Pohlavný orgán

Z Necyklopédia

Pohlavný orgán je vo všeobecnosti orgán, ktorý sa používa pri pohlavnom styku. Vzhľadom na to, že pohlavný styk nie je len medzi opačnými pohlaviami môžme medzi ne zaraďovať aj orgány, ktoré primárne plnia inú funkciu.

Dialekticky by sme mohli rozložiť slovné spojenie „pohlavný orgán“ ako orgán, ktorý nie je hlavný, no je to orgán, ktorý by za určitých okolností aj mohol byť hlavným. Napríklad akýkoľvek jedinec (či spoločnosť) by bez pohlavných orgánov mohol aj prežiť, no existovať asi ťažko. Preto sa v hovorovej a aj odbornej reči pohlavným orgánom tituluje všetko, čo spadá do tejto definície.

[upraviť] Rozdelenie pohlavných orgánov

Pohlavné orgány rozlišujeme ako:

Označenie za pohlavný orgán nemusí zákonite znamenať urážku. Niekedy ide o čistú sebareflexiu, kedy sa jedinec sám definuje ako určitý pohlavný orgán. Iným príkladom môže byť redaktor Necyklopédie, ktorý za kresťanskú menu dobrovoľne robí zo seba kokota. Pre jedných je „pohlavným orgánom“, lebo maže ich vandalstvá a primitivizmy (podľa nich prácu), a pre druhých je „pohlavným orgánom“, lebo vandalstvá a urážky, či primitivizmus vraj na Necyklopédii toleruje. Spoločenskými pohlavnými orgánmi teda môžu byť:
  • profesne hodnotené pohlavné orgány sú pohlavné orgány, u ktorých ich niektorí reprezentanti evokujú po dialógu s nimi. Nemajú konkrétne meno, len uniformu, či spoločenské, národnostné a náboženské postoje. Je to nešťastie, lebo môžu byť iba výnimky, ale reprezentujú určitý status a v anonymite postavenia, či postoja poznačia aj svojich normálnych kolegov. Pri styku s týmito orgánmi spravidla takisto nedochádza k erekciám. S pohlavnými orgánmi bývajú spájané napríklad tieto profesie, národy, spoločenské, či profesionálne pozície: