Sajn Šandský incident

Z Necyklopédia

Sajn Šandský incident je neslávne známa časť slovenských, ruských aj mongolských dejín, ktorá sa udiala v sajnšandskom bare Púštna medúza nadránom 7.11.2011 P.V.T..

Úsmev

P. Šišan si na Kuracom príklade vylámal zuby len obrazne, no Bumugo z Malawi si ich vylámal aj reálne.

[upraviť] Dej incidentu

Môžete si pomyslieť, je to priam epické, ale aj dej sajnšandského incidentu sa dá, podobne ako typická staroveká dráma, rozdeliť do piatich dejstiev.

Sajn Šand centrum

Hlavné udalosti incidentu sa udiali v miestnom bare Púštna medúza (na fotke vľavo).

[upraviť] Expozícia

V Sajn Šande, ospalom mestečku na juhu Mongolska, priamo v strede púšte Gobi, sa už niekoľko dní, od 3. 11. konal Matematický kongres s medzinárodnou účasťou, ktorého cieľom bolo nájsť skutočné riešenie Kuracieho príkladu Jakuba Konečného, na ktorom si už (obrazne) vylámali zuby už aj takí borci ako P. Šišan. Motivovala ich hlavne finančná odmena, ktorú víťazovi odkázal Chuck Norris a pohybovala sa vo výške 150 miliónov dolárov. Je opodstatnené sa domnievať, že Chuck tieto peniaze venoval riešiteľovi nie preto, že by trpel nedostatkom tvarohových jogurtov, ako to mylne uviedla stanica TV Karpaty, ale preto, že sám nevedel príklad vypočítať a preto už nemohol ovládnuť nutkanie a rozhodol sa mierne posúriť vedcov lákadlom finančnej odmeny. Potvrdiť sa to však tiež nedá, keďže je pravdepodobné, že Chuck navštívil TV Karpaty a donútil ich odvysielať reportáž pod nátlakom použitia slávneho ChuckNorrisovho kopu z otočky.

[upraviť] Kolízia

5. 11. nastala zmena, keď skupina ruských vedcov nečakane prišla na to, že príklad by bolo možné riešiť tak, že by kelviny premenili na kandely. Keď sa o tejto geniálnej myšlienke dopočul P. Šišan, ktorý bol v tom čase na Slovensku, neváhal a okamžite pod zámienkou fyzikálneho tábora v Terchovej priletel už nasledujúci večer do Sajn Šandu.

Súbor:Jozef Patrovič.jpg

[upraviť] Kríza

Vodca ruskej delegácie, Vasilij Alexandrovič Bazukov, sa zo zdrojov blízkych KGB dozvedel o príchode Šišana a preto večer 6.11. zalarmoval svojich najlepších matematikov, Grigorija Fedoroviča Kalašnikova a Jeremina Ostronábojiča Pištolova, aby urýchlene vyriešili Kurací príklad, pokiaľ sa P. Šišan neaklimatizuje na mongolské podnebie. Stretnutie malo prebehnúť v bývalých sovietskych kasárňach za mestom, no dozvedeli sa o ňom čínski matematici, ktorí síce príklad vypočítať absolútne nevedeli, no nechceli dopustiť, aby ho vyriešil ktokoľvek iný, a tobôž nie Rusi. Preto im cestu do kasární zabarikádovali spôsobom pre Mongolsko charakteristickým - nahnali na cestu približne 750 000 oviec a kôz, ktoré v meste spolu s asi 40 000 Mongolmi nažívajú. Z tohto dôvodu sa Rusi skryli v priestoroch vykričaného baru Púštna medúza, patriacemu najvýznamnejšiemu sanjšandskému veľkopodnikateľovi a účastníkovi udalostí Kuracieho príkladu Ujgursovi Mäsochánovi. Rusi hútali a hútali, keď sa teória s kandelou nedala uviesť do praxe, pomáhali si aj pár pohárikmi ruského všelieku - vodky. Ani to im však nepomohlo a jediné, čo sa za pár hodín zmenilo bolo, že dve tretiny partie ruských vedcov (V.A. Bazukov a J.O. Pištolov) boli úplne na mol. Jediný, kto ešte ako tak rozmýšľal, bol Grigorij Fedorovič Kalašnikov.

Opilci

Na nadmerné pitie vodky doplatili a pred budovou Púštnej medúzy zaspali zľava: V.A. Bazukov, J.O. Pištolov, G.F. Kalašnikov a U. Mäsochán.

[upraviť] Peripetia

Aj P. Šišan počas dlhého letu z Piešťan do Sajn Šandu premýšľal, akoby len príklad vyriešil a vytrel kocúra Rusom. Podľa informácií od nemenovaného zdroja blízkeho P. mu však tiež nič úžasného nenapadlo a preto pristával na sajnšandskom letisku v mierne sklesnutej nálade. Tu ho ale čakala správa od Ujgursa Mäsochána, že Rusi sú blízko k vypočítaniu a sedia v Púštnej medúze. P. Šišan preto neváhal a netušiac, že ani Rusi netušia o nič viac ako on, vtrhol okolo tretej hodiny rannej miestneho času do Púštnej medúzy. Tu ho už čakal G.F.Kalašnikov, ktorého vôbec netešila P.ova prítomnosť a tak, verný svojmu menu, vytiahol na Šišana zo zadného vrecka nohavíc Kalašnikov AK-47. P. Šišan v obrannom zákroku tasil tiež zo zadného vrecka svojich nohavíc, no nie kalašnikov, ale svoje slávne piškvorkové pero, ktoré odrovnalo už mnohých súperov vrátane samotného Jakuba Konečného.

[upraviť] Katastrofa

V tejto situácii, keď by sa napätie dalo krájať, všetkých troch (prítomný bol ešte U. Mäsochán) vyrušil telefonát. Na linke bol uznávaný slovenský vedec a nekorunovaný kráľ speváckych súťaží Jozef Patrovič, ktorý im oznámil, že príklad nemôžu vyriešiť kvôli tomu, že v stenách budovy je nadmerné množstvo azbestu a navyše je tam nevyvetraný vzduch. Asi po dobu 18 (to nie je prvočíslo) sekúnd nikto z trojice (P. Šišan, G.F. Kalašnikov, U. Mäsochán) nebol schopný zareagovať. Potom spanikáril majiteľ Mäsochán a chcel si zachrániť život útekom z Púštnej medúzy. Von však utiecť nemohol, keďže mesto bolo práve plné 750 000 oviec a kôz, ktoré čínski matematici už rozohnali, keď zistili, že Rusi ku kasárňam nešli. Ujgurs sa preto vrátil do baru, kde sa nič nezmenilo. Vtedy P.ovi napadla spásonosná myšlienka - napime sa vodky a zabudnime na všetky problémy! Toto prirodzene vyhovovalo aj G.F.Kalašnikovi a majiteľ Mäsochán sa potešil, že aspoň spravia nejakú tržbu baru. V nasledujúcich minútach P. Šišan priam excelentne využil inovatívnu metódu frakčnej sublimácie škaredým pohľadom, vďaka ktorej nemusel vypiť žiadnu vodku a obsah jeho pohárikov sa vytratil do stien Púštnej medúzy, kde vhodne zreagoval s azbestom. Zatiaľ čo sa teda Rus a Mongol opili a sladko zaspali, P. Šišan sa nenápadne vytratil a nasadol na lietadlo späť na Slovensko s vedomím, že síce nevypočítal Kurací príklad, ale jeho riešenie ostalo neznáme aj pre ostatných smrteľníkov.

O 10 000 kilometrov ďalej sa Chuck Norris v kresle pri kozube potešil tomu, že ušetril 150 miliónov dolárov.

[upraviť] Medzinárodné ohlasy

  • 8. 11. 2011 podvečer, keď sa G.F. Kalašnikov prebudil z opice, mu Liga alkoholikov Ruskej federácie udelila titul Mr. Vodka za viac 5 litrov vypitej vodky za 24 hodín. Odvtedy ho prezývajú (ktovie prečo?) ruský J.F.K.

[upraviť] Pozri tiež

Raptor c.c.s.c.
Raptor logo 2009 005 Firmy: Raptor IndustriesRaptor ComputersRaptor MutualRaptor EntertainmentRaptor ArmyRaptor AirlinesRaptorstavRaptor Music GroupRaptorristal PicturesNámorníctvo RaptoruDanube WingsUbi hoZMRD

Iné:Piešťanská pristávacia plochaSajn Šandský incidentKandahársky incidentKurací príklad Jakuba KonečnéhoChuck Norris classMajor classÉire classThessaloníki classAsi Syn Z KriedyKomando NecyklopédieTriptych CMY

Raptor Industries
Osobnosti: J. Konečný (CEO) • R. Kozovský (CTO) • P. Šišan (CFO) • S. KonečnýCh. Norris
B. Mojsej L. CroftA. FowlF. ŽinčičiakO. TuranT. Umba Gula

Sídla: • BratislavaDublinKonštantínopolNew YorkPiešťanyPustá Ves