Sanitka

Z Necyklopédia

"Pracujú dvaja chlapi na vysokej budove a počujú sanitku. Jeden hovorí:
- To je výkon, nie je to ani päť minút, čo mi spadlo na ulicu kladivo a sanitka už je tu!"

- Ľudový
Sanitka
Citaro
Moderná sanitka.
Rto-zachranari
Stará sanitka.

Sanitka (po anglicky ambulancia)je vozidlo na zachraňovanie ľudí. Za hodinu prejde aj tridsať kilometrov, to znamená že ide rýchlosťou asi 30 km/h.

[upraviť] Charakteristiky

Ak je sanitka novšia môže za hodinu uháňať rýchlejšie alebo veľmi rýchlo. Je to však nevýhoda pokiaľ vezie pacienta s akútnym stavom na urgentný príjem a nie je žiadnou výnimkou že pacientovi sa niekedy ešte aj priťaží. Samozrejme že z dôvodu rýchlej a bezohľadnej jazdy šoféra sanitky, ktorý si pomýlil riadenie sanitky s medziplanetárnou raketou ináč nazývanej aj „Zem-Vzduch“. Opačná kombinácia máva tragické následky.

Stáva sa, že horlivý sanitkár „dá dolu“ niekedy policajtov, no niekedy je to naopak. Je to aj preto, lebo obidvaja (prvočíslo!) si o sebe myslia, že sú „s prednostným právom jazdy“, čo dávajú aj zvukovo najavo dokonca tak veľmi, že sa navzájom nezačujú... až keď si na križovatke po preletení prednými sklami hľadia do očí prídu na to, že na fizyku ani húkačka a ani majáky neplatia.

Podobne ako pri iných podobných spoločenských hrách aj po incidente medzi policajtmi a sanitkami sa na mieste stratené stavy hulákajúcich vozov patrične doplnia. Niekedy tam ale chýba to všetko hovoriace záverečné lakťové gesto, ktoré urobia Pat a Mat na konci svojej rozprávky s názvom A je to...

[upraviť] Načo ozaj slúži sanitka?

Sanitka je dôležité auto, ktoré má zachraňovať životom otrávených ľuďí. Aj alkoholom strieskaných pri [auto]nehodách a dôchodcov počas horúcich letných dní sanitky chcú zachraňovať. Keď sanitka dorazí na miesto kde došlo k incidentu vyzdvihne tam postihnutého ľuda a valí sním do nemocnice raketovou rýchlosťou.

Celý cirkus sprevádzajú akustické a svetelné efekty. V poslednom čase sa však zistilo že akustické efekty sú úplne zbytočné a tak ich obmedzili iba na miestách ako sú križovatky a iné dôležité miesta vo sfére dopravy - týmto zrušením akustických efektov však nasierajú ostatných šoférov, ktorí nestíhajú reagovať na rýchlo valiacu sa raketu (sanitku) a tým pádom dochádza k iným kolíziám.

V iných jazykoch