Peroxidy acetónu

Z Necyklopédia

Peroxidacetonu

Peroxid Acetónu

Peroxidy acetónu sú neskutočne silné trhaviny, vybuchujú silnejšie, než napr. svetoznámy trinitrotoluén(TNT). Ich výroba je zároveň veľmi jednoduchá, vyrábajú sa z bežne dostupných chemikálií, ktoré je možné dostať aj v drogériách na hociktorej dedine na Slovensku.

[upraviť] Charakteristika

Peroxidy acetónu sú biele kryštalické látky, vyzerajú ako rozdrvené sklo, ktoré niekto vysypal do snehu. Sú citlivé skoro na všetko, na teplo, dotyk, tlak, elektrinu, je teda veľmi jednoduché ich odpáliť. Peroxid acetónu je obľúbená trhavina amatérskych chemikov, ktorý pri jej výrobe pravidelne prichádzajú o svoje končatiny. Je to tiež obľúbená trhavina teroristov z HAMAS, keďže peroxid acetónu neobsahuje žiadne molekuly dusíka, a teda je ho nemožné zachytiť detektormi na letisku, ktoré sú vyrobené na báze nitrozlúčenín.

[upraviť] Použitie

Aj napriek vysokej stabilite a dostupnosti sa komerčne nevyužívajú, ževraj preto, lebo sú nestabilné. Tieto kecy sa rozšírili hlavne preto, aby sa zabránilo terorizmu (kvôli jednoduchej výrobe). Ak však chcete niekomu vziať strechu nad hlavou, toto je ideálne riešenie! Neexistuje nič jednoduchšie!

[upraviť] Výroba

Keďže po internete koluje mnoho návodov, často nebezpečných, dovolíme si uviesť jeden osvedčený návod, ktorý funguje tak spoľahlivo ako kalašnikov.

Alkoholici z hrinovej(small)
Alkoholici z Hriňovej
odporúčajú tento návod.

...lebo funguje. Ičko z Dobroču ho odskúšal,
prišiel o tri prsty a o zrak. Boha tam!
Bezdomovec

  1. Kúpte si acetón, 30% peroxid vodíka, kyselinu chlorovodíkovú
  2. Zmiešajte acetón a peroxid v pomere 1 : 70 pri teplotách vyšších ako 70°C
  3. Schlaďte zmes na 20 až 21°C
  4. Prilejte trocha HCl a zamiešajte drevenou špajdľou(môžete použiť aj lyžičku, ak vám nevadí že ju to zničí).
  5. Nechajte hodinu odstáť, zmes vykryštalizuje v celom objeme. Pokiaľ sa tak nestane, volajte sanitku, pretože ste sa práve otrávili toxickými plynmi.
  6. Zmes neutralizujte a dôkladne opakovane premyte čistou vodou (nie z toalety!).
  7. Hotovo! Choďte teraz von, a vystrelte si zo susedovho psa, alebo choďte s kamarátmi na pivko, nenápadne vložte za hrsť peroxidu acetónu pod podpivník a počkajte, kým si naň Váš kamarát položí svoje pivo.

Pozn.: Pokiaľ však nie ste profesionál, riskujete stratu zraku, sluchu, končatín alebo dokonca života, tento návod sa Vám preto neoplatí testovať. Alkoholici z Hriňovej ho testovali, aj keď nie sú profesionáli, lenže Alkoholici z Hriňovej môžu všetko. Vy nie.

[upraviť] Citlivosť

  • Teplota: Neodporúča sa skladovať pri teplotách vyšších ako -10°C.
  • Trenie: Neodporúča sa akýkoľvek pohyb.
  • Náraz: Pozor, je to mimoriadne citlivé, stačí málo.
  • Elektrický prúd: Opäť, mimoriadne citlivé, stačia aj 3V.

[upraviť] Trocha chémie

Reakcia výroby: 3 C3H6O + 3 H2O2 --HCl--> C9H18O6 + 3 H2O