Richard Sulík

Z Necyklopédia

Richard Sulík
Richard Sulík

Jah Rastafari
guru Richard Sulík
Narodenie 12. januára 1968
Bratislava, Slovensko
Známy vďaka známy slovenský drogový someliér a politik

Toto je ľudo, alebo aj nadľudo z Necyklopédie

"On je bojovník, zocelený, osobnosť, ktorá vie zvládnuť každú situáciu."

- Katarína Tóthová

"Riško, ty drž balónik a čakaj!"

- Iveta Radičová

"Riško, ty si ten balónik pustil!!!"

- Iveta Radičová - tesne po páde vlády

Richard Hulík Šulin Sulík (*12. januára 1968, Bratislava) je známy slovenský politik, ktorého absulútny význam pre politickú a verejnú scénu spočíva v jeho someliérskych schopnostiach. Je priekopníkom drogového someliérstva, bezúhonný človek a znalec drôg. Ako jeden z mála technických typov (bývalý predjaca kopírovacej techniky) bez toho aby mal s drogami osobné skúsenosti dokáže určiť, aké je prípustné minimálne množstvo pre osobnú spotrebu mládeže, a ktoré drogy sú pre mládež vhodné, neškodné, ba dokonca aj potrebné.

Ja to tak obetavý človek, že si dokáže predstaviť, že by dokázal obhájiť pred bezohľadnými rodičmi zákon, ktorý by zaručil beztrestnosť mládeže a občanov pri zistení, že polícia objaví u nich minimálnu dávku drôg pre osobnú spotrebu. Načo túto mlaď vyšetrovať a míňať peniaze daňových poplatníkov na zisťovanie zdroja odkiaľ sa drogy dostali k verejnosti. Ide iba o osobnú spotrebu.

Richard Sulík je anjel milosrdenstva, na ktorého slovenská verejnosť čakala dlhých 20 rokov. Je dokonalý ekonóm a znalec PC komunikácie. Je priekopníkom modernej politickej strany, ktorá sa zoskupila na Fejsbúku a vstúpila do politickej reality show. Trochu horšie je to s programom, ktorý zostrojili pre túto stranu. Programátor to niekde asi dojebal, lebo časom vysvitlo, že to bol naprogramovaný ako „Malware“ a neskôr „Trojan Horse“ (počuj „Trójsky kôň“) slovenskej pravicovej politiky.

[upraviť] Pôvod a štúdium

Richard Sulík je synom Dávida Sulíka (pôvod. priezv. Schwarz) a Sáry rod. Protzovej. Krstený bol v synagóge na Heydukovej ul. Šťastné detstvo prežil v prepychu a rozjímaní.

Ako dvanásťročný navrhol rodičom aby emigrovali do NSR, kde vyštudoval v Mníchove na prestížnej svetovej univerzite Ludwig Maximilian Universität. Na tejto univerzite okrem pána Sulíka, Chucka Norrisa, či Humboltda študoval aj John Harvard of Charlestown vedecká kapacita, ktorá neskôr dala svoje priezvisko tej americkej Harvardskej univerzite. Na tejto univerzite Richard získal napríklad dokonalý prehľad o tom, aké znaky štátnosti (dvojkríže) boli používané počas svätoplukovskej éry a aké penisy v tejto dobe mali Svätoplukove kone.

Riško sa pred spaním už od útleho detstva pod paplónom pohrával aj s myšlienkou jednotnej dane. Uvažoval o ideálnej veľkosti medzi 17 až 19. Boli to čísla o ktorých bol presvedčený, že väčšinu bežných žien dokázali uspokojiť, preto ich aj on predstiera za pomoci vypchávok. Našťastie ani v exile nezanevrel na svoje rodné Slovensko a obyčajných ľudí. Zmätok v jeho mladej hlave spôsoboval, že sa čísla miešali s jazykom a túžbou pozrieť sa na rodnú hrudu.

O Richardovej budúcnosti rozhodovalo aj niečo iné. Bolo to ešte v časoch kedy cez oceán do Spojených štátov fungovalo spojenie transatlantickým káblom. Vtedy volal jednej bývalej spolužiačke z univerzity. Tá musela z dôvodu, že sa u nej našiel nejaký debilný prášok pre osobnú potrebu náhle odísť z Európy. Počas telefonovania s Riškom bola asi v oceáne búrka. Nie je celkom isté aké útržky viet kábel v hlbinách pustil do Richardovho ucha, no z útržkov: „Ko... to me... and... fack(x)... me!!!“, hlavne to „Richard!!! ...fax me, áááách, fax me!!!“ bolo akési príliš naliehavé... deduktívne dospel k inšpirácii a slovnému spojeniu FaxCopy. Tieto okolnosti podnietili budúceho velikána slovenských reforiem a politickej rétoriky aby sa vrátil domov, medzi svojich, aj keď ho nie sú celkom hodní...

[upraviť] Richard spasiteľ

Richard-civil.jpg

Richard v civile - jeden by nepovedal, ale dokáže sa aj slušne obliecť!

Vysokoškolský diplom Richard získal na Ekonomickej Univerzite v Bratislave, lebo bola ľahšia ako tá nemecká. Tam ti Éčko (nie je to prvočíslo) zadarmo nikto nedá (iba ak PÉčko). Na jednom hipisáckom večierku sa skamarátil s Miklošom a rozhodli sa, že podstrčia Mikimu Rišovu diplomovku. Tomu sa náramne zapáčila a rozhodol sa z toho spraviť daňovú reformu. Šak čo, komu vadí, že Rišo z toho dostal E, lebo to skopíroval na požičanej kopírke od kamaráta. Neskôr požičanú kopírku predal, čo sa stalo základom ďalšieho biznisu.

Stal sa známym aj ako predajca bieleho koxu konopných listov kopírok. Občas flirtuje s Mgr. Ivetkou Zradičovou Iveta Radičová, ale v skutočnosti veľmi obľubuje spoločnosť určitých "chlapcov". Okrem firmy FaxCopy je aj aj bývalým direktorom (2004-2006) firmy OLO, ktorá likviduje odpad v Bratislave a teda pravdepodobne najznámejší smetiar na Slovensku. Jeho vraj úhlavným nepriateľom je Robert Fico, ktorého finančnému ministrovi, Počiatkovi, radil v rokoch 2006 až 2007.

Richard Slovenské Levie srdce je absolútny polygot a nadčlovek. Okrem drôg, registrovaného partnerstva, heraldiky, slovenskej národnej histórie a konských penisov sa vraj vyzná aj vo víne a je všeobecne známe, že sa tvári veľmi múdro, ak príde reč na dane. A určite by bez mihnutia oka dokázal vymeniť aj koleso na aute... a možno aj žiarovku, keby nefajčil tie svinstvá.

[upraviť] Kariéra: veľmi stručne

Ideal kopirka.jpg

Aj takéto chcel predávať!

Po návrate z emigrácie naštartoval podnikateľské aktivity na Slovensku. V roku 1991 si založil firmu Taxa KopyTo a začal sa zaoberať predajom faxov, kopírok, skenerov, tlačiarní, multifunkčných zariadení (nebojte sa, ani Komando Necyklopédie netuší čo to vlastne je), tlačiarenských strojov, tlačítok, pečiatok, skrutiek a spiniek, písacích potrieb, papiera a iného kancelárskeho vybavenia. A hlavne, predávali aj kalkulačky! Firmu síce v roku 2006 predal, to mu ale nebránilo neskôr podľa nej vytvoriť niektoré myšlienky do kampane OHOĽME SA '09 (pozri nižšie).

2008-11-11-sulik.jpg

Richard v službe

Veľký zlom v Richardovom živote nastal, keď ho primátor našej hlavnej dediny nominoval do funkcie šéfsmetiara v mestskej smetiarskej firme BOLO. Richardovi sa splnil detský sen mnohých - veď ktorý z chlapcov v detstve netúžil voziť sa na smetiarskom aute? On túto možnosť dostal. Táto funkcia mala tiež silný vplyv na jeho ďalšie pôsobenie vo verejnom živote (pozri sekciu Sloboda a Solidarita). Nebál sa zo seba urobiť ördög-chlapa a zavedením jedného piva pre každého poctivého smetiara dosiahol nebývalý vzrast celobratislavského verejného blaha. Smetiari sa začali voziť na smetiarskych autách aj doma, každý dostal zadarmo jeden model smetiarskeho autíčka pre rodinu a svojho času sa organizovali aj občasné stretnutia fanúšikov recyklácie druhotných surovín.

[upraviť] Reformistické rovnostárske hnutie

Fesakov billboard.PNG

Už ho napodobňujú aj novinári

Jedno tajomstvo z idealistického obdobia reformných nálad ale doteraz ostalo pred verejnosťou skryté. Richard verejnosti zamlčal zdroj inšpirácie pri písaní diplomovky, ktorá zmenila svet. Kedysi dávno, jedného upršaného dňa u kaderníčky v Mníchove si Richard uvedomil: Keď moje vlasy sú teraz tak krásne rovnaké , jeden tak isto dlhý ako druhý, prečo aj ľudia doma si nemôžu byť rovnako rovní? Zázrak bol na svete. (viď obrázok Richard v civile) Richard vytiahol kalkulačku a vymyslel rovnú daň.

Jej princíp spočíva vo vyrovnaní sa západným krajinám vo výške daní. Najlepšie tým, kde sú si všetci najrovnejší, napríklad aj vo svojej chudobe. Prečo by to nemalo fungovať aj na Slovensku? Richard počas štúdia na EUBA o tejto téme napísal diplomovku, ktorú na istej párty podstrčil ministrovi Miklošovi namiesto dennej tlače. A tak si Ivan Richarda zavolal na koberček a takto mu vraví: Ej, bisťu tvoju Máriu, je*m ja tvojho nebeského, dobre si to napísal, podstrčíme to mikipremiérovi a do parlamentu, budeme vyrovnávať dane!! Richard už mohol schovať kalkulačku a odvtedy na Slovensku máme rovnú daň.

[upraviť] Kampaň OHOĽME SA '09

Oholme-sa-billboard1.jpg

Hlavné motto kampane

Richard na jar 2009 spolu so svojou straníckou kompániou odštartoval kampaň OHOĽME SA '09. Zakladá sa na holení viacerých boľavých miest spoločenského diania. Predvojom kampane je zbieranie príspevkov v zmysle starého hesla Píšme všetci modrým perom. Jej hlavné body sú nasledovné:
  • zrušenie zastrkávacích poplatkov (na hlavu vyberaná daň za každé zastrčenie)
  • stanovenie maximálnej ceny vládnych holiacich strojčekov na 40 eur
  • zmena v tlačovom paškvile --každý musí mať doma namiesto telky svoju vlastnú tlačiareň
  • zníženie počtu posrposlancov na 100 a umelé obmedzenie ich schopností odolávať chorobám (také niečo!)
  • voľby cez internet --to preto, aby sa jednoduchšie hlasovalo za tú správnu stranu, najlepčie rozdávaním kalkulačiek

V prípade, že táto iniciatíva uspeje, Slovenský občan môže mať zase raz pocit, že sa mohol zúčastniť niečoho prelomového. Tak ako v referende o pristúpení k NATO, alebo zase raz zmeniť chod sveta a vôbec takmer nevyvolať medzinárodnú blamáž, tak ako v referende o vstupe do Európskej Únie.

[upraviť] Sloboda a Solidarita

Potapac.jpg

Takto oblečený chodí do práce

Sperman s vypchávkami.jpg

Richard Sulík, jediný politik, čo má gule

Richardova elektronická strana jedovatozelenej farby bola z nudy založená po hádke s Počiatkom a vo svojej doterajšej existencii sledovala jediný cieľ: aby každá jedna domácnosť na Slovensku mohla vlastniť svoje vlastné multifunkčné zariadenie. (nie, Necyklopédia stále netuší čo to vlastne je) A keď nie to, tak aspoň kopírku, no prinajmenšom malú atramentovú tlačiareň. Začiatok tejto tŕnistej cesty je práve kampaň OHOĽME SA '09 (čítaj vyššie), v ktorej jeden z bodov je zmena v tlačovom zákone. Akonáhle bude každý mať tlačiareň (bude tak bežná ako telka), ostane len krôčik k multifunkčným zariadeniam! --moment-- Komando Necyklopédie práve dostáva čerstvú správu, že tá vec vie kopírovať, skenovať, faxovať, tlačiť a počítať logaritmy v jednom! -- Takže... to je ono! Keď ten plán vyjde, každý obyvateľ Slovenska si bude môcť dopriať:

  • slastný pôžitok z výmeny tonera vo svojom multifunkčnom zariadení
  • hrejivý pocit z laserom práve potlačeného papiera
  • rajskú hudbu faxu vytáčajúceho čísla
  • slastné šušťanie kancelárskeho papiera 80g/m3
  • cvakavý zvuk podávača na papier
  • a masivitu svetelného toku skenovacej hlavy

To si predsa nesmieme nechať ujsť!

SaS.png

Logo SaS

Ďalšou aktivitou tejto mikrostrany bolo hackovanie hlasov vo voľbách do Eurobordelu na jar 2009. Vďaka mase internet-voličov strana získala skvelých 4,998% hlasov a post europoslanca tým ušiel len o pár klikov. Na Mikipremiérove obvinenia z rozbíjania opozície strana zareagovala klasicky - vytiahnutím kalkulačiek. Napočítali, že Mikipremiér sa pri súčasnom tempe rastu preferencií dočká premiérskeho kresla aj po tretí raz za približne mínus 14 rokov.

Sloboda a Solidarita však má aj iný plán. Jej tajným cieľom je kreslo financministra a zavedenie smetiarskeho bonusu. Ten spočíva v daňovom zvýhodnení pre každého občana, ktorý bude mať doma svoju vlastnú kopírku a zároveň si kúpi maličký model smetiarskeho autíčka firmy BOLO v podživotnej veľkosti, ale len ak tento bude mať aj otváracie dvere a bude vyrobený v Európskej Únii.

[upraviť] Predseda v médiách

[upraviť] Proti Euru

  • Keď už sme príliš malá krajina na to, aby sme výrazne ovplyvnili konanie Európskej únie, musíme aspoň chrániť hodnoty, ktoré vytvorili a tvoria ľudia žijúci na Slovensku. (Pripravme sa na návrat koruny, Pravda, 13. decembra 2010)

[upraviť] Na podporu Eura

  • Euro je výborný projekt, len skrátka všetci sa musia držať pravidiel, ktoré boli stanovené. (O 5 minút 12, STV, 9.1.2011)

[upraviť] Európsky génius

Ukázalo za, že Richard Sulík je jediným ekonómom a politikom v celej Európe, ktorý vie čo robiť. Keď sa tímu Necyklopédie podarí zistiť, čo vlastne, okamžite to zverejníme. Zatiaľ len sledujeme zahraničných ekonómov ako si u Richarda podávajú kľučky a snažia sa od neho čo-to priučiť.

Zdá však, že Richard začína trpieť Kostradamovým syndrómom „ja som to hovoril“. Treba dúfať, že mu nepodľahne skôr, ako nám prezradí, čo to vlastne treba robiť.

[upraviť] Znova vo veľkej politike

Sulík vo voľbách 2016 získal ohromujúcich 12,1%, čím hravo porazil Fica, ktorý získal len 28,3%. Ako vidíme, byť slabší z matematiky sa vypláca. Prvým štátnickým činom Riška bolo, že sa porezal pri otváraní fľaše šampanského šabľou. Asi bola jeho šabľa dosť ostrá. Následne pobavil verejnosť rečami o stabilnej a poctivej vláde. Svätoplukov kôň sa už trasie, Svätopluk zahodil korunu.

Oficiálna politika Slovenska Poloha slovenska.jpg
SVK Necy.jpg Štruktúra štátu
OvčanRodinaLazyObecMestoOkresRegiónŠtát
Vládne štruktúry
PosranecRichtárStarostaPrimátorNárodná zradaVada SRMinistriPremiérPrezident SRMinisterstvo školstva
Politické štruktúry
MonotikaPolitikaPolitikPolitické stranyVoličVoľbyKoalíciaOpozícia
Významné politické strany
KSSKDHSNSSDKÚ-DSSmer – SDHZDSSaSObyčajní ľudiaNa jedno použitie
Slovenské politické celebrity

Vasiľ Biľak Béla Bogár Palčáky Ján Čarnogurský Miklós Duray Cyklista zo Spiša Žochársky Hranol Ivan Gašparovič Radoprechádzka Andrej Hlinka Gustáv Husák Poskok Marián Kotleba Starý Ujo Anička Detektor Lží Veľký Mufty Ivan Mikloš Ivett Rafaj Anakonda Pán Severozápadu Jozef Tiso Kapitán Danko Andrej Kiska

Slovenské politické témy

Rýchla rota 60. bodov, ako byť úspešným politikom Sociálny žvástŠpeciálny súd Tlačový zákon

Poznámka: Všetky články sú paródiou a absolútne fiktívne. Akákoľvek podoba, ba dokonca zhoda s realitou, alebo názorom Necyklopédie je nemožná!!!