa im teda predáva.

[upraviť] Diskografia

Necyklopédia neuznáva albumy, ktoré obsahujú pesničky, ktoré už niekde na inom albume vyšli. Preto u nás kompilácie, či koncertné improvizácie nemajú šancu. Darmo nám tu škriabu manažéri kapiel na dvere redakcie, núkajú úplatky, či už len zúfalo vyplakávajú Sme neoblomní. Olympikovia majú šťastie, že toho nahrali aj tak dosť, takže pre ukážku uvádzame tie najdôležitejšie kusy:

  • Korytnica - no nedajte to sem!
  • Pták Rosomák - no nedajte to sem!
  • Je(b)deme je(b)deme - no nedajte to sem!
  • Olympik štiry - napodiv štvrtý album skupiny. Názov nepochádza z Prahy, ale zo slávneho slovenského mesta Klenovec.
  • Marathon - tento album pochádza z čias, kedy Repr Panda zháňaval toaletný papier a podpičníky
  • Prázdniny na Zemi - také podlizovanie sa študentom
  • Udice - ako sme už spomínali, vášniví rybári boli aj v Olympiku
  • Laboratoř - údajne zbierka protest songov proti drogám
  • Kanagom - kutilský projekt, ktorý sponzoroval výrobca populárneho lepidla
  • Veľký byt - rozoberajú sa tu témy rozvodu a zháňania strechy nad hlavou.
  • Když ti svítí zelená - koncepčný album o nostalgickej spomienke na to ako sa Repr Panda podroboval dychovej skúške starou metódou do balónika
  • Ó jé - no nedajte sem tak náročný hudobný titul... ťažká lyrika.
  • Dávno - niečo na tému dávenia
  • Brejle - viacero redaktorov sa u nás pohádalo, že čo to znamená a väčšina nakoniec rozhodla, že to bude nejaká spomienka na Francúzsko, či nejaké francúzske žrádlo. Toho starého páprdu, čo vyrevúval niečo o okuliaroch sme poslali domov.
  • Karavana - Repr Panda na tomto albume spomína ako počítal krabičky od cigariet Camel, ktoré našiel doma v byte po jednom žúre
  • Dám si tě klonovat - prísne vedecký projekt kapely na tému problematiky plodenia deciek po sešťdesiatke
  • SOP-ka - retrospomienka venovaná strane jedného z našich prvých ľudovovolených prezidentov

Popeblues.JPG Hudobné skupiny (nie Metalové)
Bodom from childrenBuran BuranBurzumČechomorDead KomunistsDeathly eyesDepressive DirectionsGrín DejH16JakačiJoy DivisionManic Street PreachersNazarethNemŕtvy či neživýOlympikPeking PensionPil PivoSuper Bomb TrioTublatankaVeverička z MarsuVidlán
Tí, čo spievajú
50 KorúnAmy WinehouseBritney SpearsLady GagaDávid HajzelhófMartin KittnerKukoNemŕtvy či neživýJožo GaRagueVkeli KlaksónElvis PresleyKarel GottMichael JacksonBranislav JobusRobo KazíkEva MázikováPeter StrašákJozef PáterovičRihannaHelena von Dráčková
*** Bonus ***