Reklama

Z Necyklopédia

Reklama (etymologicky od slova klamať a predpony "re", ktorá značí opakovane klamať) je jedným z obľúbených rozprávkových žánrov.

Tento žáner sledujú ho najviac deti, čiastočne ženy, niektoré žánre sú stráviteľné pre silné pohlavie. Mužsky atraktívne sú tie, kde s nachádza pivo, baby a iný chlast. Ženy sa dajú namotávať na všetko a decká úplne na všetko.

V prvom rade tento žáner prdvádzajú hlavne komerčné masmédiá, a to preto, lebo smú cicať od tretích strán peniaze. Reklama sa používa na vymývanie a vymlátenie mozgov, podobne ako hlavodrť.

Tak zopakujme si to ešte raz:

  • strany prvé sú masmédiá,
  • strany druhé sú tzv. reklamné firmy,
  • strany tretie sú práči peňazí firiem, ktoré platia za reklamné spoty.
  • Štvrté strany o ktorých sa nesmie hovoriť sú tie, ktoré platia za reklamu prvým stranám raz za štyri až päť rokov tak aby to bolo každé(ý) jeden až dva roky a za reklamné spoty pre monopolné organizácie v tzv. príma tíme.

Pôvod peňazí štvrtých strán nebýva príliš jasný, ale v istých časových periódach sa táto situácia vyjasňuje postupne do zahmlista až do stratena. Starajú sa o to populárne opice, známe ako Gorily.

[upraviť] Druhy reklám

  • Rozhlasový reklamný spot*
  • Televízny reklamný spot* (pozri napríklad heslo Karel Foltýn)
  • Bilbórd (v Česku výstižnejšie nazývaný ako blijbórd)
  • Reklamný článok - podľa názoru redakcií niektorých periodík to má byť prvoradý dôvod, prečo si ich plátky kupujeme
  • Reklamný leták - napchatý kopec bordelu do schránky pre lepšiu orientáciu bytových zlodejov a ťažšie hľadanie tretej upomienky na nezaplatenie zdravotných odvodov
  • Otravný neodbytný dverový klepáč, ktorý chce iba naše dobro. Niekedy chce iba zistiť, či ste doma a potom klepanie nahradia tichšie nástroje.
  • Chvíľa času (minimum 20 minút) pri pokeci s dievčinou ktorú v podstate nič nezaujíma a v kaviarni doklepkáva odpovede do formuláru

*slovko spot neznamená škvrnu, poškvrnu, pľuvanec a ani vyrážku...

[upraviť] Spôsoby podsúvania

Cieľové skupiny reklamných kampaní bývajú z výsledkov tejto tvorby väčšinou otrávené. Reklama je lož, ktorá je platená a rešpektovaná. Je hlavným programom a obsahom všetkého, čo produkujú médiá. Je uvádzaná oficiálne zvučkou, ale aj skrytá v programoch, ktoré sa naoko tvária, že informujú, alebo dokonca zabávajú svojich sledovateľov. Fakty o reklamách:

  1. Oficiálne uvedená reklama. Takáto reklama je férová v tom, že sa netají tým,že je to reklama. Neférové na nej je, že:
    • je absolútne normálne, že jej účinkujúci v reálnom nepoužívajú produkt, ktorý propagujú. Predvádzajú ho a chvália ľudia za peniaze. Sú to vlastne platení tolerovaní a najatí podvodníci.
    • základným pravidlom je, že produkty neposkytujú, to čo reklama prezentuje:
      • ženy nemajú kvalitné vlasy od prípravkov, ale hlavne vďaka genetike, kaderníkom a príčeskom,
      • ženám zmiznú vrásky nie po prípravku, ale potom ako ich zmaže práca maskérov či Photoshop, prípadne preto, že ich nikdy nemali, lebo majú šestnásť,
      • ženy zrazu vyzerajú lepšie nie vďaka prípravku, ale vďaka tomu, že režiséra konečne napadlo nahradiť čiernobiely obraz farebným,
      • úsmevy na tvárach účinkujúcich nie sú dôsledkom účinku produktov, ale honorárov
  2. Skrytá, akože spravodajská reklama. Je to zbastardená dupľovaná manipulácia, lebo zavádza ľud v niekoho záujme. Prečo? Preto, že sa:
    • nachádza v spravodajstve ako sú Televízne noviny a je obalená trápnou pózou, ktorá imituje spravodajský šot. Je objednaná. Je platená čiernymi peniazmi do vrecák redaktorských, produkčných tímov, firmy sú si toho vedomé priamo za ne platia. Smutné je, že ide v podstate o podvod.
  3. Skrytá programová reklama:
    • takáto reklama je dôvodom, prečo sa televíziám rentujú rôzne vlastné seriály, či programy a iné „íventy“. Reklama v nich beží napríklad ako:
      • „ledabolo“ v deji v každom zábere užívaný konkrétny produkt, stroj, auto, hudobník, nápoj
      • dejovo veľmi dôležitý produkt, na ktorý beží silná reklamná kampaň používajú aj aktéri príbehov
      • ideálnym reklamným programom je ten, ktorý propaguje cez akýsi silný príbeh a akože pomoc: dobre sa predáva a sledovanosť navyšuje tragická smrť, skaličení ľudia (hlavne v detskom veku), rakovinové ochorenia v chemoterapii, alkoholizmus a násilie v [rodinách... t.j. akékoľvek naoko obšťastnené nešťatie, ktoré po zhasnutí červených kontroliek kamier naberá celkom inú dimenziu. Absolútne nejde o systémové riešenie spoločenského problému, ide iba o to ako na nešťastí niekoho spropagovať médiá, mocných či rôzne produkty. Keby pritom médiá neboli, pomoc sa nekoná, je to reklama a odpíše sa to potom z daní.
  4. Antireklama:
    • dobrým kšeftom je prezentovať niečo negatívne ako „mediálnu bombu“. Na pozadí ale ide o to, že keď sa deje škandál má to vyárendované miesto na titulnej strane a všetci o ňom hovoria. Takáto reklama je ten najúčinnejší spôsob prezentácie. A teľce s ľudskou hlavou takúto reklamu dobrovoľne a zadarmo šíria ďalej.

[upraviť] Pozri aj

V iných jazykoch