Počítač

Z Necyklopédia

Hajzl

Popis počítača

Počítač (niekedy aj Bedňa) je zdroj obmedzených informácií. Ak neviete vo Vašej preelktronizovanej domácnosti zistiť, ktoré zariadenie je počítač, hľadajte prístroj, ktorý funguje najhoršie prípadne, ktorý nefunguje vôbec. Informácie v počítači sa dajú rozšíriť pomocou internetu.

[upraviť] Popis

Počítač sa skladá z rôznych vecí, prevažne zbytočných, aby vyzeral zložito a aby do neho nezasahoval kadejaký idiot. Ale pre zjednodušenie tú to hlavne tieto dvoch (prvočíslo!) veci:

  1. Hardware - Je tá časť počítača, do ktorej sa dá kopnúť. Ďalej sa delí na:
    1. Vstupné zariadenie, ktorým hovoríte tomu blbému počítaču, čo od neho chcete.
    2. Výstupné zariadenie, ktorým vám počítač ukazuje, aký ste idioti.
    3. Vstupno-výstupné zariadenie, umožňujúce pohádať sa s počítačom, kto je väčší debil.
  2. Software Tá časť, do ktorej sa kopnúť nedá. Ďalej sa delí na:
    1. Antivírový - Pokiaľ vám do počítača vlezie vírus, neustále to píše zbytočné chybové hlášky.
    2. Pracovný (na nič) - Pokiaľ potrebujete napísať niečo do práce, môžete využiť jeden z týchto programov. Ale pokiaľ nie ste idioti, nebudete sa s tým drbať a vezmete si prepisovačku.
    3. Herný - Software, na ktorý máte vždy zastaraný hardware.
    4. A samozrejme BIOS - (Bakteriálna infekcia odstraňujúca sifylis)

[upraviť] Bedňa

Bedňa je vlastne obal HW - teda hardvéru - vecí, do ktorých sa dá kopnúť. Má v podstate len jeden účel a to ten, že chráni hardvér, keď Vás počítač nasere a kopete do neho. Okrem toho obsahuje:

  • Motherboard - aj keď to tak na prvýkrát vyzerá nejde o nejakú heavy metalovú kapelu, ale o súčiastku, ktorá má svoj pôvod spoločný s teplom domova. Ide totiž o matičnú dosku. Nie je isté, či je „matičná“ po Matici slovenskej, respektíve thajwanskej, čínskej, ba až americkej, alebo po maminke, či dokonca po matke ktorej chýba šróbka.
  • HDD - harddisk - tvrdý - pevný disk. Čo je tvrdé, vydrží ľahšie ako mäkké a je viac akceptovateľné.
  • SDD - softdisk - mäkký - nepevný disk. Neujal sa, pretože ženy boli proti.
  • FDD - floppy disk - pružný, flopom t.j. cez chrbát skákajúci disk. Teda podľa názvu to bol pôvodný zámer, teraz už taký disk nepozná skoro nikto.
  • CD RÓM - bez komentára... zrejme nejaký cigáň z diplomatických služieb, často býva kombinovaný s podložkou na kávu.
  • ostatné zbytočnosti ako procesor alebo aj CPU, operačná pamäť RAM (v preklade baran), dáka trúba, čo ju volajú napaľovačka, rôzne konektory honosne nazývané porty (podľa mesta Porto v Portugalsku), ktoré bývajú vždy toho typu, aký sa už nepoužíva. Matica slovenská zaviedla pre počítače tzv. materskú dasku, ktorá sa o celý ten chaos stará. Súčasťou počítača je aj umelecké dielo, prevažne ide grafiku.

[upraviť] Získanie počítača

Počítač je krabica v tvare kvádra (zriedka gule), s ktorou sa dá robiť nekonečne veľa vecí. Ale zo všetkého najskôr si tú vec musíme zaobstarať:

  • kúpením v počítačovom obchode;
  • krádežou v učebni informatiky – hazardné;
  • u kamoša kúpiť za 10 litrov ... čuča;
  • pokročilí môžu vyrobiť vlastný (stačí jen [pájka], pár drôtov a niekoľko polotovarov neznámej funkcie).

[upraviť] Použitie

Najprimitívnejšie, čo môžeme urobiť s počítačom, je ho vyhodiť napríklad z okna, samozrejme vo chvíli najvyššej koncentrácie ľudí pod vaším oknom, ale to až ku koncu, až vás bude Comp naozaj srať.

Ďalej sa na ňom dá napríklad kĺzať, pokiaľ je sneh; pokiaľ nie je sneh, použijeme umelý sneh; pokiaľ nie je umelý sneh, použijeme hladkú múku; pokiaľ nie je hladká múka postačí strúhanka, 3 vajcia, lyžička cukru, nastrúhané jablká, slnečnicový olej, všetko zmiešame a štrúdlu dáme piecť pri 180°C na hodinu a pol.... No ale naspäť k tomu pekelnému stroju.

[upraviť] Zapojenie

Počítač zásadne nezapájame podľa priloženého návodu. Riadime sa inštinktom, tým čo sme niekde videli, prípadne spôsobom pokus <-> omyl, kým to nebude OK. Ak by náhodou nepasoval niektorý konektor do druhého konektoru, tak použijeme kladivo.

[upraviť] Spustenie

PC schema

Schéma zachytávajúca postupnosti.

Počítač zapneme vždy!!! (bez rozdielu) najväčším tlačidlom na bedni.

  • Prvé, čo uvidíme bude svetlo na konci tunela (obrazovka monitoru sa zahrieva) a potom nezmyselné tabuľky s ešte nezmyselnejšími údajmi. * Po tomto kroku sa po chvíli (cca 25 min) zobrazí pracovná plocha, samozrejme ak jej zobrazenie nepredbehne modrá obrazovka smrti.

Viac priložený itinerár.

[upraviť] Heslá

V počítačoch je veľmi dôležité nastaviť dobré heslá. Rebríček ukazuje najbezpečnejšie objavené heslá na planéte

  • ChuckNorris
  • 123456 (nečíslo)
  • 12345
  • abcde
  • nbusr123
  • heslo
  • qwerty alebo qwertz
  • prípadne názov monitora, na ktorý sa práve pozeráte (alebo značka PC)