Pristátie na Mesiaci - pravda alebo podvod?

Z Necyklopédia

SEI Lunar Base Concept01.jpg

Konšpiračné teórie o pristátí na Mesiaci tvrdia, že pristátie ne Mesiaci je spochybniteľné, no Necyklopédia zistila že to bola pravda. Dlhodobým skúmaním sa zistilo, že na pristátí, totiž tajne spolupracovala aj Slovenská agentúra pre vesmír a kozmonautiku (SAVK) a pravdepodobne aj pracovníci ostatných zainteresovaných organizácií.

Niektoré skupiny a jednotlivci prišli s rôznymi teóriami, ale aj praktickými zážitkami, ktoré sa, do určitej miery, zhodujú v nasledovných bodoch:

  • Kozmonauti z vesmírnej lode Apolo s pravdepodobnosťou hraničiacou s istotou aj v skutočnosti pristáli na Mesiaci.
  • SAVK a spolupracujúce organizácie disponujú dôkazmi, vrátane fotografií, telemetrických dát, dátových prenosov, a zbavila sa všetkých podvrhov vzoriek mesačných hornín. Drží iba dovezené originály.
  • SAVK a zúčastnené organizácie chcú aby sa pravda dostala na svetlo a aktívne sa budú podieľať na opise všetkých okolností pristátia.

Mnoho komentátorov publikovalo detailné dôkazy, vyvracajúce argumentáciu SAVK. Podľa prieskumu verejnej mienky Štatistického úradu SR z r. 1999, "veľká väčšina" občanov Slovenska (89%) neverí tomu, že dobytie Mesiaca bolo reálne. O tom, že ide o konšpiráciu je presvedčených 6%, nerozhodnutých je 5%. Tento stav je údajne potrebné zvrátiť.

[upraviť] Okolnosti udalostí

[upraviť] Skutočná posádka lode

Napriek všetkému treba ale pripustiť, že okolo „pristátia na Mesiaci“ sa vytvorili niektoré vykonštruované legendy, ktoré mali za úlohu vyzdvihnúť úspechy amerického imperialistického kapitalizmu. Okrem participácie vedcov z vtedajšieho východného bloku, to jest roduverných Slovákov zo SAVK, sa skutočne na pristátí podieľala aj, vzhľadom na kapacitu vesmírnej lode, výnimočne medzinárodná posádka.

Boli pozdné roky šesťdesiate, presnejšie rok 1969. Slováci sa kochali pohľadom na World of Tanks, ale technika medziplanetárnych letov bola len vo svojich začiatkoch. Nikto sa napríklad nezmieňuje o tom, že loď Apollo zvonka istil Superman, o ktorom je známe, že jeho rodičia boli obyvatelia Kryptonu (čo nie je dôležité). Počas letu mal Superman zvonku lepší výhľad na miesto pristátia. Toto bolo to dôležité, inak by sa vesmírny koráb mohol nezakvačiť na nejaký vrchol kopca, stožiar vysokého napätia či potopiť na dno niektorého z početných a zradných mesačných morí.

Dnu v lodi nesedel len Neil Armstrong, či Bzz Aldrin, ale aj Eugen Čerňaň, či Larry Hagman a tajomstvom bolo, že guráž na túto cestu by v NASA ani nebola, keby ich na všetko nenahovoril Krištof Kolumbus. Bolo to ale potom, ako sa v jednom írskom pube dohodol s Chuckom Norrisom, že by sa malo zájsť niečo porobiť so škvrnami na nočnom osvetlení z Mesiaca.

Ak sa teda nemýlime, tak spolu s Chuckom mali pod palcom a teda šli s kozou kožou na trh šiesti skutočne statoční junáci. Akoby ich jedna mater mala.

[upraviť] Priebeh letu

Všetci vieme, že vzdialenosť Mesiaca od Zeme je 384 403 km, čo je dosť veľa. Chlapom bolo aj dlho cestovať, necheli sa rozptyľovať hlúposťami a tak hrali karty. V istom čase, keď nemali okolo seba gravitáciu, hra bola nudná. Bolo to preto, lebo sa neoplatilo pri tromfoch s chuti „prasknúť kartou o stôl“. Praskli s ňou iba raz a potom ju naháňali po rakete asi štyri hodiny. Museli potom hrať iba tak sucho, opatrne. Podobne to bolo aj keď karta nešla. Bzz si raz znechutene odpľul a ostatní mu potom nemohli ani prísť na meno, lebo každému z nich sa ušlo z toho pľuvanca vdýchnuť.

[upraviť] Pristátie

Keď sa malo na Mesiaci pristáť, vedeli hneď, lebo to im Superman začal mlátiť na okno. Nastavili autopilota a Superman to istil zvonka aby sa loď nedochrámala. Pristátie bolo celkom mäkké, lebo grcal iba Eugen a Larry mal vtedy akési podozrivo vypúlené oči. Hrklo to s nimi dosť silno a potom bolo zrazu hlboké ticho. Prvý, kto sa mal k činu bol Krištof. Bol ostrieľaným cestovateľom, dve (prvočíslo) guľky mal ešte stále v tele. Nemal preto nijaké vážnejšie problémy kuknúť von cez kukátko na dverách. Miesto pristátia bolo pod jednou mesačnou dunou.

[upraviť] Prvé dojmy

Nevyzeralo to tam špatne. Krištof otvoril dvere a skúsil vyjsť von. Všetci vieme, že na Mesiaci je všetko ľahšie asi na jednu šestinu oproti tomu, čo váži na Zemi. A tak sa aj Krištofovi dobre kráčalo, ba až bežalo. Vyšiel von a len tak z roztopaše si začal pod piesočnou dunou stavať hrad.

Larry si práve na sediac schodoch korábu pripaľoval cigaretu, keď ho znenazdajky a svižne preskočil Neil. Nepozeral si pritom poriadne pod nohy, debil jeden, a tak nezaregistroval banánovú šupku na ktorú pri dopade na mesačnú pôdu dopadol. To, že vážil iba šestinu svojej bežnej hmotnosti, t.j. 25 kilogramov, spôsobilo, že sa síce efektne zjebal, no nič si pritom nezlomil. Dostredivou silou pritom ale doletel do Krištofovho rozostavaného „hradu“. Duchaprítomne stihol ešte zapnúť mikrofón a spustil do neho jachtavým hlasom pre Huston tie kraviny o „krokoch a skokoch pre ľuda“, či čo. Superman pritom musel odzadu chytiť rozzúreného Krištofa a chlácholivo mu naznačoval, aby sa na to vykašľal. Pritom chlácholení Krištof stratil dva zuby a nažral sa trochu mesačného prachu. Nedalo sa to inak zariadiť, lebo šlo tak trochu aj o imidž expedície.

Popri tom ako sa rozletel Krištofov hrad z piesku sa na chasníkov vystrčila pokrčená krabička od cigariet, na ktorej bolo veľkým písmom napísané niečo ako „Гуцульские“ a malým písmom, že „Сделано в СССР“. Bolo to záhadné písmo a trojica chlapov nemala potuchy, kde sa to tu vzalo. Odrazu sa vo dverách lode objavil Eugen, ktorý sa akurát obzeral po mieste, kde by si nenápadne uľavil. Chalani sa mu pochválili svojim objavom, no on im lakonicky povedal, že to je od sovietskych cigariet a že je škoda, že tam nejaká nezostala, lebo má na ne chuť. Pozná ich, lebo kšeftoval s nimi vraj v roku 1968. keď do Ťěžkoslovenska prišli spriatelené vojská. Za jednu fľašu čuča sa vraj dal dostať kartón týchto cigariet.

A bolo po ilúziách. Američania patrične nasratí natočili niekoľko propagačných snímkov. Niektoré urobili síce na Mesiaci, no boli tam zlé svetelné podmienky tak im nejaké exteriéry spravil aj Hollywood. Preto sú o tomto pristátí pochybnosti. Síce sú oprávnené, ale iba čiastočne.

V iných jazykoch