Sekundové lepidlo

Z Necyklopédia

Bird hand
>>Čo to piješ? Sekundové lepidlo. Čo?!? Hmmmmmmmm.<<
Dredylep

Nesprávne použitie sekundového lepidla miesto šampónu, vlasy sú zničené a dajú sa použiť už len ako žart s nastraženým hovnom.

[upraviť] Varovanie

Použitie sekundového lepidla je veľmi nebezpečné (často sa jedná o toxické látky a horľaviny), preto s ním manipulujte len s dohľadom rodičov. Aj keď je sekundové lepidlo väčšinou kvapalná zmes, niektoré druhy schnú veľmi rýchlo, čo dosť ľudí pocítilo na vlastnej koži, prípadne v oku. Neodbornou manipuláciou so sekundovým lepidlom riskujete nepríjemné úrazy, napríklad prilepením prstov k sebe samému, alebo k lepenému predmetu. Nikdy nepoužívajte sekundové lepidlo k iným, než k lepiacim účelom. Pomýliť si tubu sekundového lepidla so šampónom na vlasy, lubrikačným gelom alebo s kvapkami do očú patrí medzi najvážnejšie nehody. Použitie sekundového lepidla je hazardovanie so zdravím i zdravím všetkých vo vašom okolí.

[upraviť] Úvod

Sekundové lepidlo slúži na spojenie dvoch predmetov, niekedy aj troch a viacerých za pomoci spojovacej látky. Narozdiel od lepidla se-kundového, ktoré schne vďaka pôsobeniu času, obvykle do niekoľkých sekúnd, tak lepidlo sekundové schne do jednej sekundy, nezriedka je suché ešte pred samotným aktom priloženia lepených vecí a dosť často je suché ešte pred otvorením tuby. Sekunda je jednotka uhlu, preto je nutné s lepenými predmetmi rotovať. Rotáciou vzniká teplo pôsobením trenia s okolitým vzduchom a lepidlo tuhne.

[upraviť] Použitie

(Pozor pri opakovanom čítaní slova "lepidlo" si môžete zalepiť jazyk.) Po aplikovaní sekundového lepidla na lepené predmety je nutné s lepeným predmetom
Vterinovelepidlo

Pozor toto nie je sekundové lepidlo, toto je vteřinový lepič!

otočiť o niekoľko sekúnd. Pre dosiahnutie lepšieho lepiaceho účinku kludne aj o niekoľko minút alebo stupňov. Pozor však na prehnané točenie pred dokonalým zaschnutím lepidla, mohlo by dôjsť až k rozlepeniu lepených predmetov. Sekundové lepidlo slúži len na lepenie málo namáhaných súčiastok v krute, pri nadmernom točení lepidlo presychá a sublimuje. Nepoužíva sa preto k lepení hriadeľov a kolotočov, tu sa používajú lepidlá minútové, hodinové, dňové, týždňové, mesačné, ročné alebo stupňové, ktorými je bezpečné zlepiť tiež lodnú skrutku čítaj šif šrób. Zlyhanie lodnej skrutky na Titaniku spôsobilo práve nevhodné použitie sekundového lepidla.

Bird hand
>>Vymením sekundové lepidlo za trojsekundové. Zn. NESTÍHAM LEPIŤ!<<

[upraviť] Zloženie

Po chemickej stránke je lepidlo zlúčenina niekoľkých prvkov. Najdôležitejšou súčasťou je tvrdík a nemalé zastúpenie má tiež smrdík, preto väčšina sekundových lepidiel má veľmi charakteristický zápach. V menšom zastúpení sú nebezpečné látky noobium a imbecilit, ktoré majú odradiť od používania nebezpečných lepidiel a prejsť na bezpečnejší spôsob spájanie a tým je všemocná izolepa.

WMD-chemical Chemické gebuziny
DeflagráciaElementárne jadro vodíkaOxidačno-redukčná reakciaHovnoDekelova tabuľka prvkovPeriodická sústava prvkovToxicRopaSavoHéliumSekundové lepidloKyselina sírováOhňoPlatinaKovoMydloSacharidySňahVodaMŕtve moreZelená Skalica

Anton SirotaAlbert Zweistein