Plytviak

Z Necyklopédia

Plytviak
Bluewhale 300
Plytviak je populárny aj tým, že plytvá prdom

Plytviak je veľká ryba, ktorá vlastne nie je ryba.

Toto je rešpektovaný Necyklopedický živočích

"Cvak... Nemám náboje! Vyplejtval jsem je blbě na ptáky!"

- mim Jiří Grossmann

Plytviak (čes. Plejtvák obrovský, lat. Balaenoptera musculus) je veľká ryba, ktorá nie je ryba, pretože je veľryba, čiže vyciciavač. Všeobecne rozšírená povera hovorí, že tento potvor dostal svoje meno kvôli faktu, že je veľký, údajne je to najväčší zver na svete a že má plutvy (po česky plejtvě). Malý síce nie je, ale v skutočnosti je jeho meno odvodené od jeho schopnosti plytvať prírodnými zdrojmi (najmä ropou), ktorá je naozaj marhácky veľká. Práve tento zver má najväčšiu vinu na súčasnej kríze.

[upraviť] Výskyt

Ako si môžeme domyslieť podľa mena, plytviak sa hojne vyskytuje na Plytvických jazerách v Chorvátsku. Kvôli jeho plytvaniu už okrem plytviakov na týchto jazerách nenájdeme nič, hoci za čias Winetoua sa tu ešte bežne vyskytovalo zlato. Pomerne hojne sa (plytviak, nie zlato) vyskytuje aj v Plytve, v Plotyšsku je vzácny. Veľa plytviakov žije v Amerike, čo je zvlášť varujúce.

[upraviť] Plytvavé zvyky

Jeden plytviak zožerie každý deň odhadom asi 40 miliónov Krylov a Krylovov, čo je asi 40 ton. Väčšinu z toho však oslintá a vypľuje, prípadne vyserie. Napriektejto obrovskej spotrebe sa pohybuje rýchlosťou ledva 36 km/h. Občas používaný názov vráskavec zas naznačuje, že napriek spotrebe mnoho ton hydratačných krémov denne, má táto obluda vrásky, najmä na bruchu. Údajne sa chce prihlásiť na liposukciu, no ešte nevie, ktorá klinika plastickej chirurgie je by bola ochotná túto jednoduchú operáciu vykonať.

Vedci vypočítali, že keby každý Američan žil ako plytviak, potrebovali by sme 73 Zemí, čo snáď prvočíslo. Kým každý Američan plytvá len ako Američan, stačí nám 7 zemí (tiež prvočíslo).

Necyklopedické živočíchy

AlfBlchaBoborCapCicavecCigániDelfínDikobrazDodogmaEmuFčelaFilckyHadHavranHrochHyenaChameleónJóžin z bážinJežkoKomárKopytníkKrokodílKrtkoKruté jablkoLabuťLevĽudoMačkaOtravník obyčajnýMandelinkaMapinguariMedveďMorča obrovskéMravceMyšMuchaOpicaOsaPavúkPapagájParoháčPijavicaPlytviakPotvorPesSarančatáSlonSomárŠakalŠkrečokŠvábTchorTigerTopierŤavaTučniakTurulVeverkaVorvaňVošVyrhulaYetiZlatá rybka

Petrmnam

Jedlé
BaranBizónyDiviakJeleňJelenček africkýChobotnicaKačicaKamzíkKôňKorytnicaKozaKravaOvcaPotkanPrasaPrasopesRybaRakSarančatáSliepkaSlimák záhadnýŠmolkoviaTuleňÚhorVtákZajac

Húpací koník