Raptorristal Pictures

Z Necyklopédia

Raptorristal Pictures je slovenská filmová a produkčná spoločnosť so sídlom v Bratislave. Od svojho vzniku sa zaradila medzi najvýznamnejšie filmové štúdiá na Slovensku, patrí pod krídlo Raptor Entertainment spoločnosti Raptor c.c.s.c..

[upraviť] História

Korene štúdií Raptorristal Pictures sa viažu ešte k starej dobrej socialistickej československej filmovej tvorbe. O tom svedčí aj sídlo jej ateliérov, ktoré sa nachádzajú na bratislavskej Kolibe. Už od jej vzniku bola spoločnosť úzko previazaná s propagandistickou televíziou TV Raptor, ktorá patrí tiež do korporácie c.c.s.c. a vysiela mnohé z filmov a seriálov, ktoré sa v Raptorristal Pictures natočia.

V súčasnosti 96%-ný podiel v Raptorristale vlastní predstavenstvo Raptoru a Chuck Norris, zvyšné 4 percentá patria menšinovým akcionárom na čele so Slovenskou republikou. Spoločnosž zamestanáva asi 850 zamestnancov.

[upraviť] Filmy

"Ak chcete natáčať skutočný film o Slovensku, tak to musí byť mierne adrenalínový, dojemný, katastrofický dokument s predraženým rozpočtom. To presne zobrazuje Slovensko." - Steven Seagal o slovenskej kinematografii.

Hlavným ťažiskom produkcie Raptorristalu sú celovečerné filmy a dokumenty, ktorých od vzniku spoločnosti každoročne vzniká asi 40. Hlavné slovo v tom, či sa film bude či nebude nakrúcať, má štúdiová rada, v ktorej sa nachádzajú odborníci aj traja šéfovia spoločnosti Raptor c.c.s.c., Jakub Konečný, Radko Kozovský a P. Šišan. Každoročný rozpočet, ktoré štúdiá na natáčanie filmov dávajú, sa pohybuje vo výške 2,3 miliardy Eur, čo dovoľuje nakrúcať aj finančne náročnejšie projekty bez účasti zahraničných producentov.

[upraviť] Výber z najznámejších titulov

[upraviť] Celovečerné filmy

  • Ako Mr. Bean zjedol Raťafáka Plachtu (2009)

Rodinný film s typickým anglickým humorom o putovaní Mr. Beana po Tatrách, kde si pri jednej nešťastnej príhode pomýli Raťafáka Plachtu s medveďom, uloví ho a skonzumuje ho na večeru.

  • Votrelec vs. Predátor 2: Majka z Gurunu vs. Mr. Bean (2010)

Katastrofický film Ridleyho Scotta, kde sa v smrteľnom dueli, odohrávajúcom sa na predmestiach Bratislavy. Film sa stal na Slovensku populárny sloganom: „Je jedno kto vyhrá, no Maďari to nebudú.“

  • Duša Sibíri (post-produkcia, uvedenie 2012)

Výpravný vojnový veľkofilm o putovaní Raptor army v ruskej kampani 2011 a jej dobytí Moskvy.

  • Transformers 4: návrat Chucka Norrisa (2012)

[upraviť] Dokumenty

  • Ficošík: Pravdivá prítomnosť (2009)

Dokument o neblahom pôsobení Róberta Fica na slovenskú ekonomiku pod heslom: „Bohatým berie, chudobným berie. Komu teda dáva?“ V hlavnej úlohe Marián Kotleba ako Róbert Fico.

  • Balónik (natáčanie, uvedenie jeseň 2012)

Skutočný príbeh o živote najznámejšieho slovenského podržbalónika Richarda Sulíka.

[upraviť] Seriály

  • V kuchyni s Karolom Konárikom aneb ako upiecť Konárik

Kuchársky seriál, kde exspevák Karol Konárik pečie rôzne druhy stromov a konárov či konárikov. Vysiela sa pravidelne na TV Raptor.

[upraviť] Pozri tiež

Raptor c.c.s.c.
Raptor logo 2009 005 Firmy: Raptor IndustriesRaptor ComputersRaptor MutualRaptor EntertainmentRaptor ArmyRaptor AirlinesRaptorstavRaptor Music GroupRaptorristal PicturesNámorníctvo RaptoruDanube WingsUbi hoZMRD

Iné:Piešťanská pristávacia plochaSajn Šandský incidentKandahársky incidentKurací príklad Jakuba KonečnéhoChuck Norris classMajor classÉire classThessaloníki classAsi Syn Z KriedyKomando NecyklopédieTriptych CMY

Raptor Industries
Osobnosti: J. Konečný (CEO) • R. Kozovský (CTO) • P. Šišan (CFO) • S. KonečnýCh. Norris
B. Mojsej L. CroftA. FowlF. ŽinčičiakO. TuranT. Umba Gula

Sídla: • BratislavaDublinKonštantínopolNew YorkPiešťanyPustá Ves