Slovácko sa nesúdi

Z Necyklopédia

Slovácko sa nesúdi
Slovacko sa nesudi abhkypr1f
československý komediálny seriál, vysielaný cez stoku TV HNOJ
Produkcia filmu
Pôvod Ťežkoslovensko
Žáner(-re) Komédia
Rok vzniku 2008 - 2013
Filmová spoločnosť TV HNOJ
Scenár: Federálna Kriminálna Ústredňa
Hlavné postavy:
Jura Klásek, Strýc Pagáč, Cyril Píščala, Martin Kordula
Vedľajšie postavy
napríklad ostatní...

Slovácko sa nesúdi je úspešný československý komediálny seriál, ktorý vysiela TV HNOJ od roku 2008.

[upraviť] Hlavné Postavy

  • Jura Klásek - sudca, ktorý vždy vie poprosiť zúčastnené strany, aby zachovali pokoj, lebo bude musieť potom rúbať do poriadkovej pokuty (pozn. red.: musí, lebo by mu ho potom zjebal režisér)
  • Strýc Pagáč - prokurátor, na každom pojednávaní má v ústach fajku
  • Cyril Píščala - v časti Polénko svedok, v časti Medicína poškodený a v časti Poslední vůle navrhovateľ
  • Martin Kordula - svedok z povaľovania

[upraviť] Zoznam častí

Varovanie:  Článok alebo jeho časť prezrádza zápletku, pointu alebo rozuzlenie diela!

Seriál je rozdelený na dve série:

  1. Slovácko sa nesúdi
  2. Slovácko sa nesúdi - nové kauzy.

Odohrávajú sa tu rôzne a iné kauzy, od rozvodov až po susedské spory.

[upraviť] Parohy

Francek Žufan je starý vdovec, ktorý sa oženil s mladou Kačou. Ich manželstvo však nebolo úspešné. Nemajú deti, nežijú spolu intímnym životom a Kača má navyše aj milenca, preto sa rozvádzajú.

Francek je teda pravý hrdina, lebo je aj paroháč. Trpí, chudák, lebo aj keď si dáva stále pozor vždy štrngne parohami do zárubní súdnej sieni, čo ho zabolí. Korézna opatrovníčka sa ho medzi pojednávaním spýtala, že kde býva, lebo že má muža poľovníka a ten má záujem o zhody po ktoré by si na jeseň prišiel.

Počas pojednávania sudca Francka vyšetrí, pričom zistí, že by sa mal Francek súdu ospravedlniť a udelí mu aj poriadkovú pokutu jeden demižón vína. Po dohode s obhajcom exofo a prokurátorom dá poriadkovú pokutu dokopy trikrát.

Súd manželstvo nakoniec rozvedie, pretože je dlhodobo rozvrátené a neplní svoj účel.

Precedens so zápletkou s parohmi je natoľko kuriózny, že o tento diel údajne prejavila záujem stanica Animal Planet.

[upraviť] Polénko

Nasledujúcou kauzou je susedský spor kováča Obrúčku a obuvníka Trču. Obuvník totiž kradne kováčovi drevo. Kováč sa preto rozhodne navŕtať do polienok patróny... ostré. Do súdnej siene bude predvolaný aj svedok Cyril Píščala, ktorý poradil kováčovi nápad s patrónmi. Bude obvinený obuvník Trča z krádeže alebo Kováč za pokus o ublíženie na zdraví?

Sudca Klásek s prokurátorom Pagáčom si poradia aj s týmto prípadom. Dôsledok bude natoľko kuriózny, že v tomto prípade nieje patrón mecenášom, ale tým, ktorý spôsobí finančný a iný postih. Aj guľky sa v tomto prípade spomínajú v rôznych a iných súvislostiach.

O tento diel vďaka patrónom údajne prejavila záujem stanica Viasat History.

[upraviť] Nadílka

V tejto kauze ide o týranie blízkej alebo zverenej osoby, konkrétne detí ich otcom Frolišom Puchýřom. Tak tomu je aj na Mikuláša, kedy musia ukradnúť na Puchýřov príkaz prokurátorovi Pagáčovi klobásy. Dnes stojí Froliš Puchýř pred súdom ako obžalovaný. Akú nádielku dostane od súdu?

Pagáč je naprotitomu hrdým poškodeným, lebo decká povedali, že klobásy boli dobré. Pagáča slová povzbudili natoľko, že sa rozhodol že (citát) „... si otvorí jatku.“ Po vyslovení týchto slov zhrozený súd pristúpil k úvahe, či Pagáč nie je pedofil.

[upraviť] Hody

V dedine sú hody a Mrňús sa chce pomstiť Jankovi Kopálovi za to, že mu prebral frajerku. Aby nedošlo k ďalšiemu súdu kvôli ublíženiu na zdraví alebo dokonca vražde, musí sudca Klásek vopred zakročiť tak, že sa pokúsi podozrivého opiť v pivnici.

Do pivnice (iní tvrdia, že „do pivnici“) idú strmé schody, ktoré majú splnené bezpečnopstné prepdisy, lebo je na nich zábradlie. Cestou hore sa opierate o stenu a cestou dolu o zábradlie. Toto zábradlie bolo bezpečné až dovtedy, kým niekto náhodou niekde v jeho polovici neprebil krížom cezeň klinec a to špicom hore. Ani toto by celkom nebolo nebezpečné až kým sa Janko nerozhodol potom ako sa šiel vonká vyšťať mal miesto a podľa výpovede na súde aj smäd, ponáhľal sa a dnuká sa šmykol po zábradlí a... potom už prebratie frajerky bolo, aspom podľa tvrdenia lekárov, absolútne irelevantné.

Sudca Klásek na druhý večer podával nejakú špecialitu, ktorú nazval, že „Žľazy na smotane“. Podával ich s nokedľami. Každý kto si dal vrátane Mrňúsa ich chválil, len Kláskovi pritom akosi mykalo ľavým fúzom. Asi to boli nervy.

[upraviť] Divadlo

[upraviť] Medicína

Do tejto kauzy sú zapojení Cyril Píščala a jeho žena, Peléščena, prokurátor Pagáč a viacerí ďalší obyvatelia obce. Cyrilovi prišlo zle a jeho manželka mu zavolala na pomoc Peléščenu. Tá mu podala „medecínu“, vďaka ktorej sa jeho zdravotný stav ešte viac zhoršil. Preto sa rozhodne Anéša Píščalová zakročiť súdnou cestou.
Cyril dostane za nevhodné správanie poriadkovú pokutu - demižón slivovice.
Pojednávanie je nakoniec odročené, pretože prokurátor dostane správu o tom, že mu zdochla koza.

[upraviť] Zabijačka

[upraviť] Medvěd

V tejto časti paradoxne spáchajú trestný čin podvodu prokurátor Pagáč so sudcom Kláskom. Do obce prišiel cirkus, ktorý ponúka možnosť zúčastniť sa súboja s medveďom Pankrácom Bonifácom. Sudca s prokurátorom to sabotujú vo svoj prospech tak, že medveďa uviažu a sudca sa prezlečie do medvedieho kostýmu. V cirkuse potom zápasí s prokurátorom, ktorý súboj vyhrá a dostane finančnú odmenu dve zlaté (kontroverzný kurz na nie je známy).

No a skutočnú kauzu spôsobila skutočnosť, že na vchod minicirkusu Pagáč s Kláskom vyvesia plagát, že „Súťaž“. Nikto ale o súťaž nemá záujem. Popritom ide o jasné pravidlá. Ten, kto chce vyhrať musí do jednej hodiny stihnúť narúbať meter dreva, prebehnúť v chlieve popri zavretom medveďovi a pretiahnuť cigánku Etelu.

Nakoniec sa podarilo prehovoriť škuľavého Eda, ktorý prečítal propozície. Narúbal drevo, vbehol do chlieva s medveďom a vtedy bolo počuť strašný rachot a lomoz, ktorý trval vyše polhodiny a tak sa Edo k Etelke aj tak nedostal. Teda aspon naoko. Prokurátor Pagáč sa potom Edka došiel spýtal, čo tam v tom chlieve tak dlho robil. Edo mu vtedy odvetil: „Dlho mi to tam trvalo, lebo najvačšia fuška bola položiť toho medveďa na lopatky...“.

[upraviť] Hlt za tři krejcary

V nasledujúcej kauze ide o spor dvoch ovčanov, ktorí si navzájom robia napriek. Zasiahne aj starosta Kordula, ktorý chce, aby prišli hľadať spravodlivosť do súdnej siene za strýcom Pagáčom a sudcom Kláskom.

[upraviť] Janek Vyskoč, kozí vrah

Sudca a prokurátor budú tentokrát pojednávať vo veci napadnutia verejného činiteľa - vojenského veliteľa. Súd obžalovaného Janka Trnečku nakoniec oslobodil z dôvodu jeho nepríčetnosti.

[upraviť] Odplata

Spravodlivosť sa často uberá kľukatými cestičkami. Niekedy jej musí pomôcť súd, aby nakoniec došla tam, kam musí. O tom bol presvedčený aj prokurátor Pagáč. A tak keď už mal dosť zloby, ktorú páchali horár Čagan a krčmár Kudla, pripravil na nich dômyselnú pascu. Využil ich hlúposť, nadutosť, lakomosť a popudil ich proti sebe natoľko, že sa dostali až na súd. Pred celým súdom odhalil ich pokrytectvo a pravú povahu. Sudca Klásek potom s radosťou využil svoje trestné právo a rozdával poriadkové pokuty.

[upraviť] Poslední vůle

V záverečnej kauze ide o napadnutie poslednej vôle. Prokurátorovi totiž zomrela manželka a zanechala poslednú vôľu, ktorú v žiadnom prípade nechce splniť. Preto sa ju rozhodne s pomocou sudcu sfalšovať. Manželka Cyrila Píščalu sa však rozhodne poslednú vôľu napadnúť, pretože Pagáčova žena jej mala zanechať sad so slivkami. Vôľa potom skončí so zlámanými rebrami, monoklom aj z nosa jej tečie krv. Na súd bude predvolaný aj notár a lekár.

Opis zápletky alebo rozuzlenia príbehu sa tu končí.

Batman2 Filmy Slovenskočeského štátneho filmu
AvatarBambuľkine dobrodružstváBurizon BreakDěfka na koštětiDünyayı Kurtaran AdamHarry PotterKarosa RiderMečiarnátor 3: Vzbura JureňuRatata: MamnekonecnonabojovMatrixMrázikOdviate vetramiOrdinácia v krvavom záhonePán prsteňovPán zemiakovRosamunde PičerováSlovácko sa nesúdiStart RekHviezdne vojnyStar GateStare gateTisícročný MaďarTitanicUžovka 11Vesmírna HlodyseaWaywatch
Súvisiace témy: Science fictionJ. R. R. Lakatoš