Praha

Z Necyklopédia

Praha
Prága
Tančící dům
poloha
kontinent: Eurázia
štát: Česko
región: Ťěžkoslovensko
CR-mapa
rozloha a obyvateľstvo
rozloha: 49 600 m²
počet obyvateľov: 1 288 696 (pätina Európy)
hustota osídlenia: hlava na hlave
správa mesta
starosta: Bohuslav Svoboda
sekretárka: žiadna, nie sú peniaze

"Medzi metrom a električkou je diametrálny rozdiel. To by ste mali vedieť. Rovnako by ste mali vedieť, že keď je pán predseda Fico v Prahe, najradšej cestuje na stanicu metra Jiřího Paroubka."

- Silvia Glendová

Praha (česky aj Prágl alebo Přaha, staroslovensky Pršaha) je hlavné mesto Česka, bývalej západnej provincie Slovenska, ktorá sa v roku 1993 odtrhla od Slovenskočeska. Je tiež sídlom provinčnej vady. Endemickým osídlencom územia Prahy je zhruba asi na úrovni takých šesťdesiat percent česká komunita.

[upraviť] Etymológia mena Praha

Zberatelia chrobákov, t.j. etymológovia, zisztili, že, ako si každý dokáže aj bez nich domyslieť, staroslovenské Pršaha buď odrážalo skutočnosť, že v meste pršalo, alebo aj toto bolo odvodené z ešte staroslovenskejšieho Prčaha, či nakoniec predsa len zo staročeského Prcaha. Názov Pršaha sa začal po vynáleze háčika prepisovať na Přaha (háčik sa napíše ľahšie ako š), neskôr ho leniví Česi zjednodušili na dnešné Praha (vysrali sa aj na háčík).

[upraviť] Doprava

Ako vidíme podľa nadpisu v Prahe sa jazdí vždy vpravo. Ak si chcete zavolať taxi, majte na pamäti, že slovenské slovo zlodej znamená v češtine taxikár. Najlepšia taxa pre najlacnejšiu taxi službu je 100 Kč/meter, to znamená že z Václavského námestia 1 na Václavské námestie 3 (nastupujete koňovi za zadkom, vystupujete koňovi pod hlavou) to máme len za 500 Kč aj s nástupným.

Praha má metro, ktoré nemeria iba meter. Pražské metro slúži ako základňa vreckárov a revízorov, a iných služieb. Obe skupiny vás pripravia o hotovosť, ktorú máte práve so sebou. Revízori sú však nebezpečnejší, niekedy vás pripravia aj o tú hotovosť, ktorú so sebou nemáte.

[upraviť] Kam vo voľnom čase

Kamkoľvek sa v Prahe pohnete, narazíte na herňu, prezidenta, žobrákov, Čechov, pivo, bezdomovcov a kurvy. Herne sú všade. Praha je Las Vegas Česka. Herňa je v centre, na predmestí, pod zemou v metre, na železničnej stanici Hlavní nádraží aj Holešovice, u prezidenta na Hradčanoch. Ak sa chcete najesť v reštaurácii, určite budete mať vedľa seba bezdomovca sediaceho na barovej stoličke búšiaceho do automatu. Ak čakáte na vlak, môžete využit open air herňu na každej stanici, alebo sa môžete, vďaka hustej existencii sieti WC ísť aj vyšťať.

Voľné chvíle sa dajú príjemne stráviť na každej železničnej stanici, kde máte možnosť sa zoznámiť s miestnym obyvateľstvom a spolu obťažovať nemecké turistky, žobrať peniaze/ stravné lístky pri mincových automatoch na MHD, smrdieť, hulákať, ležať na zemi so psom kríženým s ťavou a popíjať čučo, zvracať a slušne si podebatovať s políciou.

Obľúbenou činnosťou obyvateľov Prahy je užívanie ľahkých i ťažších drog. Pri každej stanici metra a pri väčšine železničných staníc je aspoň jedna predajňa drog, ktorú miestni nazývajú krycím menom "hospoda". Najviac ich je v okolí staníc Jiřího Paroubka, Deflora, Hrabčanská, Strašidelnická, Černý nos, Rajská záhada, Záchodov, Depo Nos ti vař, Pražského posrání a Nádraží Hulešovice. Kde takáto hospoda nie je (Hlavní nádraží), je zabezpečený mobilný predaj pred stanicou.

[upraviť] Obyvateľstvo

Pôvodní obyvatelia Prahy - Česi sa v centre mesta vyskytujú už len sporadicky. Je to preto lebo bývajú po obvodoch v králikárniach a panelákoch a chodia z tade do práce. V centre dominujú Rusi, Ukrajinci, okradnutí Angličania, ktorí sa zabudli vrátiť domov zo stag parties a hlavne Slováci, ktorí držia toto mesto na nohách. Slovenky držia návštevníkov aj medzi nohami.

V centre sa vyskytujú v zvýšenej miere aj slovenskí Cigáni, maďarskí Cigáni, rumunskí Cigáni, či kosovskí a iní Albánci, ktorí zabezpečujú turistický servis ako napríklad: vreckové krádeže a žobranie, beznikotínové fajčenie a tí pracovitejší predávajú lacné voňavky (obľúbenou značkou je Hugo Boss), či sa seriózne zaoberajú drogovou logistikou, ochranou podnikateľov, ekonomickým servisom, t.j. vybavovaním účtov a vraždami.

[upraviť] Pražské štvrtiny

Praha sa člení na množstvo dedín, ktoré Česi nazývajú štvrtinami. Tieto dediny sa vyznačujú čudnými názvami, ktorým dnes už nikto nerozumie. Preto vám prinášame aspoň pár výsledkov najnovších výskumov:

  • Strašnice - názov vznikol prekladom nemeckého Bu-bu-bu platz
  • Kobylisy - rodisko opernej divy Kobylisy Vlčkovej Reichstag
  • Trója - názov zaviedol zblúdený Achiles po tom, ako zabil praotca Čecha a odmietol priznať svoj omyl
  • Dejvice - archaický názov pochádzajúci z čias primitívnej povery, že dávať treba viac ako brať
  • Břevnov - dedina, kde sa v minulosti břevnilo, dnes sa břevní už len v Bubenči
  • Bubeneč - dedina, kde sa dodnes břevní
  • Hrdlořezy - dedina, v ktorej ľuďom hrdzaveli (řezavěli) hrdlá, pretože pili vodu namiesto desítky

[upraviť] Galéria

Keďže z Prahy sa zachovalo málo obrázkov pridávame aj niektoré z infoboxu z úvodu článku.

Flag Czech republic Niektoré české témy Cesky erbik

BecherovkaČechČechomorČeskoVáclav HavelJožin z bažinVáclav KlausMoravaPetr NovotnýPrahaTornádo v UrčiciachŤěžkoslovensko
Poznámka:Všetky články sú prísne subjektívne a nezaujaté! Chcú byť v rámci srandy a nemajú za cieľ hanobiť národ!