Pakor

Z Necyklopédia

Pakor Obyčajný
Black-carp-man
Ryba z čelade Kaprovité

.

Toto je rešpektovaný Necyklopedický živočích

Pakor Obyčajný(Nespisovne označovaný aj ako Kapor Obyčajný) je ryba z rodu Pakor, čeľade kaprovité. Najznámejším zástupcom rodu ja Katastrálny portál(KaPor), vyskytujúci sa na internete, ale vo vodných (po)tokoch sa častejšie whiskytujú(čítaj viskytujú) Pakore Obyčajné. Tiež patrí medzi paprskoplutvovité ryby, čo znamená, že na plutvách má paprskomety.

[upraviť] Popis

Pakor, podobne ako zubná pasta, topánky a mobilné telefóny, pochádza z Číny. Tu pakor našiel mnoho využití. Z očí sa vyrábajú tabletky na chudnutie, z kože kapra sa vyrábajú štýlové peňaženky a podľa čínskej tradície, vnútornosti pakora majú blahodárne účinky na pleť batoľat. Svoje využitie nájde aj v domácnostiach s krbovými kachľami, 1,5 kg vážiaci pakor horí v krbe až 30 minút, čo je skoro toľko, koľko horí aj dubové poleno. Zvyšok sveta chová pakorov buď to ako domáce zvieratá, alebo potom pre jeho ďalší lov rybármi.

[upraviť] Využitie (okrem Číny)

Vo zvyšku sveta našiel kapor mnoho iných využití:

  • Pre chov a športový rybolov udicami, sieťami, harpúnami a malými prenosnými mínometmi.
  • Pre výrobu zdravých potravín.
  • Cigáni ich údajne kradli za živa, pre vysoký obsah železa v krvi a následne ich predávali do zberných surovín.
  • Preteky pakorov na 100 metrov.

[upraviť] Výskyt

S touto rybou sa stretávame po celom svete v riekach, potokoch, ojedinele aj v bazénoch. Kaprom najviac vyhovuje voda s teplotou do 80°C, je vedecky potvrdené, že kapor sa vo vode na 80°C nevyskytuje skoro vôbec.

[upraviť] Pakor v rozprávkach

  • Tisíc a jedna noc - noc 391 - Príbeh kráľa Chusraua a jeho ženy Šíríny s rybárom. Mladý židovský rybár predal kráľovi kapra za 12 tisíc dinárov, čo je dnes v prepočte viac ako 3000 eur.
  • Rozprávky bratov Grimmovcov - Rozprávka o rybárovi a jeho žene, v ktorej chamtivá žena zneužívala Kapra Obyčajného.
  • Pokémon - Episóda 16 - James kúpil kapra od rybára, na konci dielu sa James ocitol na potápajúcej sa lodi, jeho posledná možnosť bola odplávať na kaprovi, ten však, ako sa ukázalo, nevedel plávať a preto James spolu s priateľmi zomreli.
  • Zlatá rybka - Skoro nikto nevie, že pakora zlatého si pomýlili so zlatou rybkou.
Necyklopedické živočíchy

AlfBlchaBoborCapCicavecCigániDelfínDikobrazDodogmaEmuFčelaFilckyHadHavranHrochHyenaChameleónJóžin z bážinJežkoKomárKopytníkKrokodílKrtkoKruté jablkoLabuťLevĽudoMačkaOtravník obyčajnýMandelinkaMapinguariMedveďMorča obrovskéMravceMyšMuchaOpicaOsaPavúkPapagájParoháčPijavicaPlytviakPotvorPesSarančatáSlonSomárŠakalŠkrečokŠvábTchorTigerTopierŤavaTučniakTurulVeverkaVorvaňVošVyrhulaYetiZlatá rybka

Petrmnam

Jedlé
BaranBizónyDiviakJeleňJelenček africkýChobotnicaKačicaKamzíkKôňKorytnicaKozaKravaOvcaPotkanPrasaPrasopesRybaRakSarančatáSliepkaSlimák záhadnýŠmolkoviaTuleňÚhorVtákZajac

Húpací koník