Slovenské zvyky

Z Necyklopédia

Triezvy janko.jpg Štátny znak SR.png Ján Slota Štátny znak SR.png Slovensko kraje.JPG
miluje tento článok
Lebo nie je po maďarsky!

Slovenské zvyky a tradície sú národným dedičstvom, ktoré je predávané z generácie na generáciu a sprevádzajú pospolitý ľud od kolísky až po hrob, zriedkavo aj ďalej. Tento článok sa zaoberá zvykmi obyvateľov Slovenska, teda hlavne Slovákmi, v menšej miere Maďarmi a inými indivíduami ako sú Čukčovia a Neandrtálci.

Slováci majú rôzne zvyky, niektoré sa prejavujú iba v určitých obdobiach roka alebo sezónne, iné sú každodenné alebo časté avšak nepravideľné ba až zriedkavé. Keďže sú Slováci veľmi zadubený národ, sú najčastejšie hlavnými vykonávačmi zvykov muži. Na udržiavaní zvykov v pamäti národa sa však v plnej miere podieľajú obe pohlavia.

[upraviť] Starej pár po papuli

Podľa dávneho pravidla:„Žena nebitá, sviňa hotová...

Tento zvyk je typický najmä pre občanov mužského pohlavia, aj keď sa môže relatívne zriedkavo vyskytovať aj u ostatnej populácie. Obvykle je zaraďovaný medzi každodenné až veľmi pravidelné prejavy pospolitého ľudu. Prejavuje sa hlavne vo večerných hodinách, je však obvykle závislý od záverečných hodín najbližšej krčmy. Samotný jav charakterizuje urputná túžba po láske a nehe. Muži ju v tomto zmysle najčastejšie prejavujú ráznymi a prudkými údermi dlaňou po tvári svojich najmilších a najbližších.

Tento zvyk sa obvykle traduje z otca na syna.

[upraviť] Smeti patria za plot

Lunik.jpg

Niektorým občanom smeti v susedstve nevadia.

Podľa českej klasiky:„Čistota je základem slušné rodiny“, řekla babička a kopla hovno pod kanape...

Jedným z najobľúbenejších koníčkov našich spoluobčanov, susedov a priateľov je smetiarstvo. Prieskumy ukazujú, že až 97% obyvateľov Slovenskej republiky malo alebo má neutíchajúcu túžbu stať sa pracovníkom ekologických a komunálnych služieb. Do tohto hrdinského povolania sa hrnú všetci bez rozdielu. (Nie nadarmo, veď i Chuck Norris začínal ako smetiar.) Keďže štát ani súkromný sektor nedokáže uspokojiť potreby všetkých, tak prevažná väčšina populácie trpí pri pohľade na smetiarske autá a ich obslužný personál pre Slovákov príslovečnou závisťou. Tento zvyk hlboko zakorenený v každom správnom Slovákovi ho núti likvidovať nebezpečný odpad na vlastnú päsť. Huncútstvo má potom ďalekosiahly dosah na ráz krajiny v okolí oblastí obývaných Slovákmi.

Pešo s vrecom na chrbte, alebo v služobnom aute, s káričkou alebo fúrikom, Slováci s hrdosťou smerujú svoje kroky tam, kde by to nik nečakal. Neodradí ich prudký terén, hustý les ani krásy prírody. Stavebný či komunálny odpad, staré chladničky, kachle či televízory, Slováci odmietajú strpieť v svojej blízkosti. Nevysoký plot či kríček, za plotom mimo ich pozemku je však často dostatočným prostriedkom dištancovania sa od okolia. Niektorí jedinci sú však schopní dopraviť odpad na najkurióznejšie miesta. Viaceré prírodovedecké expedície na Slovenskom území už zdokumentovali nevysvetliteľnú prítomnosť starých harabúrd chladničkového typu v najneprístupnejšom teréne, čo dokázali vysvetliť iba transportom smetí pomocou vrtuľníkov.

[upraviť] Korbáčom po krížoch

Tento kuriózny zvyk, ktorý na rozdiel od predošlých zväčša nemá obdoby nikde vo svete, sa označuje ako šibanie. Je už dlhodobo predmetom výskumu rôznych antropológov a sociológov. Väčšina týchto pseudovedátorov došla k názoru, že je dôsledkom nadmerného prijímania alkoholických nápojov a nespútanej žiadostivosti po uskutočnení fyzickej nadvlády nad jemnejším pohlavím.

Každoročne v období sviatkov jari, resp. pre niektorých kresťanov ukrižovania a nanebovzatia Ježiša Krista, sa Slováci potúžení alkoholom rozbehnú za ženami v šírom okolí. Najčastejšie sa opakuje tento scenár:

Muži pod vplyvom alkoholu, vyzbrojení rôznymi primitívnymi mučiacimi nástrojmi a vedremi so studenou vodou najprv vykopnú dvere na byte, v ktorom by mohla bývať aspoň jedna (prvočíslo) žena. Vyhľadajú ženu, alebo s pomocou autochtónnych mužov v napadnutom byte ženu znehybnia, oblejú vodou a zbijú korbáčmi. V niektorých prípadoch ženu priamo v byte potopia alebo viacnásobne ponárajú do vane či sprchy podľa vlastného uváženia. Následne od nej požadujú peniaze, jedlo a alkohol (v tomto prípade na sex úplne zabúdajú). Z neznámych dôvodov polícia dodnes takéto jednanie nepovažuje za lúpežné prepadnutie.