Sňah

Z Necyklopédia

WMD-chemical Sňah
Kalamita bratislava
Takto vyzerá kalamita v Bratislave... zároven vidíme hnedší až čarný tzv. zasraný sňah.
Kalamita1
... a takto na Kysuciach
Quebecsnow
Na Kysuciach používajú sňahový pluh.

Sňah alebo aj snež, nespisovne sneh alebo snech, je emulzia žlto-hnedo-čierno-bielej farby a záhadného zloženia (hlavnými zložkami sú pravdepodobne dihydrogenmonoxid, soli a sračky). Každoročne sa objavuje na cestách, uliciach a chodníkoch, čím sa prudko zvyšuje počet dopravných nehôd a úrazov, predovšetkým však pôsobí na nasranie obyvateľstva.

[upraviť] Výskyt

Sňah sa počas zimy zvykne vyskytovať na celom území Slovenskej republiky, v južných oblastiach však zriedkavo a často sa mieša s pršom. V severných oblastiach je jeho výskyt častejší, najmä na Kysuciach, Orave či Liptove. V mestách je hnedší až čarný tzv. zasraný. Všade inde je čistý Primalexo bielo-biely.

[upraviť] Využitie

Sňah je prospešný k zvýšenej fyzickej aktivite a psychickej odolnosti obyvateľstva. Na uliciach a námestiach vytvárajú zo sňahu rôzne labyrinty, prechádzanie ktorých zvyšuje bystrosť úsudku. Obyvatelia môžu taktiež precvičiť svoje telá pri odhadzovaní sňahu z chodníku. Preto v zimnom období jazdia po uliciach frézy, ktoré odprataný sňah nahrnú späť na chodník, pridajú ďalší z vozovky a obohatia ho o ďalšie chemické látky. Pohľad na túto hmotu budí u ľudov zlý dojem – niečo tak hnusného sa len tak nevidí.

Sňah dokáže zvýšiť hĺbku mlák aj na cestách, na ktorých nie sú diery (čiže mimo územia Slovenska). Ľudo takto môže prekvapivo skončiť v špinavej vode vyše členkov, hoci je presvedčený, že chodník je v poriadku a dokonca aj odkanalizovaný.

Sňah majú radi decká, lebo sa s ním dá postaviť kamoš, ktorého volajú sňahúliak, ale správny sňah dokáže urobiť aj kalamitu.

[upraviť] Kalamita

U šoférov spôsobuje sňah doslova nočnú ale aj dennú moru. Šmykľavá vozovka vedie často k dopravným nehodám. Najviac si to odnesú vždy cestári, ktorí sú každé leto zastihnutí, že na zimu sú pripravení, ale v zime príde k opaku tzv. zvratu. Pripravení už nie sú na zimu ale na leto a sú na cestách nezastihnuteľní. Vodiči ďalej hromžia aj na kamionistov, ktorí sú veľmi pobožní a na horských prechodoch sa často prekrižujú. Navyše aj ked vonku ozjaba zima, tak chodia neobutí a nepoužívajú zimné gumy, čím dochádza k nechránenému styku s vozovkou. Kamionisti v zime na rozdiel od cestárov zastihnuteľní na cestách sú.

Zaujímavosťou je, že v Bratislave nastáva kalamita už pri 0,000024 cm sňahu, kým na Orave či Kysuciach sa ho musí nakydať (najebať) aspoň pol metra nad dvojmetrový zimný normál, aby bola kalamita.

[upraviť] Obrana

Proti sňahu prakticky neexistuje žiadna obrana – obrana proti bielej mágii sa nevyučuje ani v Rokforte. Niektorí ľudia si v domnení, že sa sňahu zbavia, vyrábajú voodoo figuríny, tzv. snehuliakov, čo však neprináša žiadny účinok. Decká sa snehuliakom radujú a hlavne v mestách ich odspodu od radosti oštievajú aj psy, ale ani to nepomáha - tie sračky sa len jebú a jebú (i keď vedci z Necyklopédie majú zato, že šňah sa dá anihilovať látkou zvanou ohňo, čo však nieje realizovateľné z hľadiska cien SPP).

WMD-chemical Chemické gebuziny
DeflagráciaElementárne jadro vodíkaOxidačno-redukčná reakciaHovnoDekelova tabuľka prvkovPeriodická sústava prvkovToxicRopaHéliumKyselina sírováOhňoPlatinaKovoMydloSacharidySňahVodaMŕtve moreZelená Skalica

Anton SirotaAlbert Zweistein

Weather clear Prírodné sily na Necyklopédii Weather clear
PočasieDážďSňahVietorTornádo v UrčiciachKauza prízemné mrazyLamačská snehová anomáliaZáhadné zvuky v Bratislave
Predpoveď počasia