Science fiction

Z Necyklopédia

Cyborg from flickr
Bežný hrdina Sci-Fi menom Cyborg.

Science fiction (skr. sci-fi), v slovenčine známe aj ako sájens fikšn (skr. sáj-fik) alebo mudrácko-feťácka literatúra/kinematografia (skr. mud-feť) je taký žáner umeleckej tvorby, v ktorej sa dejú rôzne udalosti a rieši rôzna problematika, ktorá je založená na technológii, vedeckých poznatkoch a sociálnych problémoch, ktorými v súčasnosti ľudstvo nedisponuje.

V mud-feť tvorbe bude nimi disponovať v budúcnosti alebo je nimi donútené zaoberať sa aj v súčasnosti alebo starších historických obdobiach.

Príkladmi vedecko-technicko-sociálnych reálií, ktoré by sme mohli zaradiť do roviny science fiction, sú fungujúce, nevyrabované a nezdemolované sociálne zariadenia spravované Slovenskou diaľničnou spoločnosťou alebo Slovensko ako prevažne abstinentská krajina.

[upraviť] Sci-Fi versus realita

Väčšina nadšencov Sci-fi, ktorí čítajú, pozerajú a obdivujú diela tohto žánru sú presvedčení o reálnej existencii UFA a považujú Sci-fi za predpoveď budúcej reality. Vychádzajú zo skutočnosti, že všetky kedysi fantasmagórie, ktoré nestor Science fiction, Jules Verne vo svojich dielach opísal sa neskôr stali realitou. Teda skoro všetky...

Nadšenci preto veria v existenciu rôznych paralérnych časopriestorov a možnosť prestupu medzi nimi. Po smrti teda nenasleduje smrť, ale iba prestup do inej dimenzie, kde sa trápime s idiotmi podobne ako na tomto svete. Ďalej považujú za reálne, že v blízkej budúcnosti budeme môcť cestovať v čase a realizovať v minulosti aj nejaké historické zmeny.

Fanúšikovia Sci-Fi, možno sa volajú scientológovia, ale to sa nedokázalo, plánujú napríklad, že zabránia vzniku druhej svetovej vojny a zachránia takto v 20. storočí 72 537 400 životov. Takisto zachránia aj 17 miliónov obetí prvej svetovej vojny. Na realizáciu opatrení použijú syntetických vojakov, ktorí sa nazývajú Cyborgovia. Vďaka tejto akcii sa dosiahne, že svetová populácia bude mať v prvej polovici 20. storočia o sto miliónov väčší základ pre svoje rozšírenie. Plánujú aj nejaké akcie so Stalinovými gulagmi (tam bude zachránených ďalších desať miliónov) a podobne. Slováci sa rozhodli, že budú intervenovať za dlhší život členov štúrovskej družiny.

Na Slovensku fanúšikovia Sci-Fi tiež nespali. Už dávno pred Jamesom Cameronom napríklad vedeli, že modrá farba na ksichtoch ľudov je úplne normálna. Tento fenomén u nás poznáme napríklad po tanečných zábavách a vydarenejších svadbách. Kam sa hrabe dáky Avatar. Cameron na to vraj prišiel v staršom veku až potom ako začal brať Viagru.

[upraviť] Veľdiela domácej a svetovej science fiction

[upraviť] Maestrovia domácej a svetovej science fiction

Batman2 Filmy Slovenskočeského štátneho filmu
AvatarBambuľkine dobrodružstváBurizon BreakDěfka na koštětiDünyayı Kurtaran AdamHarry PotterKarosa RiderMečiarnátor 3: Vzbura JureňuRatata: MamnekonecnonabojovMatrixMrázikOdviate vetramiOrdinácia v krvavom záhonePán prsteňovPán zemiakovRosamunde PičerováSlovácko sa nesúdiStart RekHviezdne vojnyStar GateStare gateTisícročný MaďarTitanicUžovka 11Vesmírna HlodyseaWaywatch
Súvisiace témy: Science fictionJ. R. R. Lakatoš