Pičovina

Z Necyklopédia

Necyk.png
DvojJazyk.jpg
Pičovina

Pičovina (Lat. Stupri tantum lusus - aspoň takto to preložil googeľ), je bežný slovenský hovorový výraz, ktorý napriek tomu ako na prvýkrát vyzerá, nemožno jednoznačne považovať za vulgarizmus. Je zaujímavé, že pičovina znamená takmer to isté, čo kokotina, takže možno povedať, že Slováci sú priekopníkmi presadzovania rodovej rovnosti do spisovného jazyka.

Pičovina nie je v skutočnosti hmotný celok, teda sa nejedná o nijakú vaginálnu pomôcku a vonkoncom už nie o vaginálne teleso, či vaginálne teliesko. Naopak v prípade pičoviny, ide o hovorové slovíčko, ktoré v Česku a Slovensku často iba decentne, ale zároveň nežne a priamočiaro naznačuje určité pochybnosti o niektorom tvrdení, prípadne o význame príkazu, či funkcii konkrétnej veci.

To, že v prípade pičoviny ide o hovorové slovíčko je argumentom pre to, že slovo „pičovina“ je nadradeným nad na tmársku a pokryteckú, ináč nazývanú aj „spisovnú slovenčinu“.

Príklady použitia:

  • „To je ale pekná pičovina“ - dôkaz toho, že z pičovín môže byť estetický zážitok.
  • „Nerozumiem žiadnej z tých pičovín, ktoré ten politik natáral“ - priame využitie slova „pičovina“ pre určitý kritický postoj.
  • „Podľa mňa je pičovina tam ísť“ - varovný spôsob využitia pičoviny.
  • „Potrebujem tú malú pičovinu, nevidel si ju niekde?“ - spôsob ako vyvolať abstraktný vnem, ba až pôsobiť kreativitu poslucháča (platí aj pre "oné" a "hento").
  • „Skočil som na reklamu, kúpil som to a zistil som, že je to teda riadna pičovina... je mi tak akurát na hovno“ - jasný výklad zážitku bez akýchkoľvek zbytočných konkrétností.
  • „To kto povedal takú pičovinu, že ja som známy tým, že často nadávam?“
Seriózne jazykovedné diela NECYKLOPÉDIE Tongue-split.jpg

BiboslovenčinaBrutusCikulaDrivoFrasFršnásťHaluzHehHroznýJazykJebaťKadiťMalé tudleMam v pičiMenoNadávkaOdkundesPapľuhPejoratívumPičovinaPozeraj ako čítašPozorPočuj ako píšešSarkazmusSlovesné podstatné menoSlovoSlušnosťSomarinaSpodnojazyčtinaSprdSráčSraľoVeckaVtipnoVýhonokVýmaz