Sibírsky Ovčiak

Z Necyklopédia

Sibov

Sibírsky ovčiak sa vyznačuje najmä zlým zrakom

Sibírsky Ovčiak je špecifické psie plemeno, ktoré má pôvod v dedinke Mokrance na východe Slovenska. Momentálne sa však najhojnejšie vyskytuje v Dovalove pri Liptovskom Hrádku.

[upraviť] Pôvod a šľachtenie

Táto rasa spája šarm plemena sibírsky husky, ktorý je skĺbený s inteligenciou austrálskeho ovčiaka. Žiaľ vyskytujú sa aj prípady, kedy je tomu opačne. Toto plemeno sa vyšľachtilo špeciálne pre pasenie oviec na ruskej Sibíri. Akurát Rusi ešte neprejavili oň záujem. Bača z Mokraniec totiž ale akosi nedomyslel, že vývoj sibírskych oviec je tiež ešte len v plienkach, tak ani tento pes momentálne nemá využitie. Údajne sa však už pár oviec ocitlo v aquaparku v Poprade. Sú vraj už pokusy aby v kryokomore ukázali svoje špecifické vlastnosti prežiť v teplotách okolo -50°C. Ešte sa nevie, či ovce alebo ovčiaky. Ďalším orieškom je potreba ich dačím v sibírskom prostredí živiť a niektoré vedecké články špekulujú o možnosti kŕmiť ich sňahom a zajedať ľadom. Zase nevieme, či ovce, alebo ovčiaky.

[upraviť] Vlastnosti plemena

Toto plemeno psov sa veľmi dobre znáša s ostatnými domácimi zvieratami, pričom si je vedomé svojej sily a vzhľadu vzbudzujúceho rešpekt. Má v sebe ale aj dostatok taktu a gentlemanstva, aby sa nechalo hrýzť mini psami alebo sa nechať vyplieskať mačkou. Plemeno sa vyznačuje rýchlosťou a schopnosťou učiť sa reagovať na rôzne povely. Pokiaľ ich splnenie odmeňujete pamlskom, pes vám príde predviesť všetky reakcie na povely a to dokonca aj bez samotných povelov! Teda keď uvidíte u niekoho na záhrade robiť tohto psa všelijaké cirkusantské kúsky, vrátane spevu a iných akustických prejavov, stačí väčšinou na ukľudnenie podať piškótu.

[upraviť] Strategický význam

Plemeno Sibírsky ovčiak si vyžaduje neustály dozor, nakoľko dokáže v prípade neprítomnosti svojho pána roztrhať tkaniny až na bázu atómov. Iba málo chýba do reťazovej reakcii. Vedľajším efektom trhania tkanín na atómy a ich následné štiepenie je svetielkovanie očí na modro v dennom svetle. V šere a tme svetielkujú zas do červena. Majú potenciál vyrábať atómovú energiu, ale aj svietiť. Pre túto ich špecifickú vlastnosť sa zaujímajú o jeho praktické využitie aj zložky NASA, inžinieri z Jaslovských Bohuníc a David Copperfield.

David Copperfield chce s pomocou Sibírskeho Ovčiaka nechať zmiznúť typickú slovenskú duchnu. Duchna je špecifický typ periny, na ktorej sa jej výplň z peria premiestni vždy tam, kde nie ste vy a teda spíte len pod plachtou. Ale v dvoch vrstvách!

[upraviť] Pozri aj