Poľsko

Z Necyklopédia

Socjalistyczna Polska Rzeczypospolitnia Ludowa
Pholand
Poland
Pl znak
Mapa poliak
Mapa sveta podľa jedného nadrbaného poliaka.
Základné údaje
Štátné zriadenie Ani pán boh nevie ale divné
Úradné jazyky pol - ština, nemčina, jidiš
Hlavné a najväčšie mesto Waršava
Druhé najväčšie mesto Kriakow
Členenie Nie je
Najvyšší bod Komín pece v Birkenau
Najdlhšia reka Waršawianka cca 2 km
Národná hymnaDeutschland, deutschland über Alles...
Demografia
Rozloha 312 685 km²
Počet obyvateľov 38 130 302
Hustota osídlenia po druhej svetovej o dosť menšia
Susedia Nemecko, Česká republika, Ukrajinsko, My, Bielorusko, Litva
Ostatné
Prezident Bronisław Komorowski
Premiér(ka)Káčer donald Tusk
Zakladateľ štátu Vladimír Putin
Mena Eurozlóóóty (EZLT)
internet tld .pl

"Spravím z Poľska druhé Japonsko!"

- Lech Walesa

"Spravím z Poľska druhé Írsko"

- Donald Tusk

Poľsko je divná krajina. Leží v zahmlených rovinách plných komárov na sever od Česka. Na severe má more studené jak cecok, na východe prechádza do pralesov plných zubrov a ďalších podivných zvierat, na západe susedí so spriateleným Nemeckom, krajinou rovnako temnou ako jej história.

[upraviť] História

Poľsko bola krajina, ktorá mala rôzne ambície. Niekedy sa ledva pretĺkala, inokedy zase vládla skoro celému svetu. Niektoré poľské činy menili históriu aj v takých situáciách, ktoré sa zdali neriešiteľné.

V jeho histórii boli časy, keď sa na jej územia ani za toho Allaha nevedeli dostať Turci, ale bolo aj to, že sa Poľsko stalo zakladateľom zväzovej republiky s Litvou. Táto udalosť dal inšpiráciu vzniku neskoršieho združenia známeho ako CCCP. Poľsko sa teda takto stalo vinníkom toho, čo spôsobil Lenin so Stalinom dokopy. V roku 1939 sa Poľsko stalo významné pre celý svet, lebo napadlo fašistické Nemecko na čele s Hitlerom a spôsobilo tým incident, ktorý sa neskôr zapísal do histórie a zovšeobecňuje ako Druhá svetová vojna.

Po skončení vojny sa ako tak vydržalo, no nakoniec sa za niečo Poliaci nasrali na Američanov a vo svojom hlavnom meste podpísali taký pamflet, ktorý bol štyridsať rokov známy ako Varšavská zmluva. Nemali dosť paliva a tak tu bola studená vojna.

Počas studenej vojny bolo Poľsko v nemilosti. Bola to akási zabudnutá socialistická dedina, ktorá pôvodne bola ako za trest na malom ostrovčeku strede Baltického mora. Neskôr sa stalo Poľsko veľmi významné pre západnú Európu, lebo sa tam v polovici 80. rokov 20. storočia posral socializmus. Vznikla z toho akási Solidarita ktorá spôsobila, že malo to ten medzinárodný dopad, že celý vtedajší východný blok, teda aj Slovensko, mal nedostatok toaletného papiera. O tomto sa rozpráva dodnes, len sa to zovšeobecňuje, že v socializme vraj ľudia aj kvôli hajzlovému papieru museli v rade stáť.

Vznikom incidentu s nepredpokladanou defekáciou socializmu sa stalo, že cez Poľsko sa na východný blok vytvoril skôr malý, potom väčší a väčší až nakoniec veľký koridor, kšeftárov a pašerákov smerom východ-západ a späť. Zlé jazyky tvrdia, že spočiatku bola v Poľsku taká bieda, že keď ste chceli chytiť v televízore Poliakov, zavesili ste na anténu kilo mäsa a hneď ich bola plná obývačka.

V každom prípade kríza v Poľsku pôsobila ako Trójsky kôň východného bloku a tak sa stalo, že tento miništát postupne spôsobil rozpad RVHP, Varšavskej zmluvy a pád Berlínskeho múra. Iba vďaka tomu že v strede Európy boli Poliaci zanikol jeden totalitný systém a padla opona, ktorá bola vraj zo železa.

[upraviť] Súčasnosť

Po roku 1989 sa Poľsko stalo lídrom lacnej európskej obchodnej štruktúry. Všeličo naznačilo aj určité moderné riešenia politických problémov, respektíve problémov s politikmi. Voľby sú tam tradíciou a nitko poriadne netuší, že kto tam vládne. Čo bolo včeradnes neplatí. Jedinou chybou je, že sa ešte stále nenachádza v Eurozóne.

Skeptici vravia, že v Poľsku nie je skoro nič, čo by stálo za reč. Poľské mestá sú chaotické a skladajú sa hlavne z blších trhov. Medzi poľské špeciality patrí posypová soľ, či odležané čínske kuracie mäso a oštiepky. Pivo sa tam varí mizerné a Poliaci ho čapujú metódou tzv. člaptania a pijú ho s malinovou šťavou. Polská kuchyňa je bez farby, bez chuti a bez zápachu, nepozná knedle ani pečené mäso. Národné jedlo se nazýva bigos.

Poľskou hymnou je Jožin z bažin a národným hrdinom je poľský inštalatér. Poliaci si na vtákov potrpia a preto majú na svojom znaku takého, že orla.

Necyklopedické štáty

Globe

Tieto sú vraj naozaj:
Afg 3D 12 AfganistanFlag of England AnglickoStandard of the President of Bulgaria BulharskoFlag Czech republic ČeskoNew Chinese Imperial Flag ČínaFlag of Dubai DubajFlag of Egypt EgyptEu flag Európska úniaState Flag of Finland (bordered) FínskoFlag of Free France FrancúzskoAlternative flag of greece 2.svg GréckoFlag hnkg Hong KongCroatian flag ChorvátskoFlag-of-Israel 12 IzraelFlag of India 12 IndiaÍrskoFlag of Japan JaponskoCannabis marijuana leaf parody flag KanadaKosovo State Flag KosovoFlag of Cuba 12 KubaLíbyaHunFlag MaďarskoFlag of Mongolia MongolskoFlag of Germany (state) NemeckoFlag of Norway.svg NórskoPoľskoAustrian State flag RakúskoFlag of Romania 12 RumunskoFlag of Russia Rusko500px-Flag of Slovakia SlovenskoFlag of Slovenia SlovinskoFlag of Serbia SrbskoFlag of Italy TalianskoFlag of Turkey 12 TureckoUkr vlaj UkrajinaFlag of America USAFlag of the United Kingdom Veľká Británia